Kappa - napinacz paska wielorowkowego

gloger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: śląsk

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: gloger » 17 mar 2010, 22:20

Zdecydowanie SKV !!

gloger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: śląsk

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: gloger » 17 mar 2010, 22:21

Sorry - miało być SKF.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: maciek_czer » 17 mar 2010, 22:57

Tu jest opisana PRAWIDŁOWA procedura napięcia paska MV w 2.4TD/JTD

Postrzępiony brzeg paska MV wskazuje na wadliwy montaż lub uszkodzenie któregoś koła z rowkami, najczęściej walniętej jest koło pasowe wału.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

zbebus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 30 wrz 2008, 0:00

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: zbebus » 21 mar 2010, 11:22

hej hej
mam tylko pytnako, to koło pasowe na wale jest może metalowo gumowe?
pozdrawiam
-------------------------

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: topcio » 21 mar 2010, 16:25

o ile pamiętak tak
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

argenta67

Odp: Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: argenta67 » 21 mar 2010, 17:16

maciek_czer pisze:Tu jest opisana PRAWIDŁOWA procedura napięcia paska MV w 2.4TD/JTD

Postrzępiony brzeg paska MV wskazuje na wadliwy montaż lub uszkodzenie któregoś koła z rowkami, najczęściej walniętej jest koło pasowe wału.
Według mnie procedura jest prostsza, łatwiejsza i równie skuteczna niż ta opisana przez ciebie a nie rozumiem kto się chce nazywać mechanikiem jeśli tego nie wie.
969248784.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: maciek_czer » 21 mar 2010, 21:38

Właśnie ta "prostsza" procedura powoduje popiskiwanie i trzepotanie paska. A większość mechaników robi to tak jak Ty opisałeś i niestety muszą poprawiać. Swoją drogą ciekaw jestem czy uprościłbyś procedurę napięcia paska rozrządu w 3.0 V6 24V (I seria do 1996) która jest niemal identyczna w procedurze napinania napięcia?


Zresztą masz Tu potwierdzenie od innego speca od włoszczyzny.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

argenta67

Odp: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: argenta67 » 22 mar 2010, 6:08

Rób jak chcesz, ja wiem że problemem jest zatarta właśnie ta śruba ampul owa i ta śruba jest przyczyną popiskiwania paska, brak naciągu.

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: maciek_czer » 22 mar 2010, 22:38

Zwróć uwagę że napisałem o zatartej osi w opisie napięcia...
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: stabraf » 23 kwie 2010, 15:34

:link:

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Zbynek » 13 cze 2010, 20:56

Odgrzewam starego kotleta : gafa :

Podczas wymiany rozrządu okazało się że owy napinacz (paska alternatora/klimy) jest niesprawny. Wg mechanika uszkodzona jest sprężyna (domyślam się, że mechanizm napinający jest zatarty). Jak dobrze zrozumiałem, to od peugeota/citroena pasuje jedynie rolka, a nie cały napinacz? Czy jest możliwość regeneracji mojego zapieczonego napinacza? A może ktoś ma do sprzedania sprawną używkę w rozsądnej cenie?

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: tomektcs » 13 cze 2010, 21:45

Ja zregenerowałem swojego dorabając tą tulejkę u tokarza.

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Zbynek » 15 cze 2010, 9:25

Zbynek pisze:Odgrzewam starego kotleta : gafa :

Podczas wymiany rozrządu okazało się że owy napinacz (paska alternatora/klimy) jest niesprawny. Wg mechanika uszkodzona jest sprężyna (domyślam się, że mechanizm napinający jest zatarty). Jak dobrze zrozumiałem, to od peugeota/citroena pasuje jedynie rolka, a nie cały napinacz? Czy jest możliwość regeneracji mojego zapieczonego napinacza? A może ktoś ma do sprzedania sprawną używkę w rozsądnej cenie?

Rozebrałem, sprawdziłem i mam więcej informacji. Przy napinaniu kluczem 32 napinacza sprężyna się ugina, więc mechanizm nie jest zapieczony i wszystko wygląda ok. Po odpaleniu rolka napinacza strasznie szybko "skacze" (do tego stopnia, że śruba mocująca rolkę dwoi się w oczach, widać tylko jej skrajne położenia). Domyślam się, że sprężyna stała się zbyt "miękka" i napinacz jest do wymiany? Jak powinna wyglądać prawidłowa praca tego napinacza?

Awatar użytkownika
Dawka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Dawka » 22 wrz 2010, 21:41

Odgrzewam starego kotleta. U mnie niestety problem dalej nie rozwiązany, wymieniłem już pisząc w kolejności, pasek + napinacz, koło pasowe, rolka mimośrodowa + prowadząca, pasek napięty według opisanej metody z blokowaniem napinacza, pasek niestety dalej na wolnych obrotach trochę podskakuje. Macie jakieś propozycje co dalej z tym fantem zrobić ??

Jurek K.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Staszów

Re: Kappa - napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Jurek K. » 29 gru 2020, 9:30

Witam
Mam pytanie dotyczące napinacza.
Czym różni się napinacz paska w roczniku 1997 i 2000 silniki 2,4 20V benzyna.
Mają rożne numery w eper.
U mnie podobno (ja nie widziałem) wyrobiona jest tuleja lub obudowa
i rolka nie chodzi równo zrzucając pasek o jeden rowek z alternatora
sama rolka dobra.
Stary typ wyjąłem, chcę rozebrać (zatarty) i ocenić stan.

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku
Pozdrawiam Jurek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”