Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Duża jest różnica między silnikami turbo 4.16 a 5.20 ?
Chodzi mi trwałość i koszta ?
Chodzi mi trwałość i koszta ?
Saab 9-5 2.0t | SilverArctic | ~230KM | 404Nm | Stage 3+ | Powered by CoobcioGarage
Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX
Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Hallo ?
Saab 9-5 2.0t | SilverArctic | ~230KM | 404Nm | Stage 3+ | Powered by CoobcioGarage
Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX
Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Ten drugi ma 5 cylindrów"Ubiq" pisze:Hallo ?
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
a ten pierwszy 16 zaworów
ja jeździłem tylko 5.20 więc nie wiem jak to wygląda w porównaniu do 4.16...
ja jeździłem tylko 5.20 więc nie wiem jak to wygląda w porównaniu do 4.16...
Lancia Lybra '00 2.0 20V comfortronic
Lancia Kappa SW '97 2.0 20V
Lancia Kappa SW '97 2.0 20V
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Ten pierwszy,ma znany problem z panewkami które czasem lubią porządnie narozrabiać Jeżdżę takim od 10 miesi. na razie spokój i oby tak dalej!
Co do 5.20 to miałem możliwość przejażdżki i moje odczucia są takie że, w przyspieszaniu minimalna różnica na korzyść 5.20 troszkę ładniejszy gang pięciocylindrówki,podobno znacznie trwalszy silnik (niektórzy mogą powiedzieć że to nie prawda) i nieznacznie większe spalanie od 4.16!
W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Co do 5.20 to miałem możliwość przejażdżki i moje odczucia są takie że, w przyspieszaniu minimalna różnica na korzyść 5.20 troszkę ładniejszy gang pięciocylindrówki,podobno znacznie trwalszy silnik (niektórzy mogą powiedzieć że to nie prawda) i nieznacznie większe spalanie od 4.16!
W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Nie regulacje ale warto kontrolować luzy ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek."pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Tak też właśnie podaje instrukcja obsługi A co do tego paska rozrządu to nie ma o tym mowy w instrukcji,ale podejrzewam że Twoja wiedza i duże doświadczenie (zdecydowanie większe od mojego) wiedzą więcej na ten temat"lancia1969" pisze:Nie regulacje ale warto kontrolować luzy ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek."pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
w przypadku paska rozrządu mówimy tylko o 4.16 czy o 5.20 też bo przyznam że nie wiedziałem"pawcio1" pisze:Tak też właśnie podaje instrukcja obsługi A co do tego paska rozrządu to nie ma o tym mowy w instrukcji,ale podejrzewam że Twoja wiedza i duże doświadczenie (zdecydowanie większe od mojego) wiedzą więcej na ten temat"lancia1969" pisze:Nie regulacje ale warto kontrolować luzy ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek."pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
4-16 , instrukcja tego nie podaje ba nawet chyba jeremy pisał o 90 tyś zalecanych do wymiany ale z praktyki i informacji z forum 30 tyś to przebieg akuratny - niestety."Sixt" pisze:w przypadku paska rozrządu mówimy tylko o 4.16 czy o 5.20 też bo przyznam że nie wiedziałem"pawcio1" pisze:Tak też właśnie podaje instrukcja obsługi A co do tego paska rozrządu to nie ma o tym mowy w instrukcji,ale podejrzewam że Twoja wiedza i duże doświadczenie (zdecydowanie większe od mojego) wiedzą więcej na ten temat"lancia1969" pisze:Nie regulacje ale warto kontrolować luzy ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek."pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
30tys. ale chyba przy tzw. pałowaniu silnika? Bo wydaje mi się że ta wartość jest chyba nieco przesadzona? Ale w instrukcji, te 90tys. chyba także ale w góre"lancia1969" pisze:4-16 , instrukcja tego nie podaje ba nawet chyba jeremy pisał o 90 tyś zalecanych do wymiany ale z praktyki i informacji z forum 30 tyś to przebieg akuratny - niestety."Sixt" pisze:w przypadku paska rozrządu mówimy tylko o 4.16 czy o 5.20 też bo przyznam że nie wiedziałem"pawcio1" pisze:Tak też właśnie podaje instrukcja obsługi A co do tego paska rozrządu to nie ma o tym mowy w instrukcji,ale podejrzewam że Twoja wiedza i duże doświadczenie (zdecydowanie większe od mojego) wiedzą więcej na ten temat"lancia1969" pisze:Nie regulacje ale warto kontrolować luzy ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek."pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Grześ, a wiesz jak to jest w 5-20? Mam nadzieję że wystarczy co 60 tys zmieniać pasek?"lancia1969" pisze: 4-16 , instrukcja tego nie podaje ba nawet chyba jeremy pisał o 90 tyś zalecanych do wymiany ale z praktyki i informacji z forum 30 tyś to przebieg akuratny - niestety.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Co się ogarnij"Sixt" pisze:Ja powiem tylko tyle ...
Kuba...ogarnij się ...
Wiem czym się 5.20 od 4.16 różni... (cyl. zaw. itd.) chodzi mi o eksploatację Znalazłem ładne coupe ale właśnie 4.16 2.0t :/
Saab 9-5 2.0t | SilverArctic | ~230KM | 404Nm | Stage 3+ | Powered by CoobcioGarage
Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX
Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Myślę że tak ale ja tak zapobiegawczo zawsze tą 10 odejmuje ( łatwiej się liczy ) 4-16 rozrząd jest oparty o elementy 4-8 - szerokość paska kółka,a zaworów 100% więcej , 5-20 to zupłęnie inna konstrukcja (strzelam ) ale sledząc info z róznych for nie jest to zjawisko nagminne jak w 4-16 - najlepszym dowodem że coś jest nieteges z 4-16 jest Marco ,pamiętacie Sielpie - miał taką nieprzygodę a pasek nie był jakiś leciwy"wujekp" pisze:Grześ, a wiesz jak to jest w 5-20? Mam nadzieję że wystarczy co 60 tys zmieniać pasek?"lancia1969" pisze: 4-16 , instrukcja tego nie podaje ba nawet chyba jeremy pisał o 90 tyś zalecanych do wymiany ale z praktyki i informacji z forum 30 tyś to przebieg akuratny - niestety.
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?
Tak sobie podśmiechujki robię"Ubiq" pisze:Co się ogarnij"Sixt" pisze:Ja powiem tylko tyle ...
Kuba...ogarnij się ...
Wiem czym się 5.20 od 4.16 różni... (cyl. zaw. itd.) chodzi mi o eksploatację Znalazłem ładne coupe ale właśnie 4.16 2.0t :/
Nie moge się doczekać aż moje zacznie ganiać