Kappa- problem po odpaleniu
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11972
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
niestety ale Kappy tak nie mają , czy były podpinane pod kompa aby sprawdzić rzeczywiste parametry pracy?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Ja swojej jeszcze nie podpinałem postaram się podpiąć jak znajdę chwile czasu
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Zamiast termistora wymieniłem sondę . Okazało się , że grzejnik był spalony .
Zobaczę jak rano zareaguje .
Problem w tym , że nawet jak poczekam do spadku obrotów , a z reguły tak postępuję , to i tak przez 100-200 metrów nie ma jazdy .
Ale najpierw jutro rano próba nowej sondy , a może w nocy coś się przyśni ?
Zobaczę jak rano zareaguje .
Problem w tym , że nawet jak poczekam do spadku obrotów , a z reguły tak postępuję , to i tak przez 100-200 metrów nie ma jazdy .
Ale najpierw jutro rano próba nowej sondy , a może w nocy coś się przyśni ?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
To czekam na Twój test nowej sondy Zobaczymy czy coś pomoże. / Topcio1 a o jakie dokładniej parametry Ci chodzi??
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Ja swojego podłączyłem. Wszystkie parametry w normie, brak błędów. Czujniki temp. dobrze wskazują. Jedyne co nie da się tak łatwo sprawdzić to przepływomierz.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Założyłem jakąś podróbę - oryginał ok . 500, - ,i ..... kicha , gorzej niż było .Wtyczka niby ta sama , ale nie taka sama .Po odcięciu starej i połączeniu z nową sondą zaczęło dziać się coś pozytywnego .Jutro rano test na zimno .
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11972
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
...Bartek... pisze:To czekam na Twój test nowej sondy Zobaczymy czy coś pomoże. / Topcio1 a o jakie dokładniej parametry Ci chodzi??
np. jakie temperatury podają czujniki
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
?standa pisze:Po odcięciu starej i połączeniu z nową sondą zaczęło dziać się coś pozytywnego .Jutro rano test na zimno .
Czekamy na wynik.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Postaram się na dniach podłączyć pod kompa i zobaczymy co pokaże, ale na razie zahaczyłem miską olejową i mi niestety pękła. Na razie muszę się z tym uporać
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Jeśli możesz to podaj wskazania przepływomierza na wolnych obrotach....Bartek... pisze:Postaram się na dniach podłączyć pod kompa i zobaczymy co pokaże, ale na razie zahaczyłem miską olejową i mi niestety pękła. Na razie muszę się z tym uporać
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Pozytywnego , bo przestało trząść na zimnym i nabrał werwy .
Na zimno , przy tych temperaturach jest poprawnie , nie ma tej minutowej martwej strefy .
Mam nadzieję , że przy większych chłodach ta tendencja się utrzyma .
Muszę jeszcze powalczyć z termostatem , nie dogrzewa , no chyba ,że utknę w korku .Wczoraj na trasie trochę powyżej 70 .Mało .Co będzie jak przyjdzie minus ?
Przejrzę fora , może ktoś walczył z tym problemem .
Dzięki szarkiz'owi za podpowiedź.
Na zimno , przy tych temperaturach jest poprawnie , nie ma tej minutowej martwej strefy .
Mam nadzieję , że przy większych chłodach ta tendencja się utrzyma .
Muszę jeszcze powalczyć z termostatem , nie dogrzewa , no chyba ,że utknę w korku .Wczoraj na trasie trochę powyżej 70 .Mało .Co będzie jak przyjdzie minus ?
Przejrzę fora , może ktoś walczył z tym problemem .
Dzięki szarkiz'owi za podpowiedź.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11972
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
relaks, Kappa tak ma - wskaźnik kłamiestanda pisze:Muszę jeszcze powalczyć z termostatem , nie dogrzewa , no chyba ,że utknę w korku .Wczoraj na trasie trochę powyżej 70 .Mało .Co będzie jak przyjdzie minus ?
.
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Parafrazując.topcio1 pisze:relaks, Kappa tak ma - wskaźnik kłamiestanda pisze:Muszę jeszcze powalczyć z termostatem , nie dogrzewa , no chyba ,że utknę w korku .Wczoraj na trasie trochę powyżej 70 .Mało .Co będzie jak przyjdzie minus ?
.
Jest kłamstwo, wierutne kłamstwo i wskaźnik temperatury w Kappie
Co nie znaczy, że nie możesz mieć uwalonego termostatu, ale to (zazwyczaj) łatwo zweryfikować.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Wiec tak koledzy. Jeśli chodzi o ruszanie to u mnie nie ma z tym zadnego problemu. W miesiacach zimnych owszem kappa jest bardziej sztywna z rana ale po 1 do 2 km i jest ok. Oczywiście nie deptam na zimnym bo szkoda silnika. Klasycznie rozgrzewając auto zaczyna sie u mnie od sprawnosci zmieny biegów. W zimie ciężej wbija się na zimnym silniku biegi 1,2. W samej pracy silnika słyszę że po 2 km jak załapie już temp to ma tzw wiekszą kulturę pracy.
Jeśli chodzi o poranną czkawkę i brak mocy to ja miałem w zeszłym roku taki przypadek. Testowane u mnie było wszystko lecz sprawa rozwiązała się dopiero w serwisie LPG gdzie okazało się że wtrysk gazu sekwencyjnego się rozszczelnił i przez noc (bądz dłuższy postój) aplikował gaz do cylindra. Rano odpalałem i auto ksztusiło się bo miało za dużo paliwa i tak się męczył aż to się wypaliło i później silnik pracował normalnie. Objawy były takie że dodawanie gazu powodowało zalewanie silnika i brak mocy. Słyszalna była inna praca silnika. Problemy były wielkie z diagnozować to bo po rozgrzaniu wszystko działało jak w zegarku. Ostatecznie zakład LPG wymienił te wtryski i dał na nie kolejne 20k gwarancji.
Ps. podłączenie do kompa u mnie nic nie wykazało. Wszystkie parametry w normie czyt. temp./obroty/sonda. lecz auto miało rozgrzany silnik.
Aha - Wega: widziałem chyba twoje auto w sobotę pod OBI. Mieszkam niedaleko wiec byłem spacerkiem po jakiś dups i spotkałem aż 2 lancie na parkingu.
Jeśli chodzi o poranną czkawkę i brak mocy to ja miałem w zeszłym roku taki przypadek. Testowane u mnie było wszystko lecz sprawa rozwiązała się dopiero w serwisie LPG gdzie okazało się że wtrysk gazu sekwencyjnego się rozszczelnił i przez noc (bądz dłuższy postój) aplikował gaz do cylindra. Rano odpalałem i auto ksztusiło się bo miało za dużo paliwa i tak się męczył aż to się wypaliło i później silnik pracował normalnie. Objawy były takie że dodawanie gazu powodowało zalewanie silnika i brak mocy. Słyszalna była inna praca silnika. Problemy były wielkie z diagnozować to bo po rozgrzaniu wszystko działało jak w zegarku. Ostatecznie zakład LPG wymienił te wtryski i dał na nie kolejne 20k gwarancji.
Ps. podłączenie do kompa u mnie nic nie wykazało. Wszystkie parametry w normie czyt. temp./obroty/sonda. lecz auto miało rozgrzany silnik.
Aha - Wega: widziałem chyba twoje auto w sobotę pod OBI. Mieszkam niedaleko wiec byłem spacerkiem po jakiś dups i spotkałem aż 2 lancie na parkingu.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
- Lokalizacja: Wrocław
Odp: Kappa- problem po odpaleniu
Jak znajdę termometr do 150 st C ,to go gdzieś wetknę , najlepiej do wyrównawczego , bo bez ingerencji w układ (przynajmniej tak mi się wydaje) .