Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Awatar użytkownika
Ubiq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 530
Rejestracja: 23 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: Ubiq » 03 wrz 2008, 20:52

Duża jest różnica między silnikami turbo 4.16 a 5.20 ?
Chodzi mi trwałość i koszta ?
Saab 9-5 2.0t | SilverArctic | ~230KM | 404Nm | Stage 3+ | Powered by CoobcioGarage

Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX

Awatar użytkownika
Ubiq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 530
Rejestracja: 23 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: Ubiq » 04 wrz 2008, 8:36

Hallo ?
Saab 9-5 2.0t | SilverArctic | ~230KM | 404Nm | Stage 3+ | Powered by CoobcioGarage

Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: prezesjm » 04 wrz 2008, 9:51

"Ubiq" pisze:Hallo ?
Ten drugi ma 5 cylindrów :lol: :wink:

radek82
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: radek82 » 04 wrz 2008, 10:10

a ten pierwszy 16 zaworów :D

ja jeździłem tylko 5.20 więc nie wiem jak to wygląda w porównaniu do 4.16...
Lancia Lybra '00 2.0 20V comfortronic ;)
Lancia Kappa SW '97 2.0 20V ;)

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: pawcio1 » 04 wrz 2008, 10:52

Ten pierwszy,ma znany problem z panewkami które czasem lubią porządnie narozrabiać :( Jeżdżę takim od 10 miesi. na razie spokój i oby tak dalej!
Co do 5.20 to miałem możliwość przejażdżki i moje odczucia są takie że, w przyspieszaniu minimalna różnica na korzyść 5.20 troszkę ładniejszy gang pięciocylindrówki,podobno znacznie trwalszy silnik (niektórzy mogą powiedzieć że to nie prawda) i nieznacznie większe spalanie od 4.16!
W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: lancia1969 » 04 wrz 2008, 12:13

"pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Nie regulacje ale warto kontrolować luzy :wink: ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek.
Grzegorz

GG 13364997

Sixt

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: Sixt » 04 wrz 2008, 12:26

Ja powiem tylko tyle ...

Kuba...ogarnij się ...


:mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: pawcio1 » 04 wrz 2008, 12:46

"lancia1969" pisze:
"pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Nie regulacje ale warto kontrolować luzy :wink: ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek.
Tak też właśnie podaje instrukcja obsługi :wink: A co do tego paska rozrządu to nie ma o tym mowy w instrukcji,ale podejrzewam że Twoja wiedza i duże doświadczenie (zdecydowanie większe od mojego) wiedzą więcej na ten temat :)
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Sixt

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: Sixt » 04 wrz 2008, 13:43

"pawcio1" pisze:
"lancia1969" pisze:
"pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Nie regulacje ale warto kontrolować luzy :wink: ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek.
Tak też właśnie podaje instrukcja obsługi :wink: A co do tego paska rozrządu to nie ma o tym mowy w instrukcji,ale podejrzewam że Twoja wiedza i duże doświadczenie (zdecydowanie większe od mojego) wiedzą więcej na ten temat :)
w przypadku paska rozrządu mówimy tylko o 4.16 czy o 5.20 też bo przyznam że nie wiedziałem :?

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: lancia1969 » 04 wrz 2008, 16:23

"Sixt" pisze:
"pawcio1" pisze:
"lancia1969" pisze:
"pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Nie regulacje ale warto kontrolować luzy :wink: ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek.
Tak też właśnie podaje instrukcja obsługi :wink: A co do tego paska rozrządu to nie ma o tym mowy w instrukcji,ale podejrzewam że Twoja wiedza i duże doświadczenie (zdecydowanie większe od mojego) wiedzą więcej na ten temat :)
w przypadku paska rozrządu mówimy tylko o 4.16 czy o 5.20 też bo przyznam że nie wiedziałem :?
4-16 , instrukcja tego nie podaje ba nawet chyba jeremy pisał o 90 tyś zalecanych do wymiany 8O ale z praktyki i informacji z forum 30 tyś to przebieg akuratny - niestety.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: pawcio1 » 04 wrz 2008, 20:39

"lancia1969" pisze:
"Sixt" pisze:
"pawcio1" pisze:
"lancia1969" pisze:
"pawcio1" pisze:............W 4.16 co ok. 40 tyś. należy przeprowadzić regulacje zaworów, w 5.20 są samoregulatory....
Nie regulacje ale warto kontrolować luzy :wink: ,zapomiałeś dodać że jeszcze co 30 tyś wymieniać rozrząd a przynajmniej sam pasek.
Tak też właśnie podaje instrukcja obsługi :wink: A co do tego paska rozrządu to nie ma o tym mowy w instrukcji,ale podejrzewam że Twoja wiedza i duże doświadczenie (zdecydowanie większe od mojego) wiedzą więcej na ten temat :)
w przypadku paska rozrządu mówimy tylko o 4.16 czy o 5.20 też bo przyznam że nie wiedziałem :?
4-16 , instrukcja tego nie podaje ba nawet chyba jeremy pisał o 90 tyś zalecanych do wymiany 8O ale z praktyki i informacji z forum 30 tyś to przebieg akuratny - niestety.
30tys. ale chyba przy tzw. pałowaniu silnika? :roll: Bo wydaje mi się że ta wartość jest chyba nieco przesadzona? Ale w instrukcji, te 90tys. chyba także ale w góre 8O
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: wujekp » 05 wrz 2008, 20:16

"lancia1969" pisze: 4-16 , instrukcja tego nie podaje ba nawet chyba jeremy pisał o 90 tyś zalecanych do wymiany 8O ale z praktyki i informacji z forum 30 tyś to przebieg akuratny - niestety.
Grześ, a wiesz jak to jest w 5-20? Mam nadzieję że wystarczy co 60 tys zmieniać pasek?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Ubiq
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 530
Rejestracja: 23 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: Ubiq » 05 wrz 2008, 20:32

"Sixt" pisze:Ja powiem tylko tyle ...

Kuba...ogarnij się ...


:mrgreen: :mrgreen:
Co się ogarnij ;-)
Wiem czym się 5.20 od 4.16 różni... (cyl. zaw. itd.) chodzi mi o eksploatację ;) Znalazłem ładne coupe ale właśnie 4.16 2.0t :/
Saab 9-5 2.0t | SilverArctic | ~230KM | 404Nm | Stage 3+ | Powered by CoobcioGarage

Była: Lancia Kappa 2.4 SW LX

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: lancia1969 » 05 wrz 2008, 20:53

"wujekp" pisze:
"lancia1969" pisze: 4-16 , instrukcja tego nie podaje ba nawet chyba jeremy pisał o 90 tyś zalecanych do wymiany 8O ale z praktyki i informacji z forum 30 tyś to przebieg akuratny - niestety.
Grześ, a wiesz jak to jest w 5-20? Mam nadzieję że wystarczy co 60 tys zmieniać pasek?
Myślę że tak ale ja tak zapobiegawczo zawsze tą 10 odejmuje ( łatwiej się liczy :D ) 4-16 rozrząd jest oparty o elementy 4-8 - szerokość paska kółka,a zaworów 100% więcej , 5-20 to zupłęnie inna konstrukcja (strzelam :D) ale sledząc info z róznych for nie jest to zjawisko nagminne jak w 4-16 - najlepszym dowodem że coś jest nieteges z 4-16 jest Marco ,pamiętacie Sielpie - miał taką nieprzygodę a pasek nie był jakiś leciwy :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Sixt

Kappa - 2.0T 4.16 vs 5.20 ?

Post autor: Sixt » 07 wrz 2008, 16:53

"Ubiq" pisze:
"Sixt" pisze:Ja powiem tylko tyle ...

Kuba...ogarnij się ...


:mrgreen: :mrgreen:
Co się ogarnij ;-)
Wiem czym się 5.20 od 4.16 różni... (cyl. zaw. itd.) chodzi mi o eksploatację ;) Znalazłem ładne coupe ale właśnie 4.16 2.0t :/
Tak sobie podśmiechujki robię :mrgreen:
Nie moge się doczekać aż moje zacznie ganiać :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”