Kappa- problem po odpaleniu

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11972
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: topcio » 26 lis 2009, 15:43

niestety ale Kappy tak nie mają :( , czy były podpinane pod kompa aby sprawdzić rzeczywiste parametry pracy?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

...Bartek...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 108
Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: ...Bartek... » 26 lis 2009, 18:34

Ja swojej jeszcze nie podpinałem postaram się podpiąć jak znajdę chwile czasu
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan

standa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: standa » 26 lis 2009, 19:27

Zamiast termistora wymieniłem sondę . Okazało się , że grzejnik był spalony .
Zobaczę jak rano zareaguje .
Problem w tym , że nawet jak poczekam do spadku obrotów , a z reguły tak postępuję , to i tak przez 100-200 metrów nie ma jazdy .
Ale najpierw jutro rano próba nowej sondy , a może w nocy coś się przyśni ? :D : yesyes : :lol:

...Bartek...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 108
Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: ...Bartek... » 26 lis 2009, 21:55

To czekam na Twój test nowej sondy ;) Zobaczymy czy coś pomoże. / Topcio1 a o jakie dokładniej parametry Ci chodzi??
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: Krzys » 27 lis 2009, 7:43

Ja swojego podłączyłem. Wszystkie parametry w normie, brak błędów. Czujniki temp. dobrze wskazują. Jedyne co nie da się tak łatwo sprawdzić to przepływomierz.

standa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: standa » 28 lis 2009, 18:32

Założyłem jakąś podróbę - oryginał ok . 500, - ,i ..... kicha , gorzej niż było .Wtyczka niby ta sama , ale nie taka sama .Po odcięciu starej i połączeniu z nową sondą zaczęło dziać się coś pozytywnego .Jutro rano test na zimno .

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11972
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: topcio » 28 lis 2009, 18:39

...Bartek... pisze:To czekam na Twój test nowej sondy ;) Zobaczymy czy coś pomoże. / Topcio1 a o jakie dokładniej parametry Ci chodzi??

np. jakie temperatury podają czujniki
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: wega » 28 lis 2009, 18:58

standa pisze:Po odcięciu starej i połączeniu z nową sondą zaczęło dziać się coś pozytywnego .Jutro rano test na zimno .
?
Czekamy na wynik.

...Bartek...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 108
Rejestracja: 13 maja 2009, 19:26
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: ...Bartek... » 28 lis 2009, 19:22

Postaram się na dniach podłączyć pod kompa i zobaczymy co pokaże, ale na razie zahaczyłem miską olejową i mi niestety pękła. Na razie muszę się z tym uporać : cenzura :
Kappa 2.0 20V V.I.S `97 Sedan

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: Krzys » 28 lis 2009, 21:03

...Bartek... pisze:Postaram się na dniach podłączyć pod kompa i zobaczymy co pokaże, ale na razie zahaczyłem miską olejową i mi niestety pękła. Na razie muszę się z tym uporać : cenzura :
Jeśli możesz to podaj wskazania przepływomierza na wolnych obrotach.

standa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: standa » 30 lis 2009, 21:31

Pozytywnego , bo przestało trząść na zimnym i nabrał werwy .
Na zimno , przy tych temperaturach jest poprawnie , nie ma tej minutowej martwej strefy .
Mam nadzieję , że przy większych chłodach ta tendencja się utrzyma .
Muszę jeszcze powalczyć z termostatem , nie dogrzewa , no chyba ,że utknę w korku .Wczoraj na trasie trochę powyżej 70 .Mało .Co będzie jak przyjdzie minus ?
Przejrzę fora , może ktoś walczył z tym problemem .
Dzięki szarkiz'owi za podpowiedź.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11972
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: topcio » 30 lis 2009, 22:01

standa pisze:Muszę jeszcze powalczyć z termostatem , nie dogrzewa , no chyba ,że utknę w korku .Wczoraj na trasie trochę powyżej 70 .Mało .Co będzie jak przyjdzie minus ?
.
relaks, Kappa tak ma - wskaźnik kłamie :roll:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: wujekp » 30 lis 2009, 22:05

topcio1 pisze:
standa pisze:Muszę jeszcze powalczyć z termostatem , nie dogrzewa , no chyba ,że utknę w korku .Wczoraj na trasie trochę powyżej 70 .Mało .Co będzie jak przyjdzie minus ?
.
relaks, Kappa tak ma - wskaźnik kłamie :roll:
Parafrazując.
Jest kłamstwo, wierutne kłamstwo i wskaźnik temperatury w Kappie :lol:
Co nie znaczy, że nie możesz mieć uwalonego termostatu, ale to (zazwyczaj) łatwo zweryfikować.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: mike_d » 30 lis 2009, 22:57

Wiec tak koledzy. Jeśli chodzi o ruszanie to u mnie nie ma z tym zadnego problemu. W miesiacach zimnych owszem kappa jest bardziej sztywna z rana ale po 1 do 2 km i jest ok. Oczywiście nie deptam na zimnym bo szkoda silnika. Klasycznie rozgrzewając auto zaczyna sie u mnie od sprawnosci zmieny biegów. W zimie ciężej wbija się na zimnym silniku biegi 1,2. W samej pracy silnika słyszę że po 2 km jak załapie już temp to ma tzw wiekszą kulturę pracy.

Jeśli chodzi o poranną czkawkę i brak mocy to ja miałem w zeszłym roku taki przypadek. Testowane u mnie było wszystko lecz sprawa rozwiązała się dopiero w serwisie LPG gdzie okazało się że wtrysk gazu sekwencyjnego się rozszczelnił i przez noc (bądz dłuższy postój) aplikował gaz do cylindra. Rano odpalałem i auto ksztusiło się bo miało za dużo paliwa i tak się męczył aż to się wypaliło i później silnik pracował normalnie. Objawy były takie że dodawanie gazu powodowało zalewanie silnika i brak mocy. Słyszalna była inna praca silnika. Problemy były wielkie z diagnozować to bo po rozgrzaniu wszystko działało jak w zegarku. Ostatecznie zakład LPG wymienił te wtryski i dał na nie kolejne 20k gwarancji.

Ps. podłączenie do kompa u mnie nic nie wykazało. Wszystkie parametry w normie czyt. temp./obroty/sonda. lecz auto miało rozgrzany silnik.

Aha - Wega: widziałem chyba twoje auto w sobotę pod OBI. Mieszkam niedaleko wiec byłem spacerkiem po jakiś dups i spotkałem aż 2 lancie na parkingu.

standa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa- problem po odpaleniu

Post autor: standa » 30 lis 2009, 23:04

Jak znajdę termometr do 150 st C ,to go gdzieś wetknę , najlepiej do wyrównawczego , bo bez ingerencji w układ (przynajmniej tak mi się wydaje) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”