Kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

jedrekv
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 15 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Piła Wielkopolska

Kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: jedrekv » 18 gru 2007, 11:43

chcem wymienić rozrząd czy ktos dysponuje jakimś opisem lub schematem jak to zrobić
Kappa 2.0 turbo 16 v

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: Piszczyk » 18 gru 2007, 17:13

czy to podobny silnik jak 2.0 16V VIS z themy?
jeśli tak to jeśli mi się uda to wrzucę niedługo fotorelacjre z takiej właśnie wymiany (zrobiłem w sobote) :D
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

jedrekv
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 15 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Piła Wielkopolska

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: jedrekv » 18 gru 2007, 18:30

Witam
tak to ten sam silnik
Kappa 2.0 turbo 16 v

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: Piszczyk » 18 gru 2007, 18:48

więc siadam do kompa i spróbuję to dziś w miarę opisać (ze zdjęciami)
najważniejsze - wymień KOMPLET - pasek / napinacz /ROLKA PROWADZĄCA !!!
ja posiłkowałem się ePER'em (wg którego nie ma rolki...) i czeka mnie następne pare godzin w garażu... (autko chodzi OK ale rolka piszczy gorzej niż wcześniej...)
jeśli fotorelacja nie ukaże się dziś to sorki - postaram się w miarę szybko
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
Alfista
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: Alfista » 18 gru 2007, 19:33

a jezdzi ktos z Was bez balansu??
Alfa Romeo 155 2,0 TS 16v
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 10v

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: lancia1969 » 18 gru 2007, 19:36

tak ja nie mam balansów (zaślepione) i wszystko jest ok ( nie drży ,nie wibruje) - a porzynajmniej jeden pasek mniej do kontroli ,waga mniejsza. :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Alfista
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: Alfista » 18 gru 2007, 19:40

ja nrazie jezdze bez w alfie 2,0 16v i są wibracje dosc wyczuwalne od 5tys :roll:

z paskiem to do 7tys kręcic nie bylo problemu
Alfa Romeo 155 2,0 TS 16v
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 10v

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: lancia1969 » 18 gru 2007, 19:47

Ja na Twoim miejscu - rozebrałbym silnik i wyrównał wagę korbowodów , koła zamachowego, ten silnik to długoi się nie pokręci :roll: jeżeli sa wibracje odczuwalne przy takich obrotach :?
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Alfista
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: Alfista » 18 gru 2007, 20:52

eee tam na dniach zaloze pasek i wtedy znowu silniczek bedzie złoto 8)
Alfa Romeo 155 2,0 TS 16v
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 10v

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: Jarek_Jarecki » 18 gru 2007, 21:16

skoro demontujecie paski balansujące i zaślepiacie je ....to zastanawia mnie po co konstruktor takie rozwiązanie zastosowal......czyżbyście byli madrzejsi od konstruktora tego silnika ??
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: lancia1969 » 18 gru 2007, 23:20

"Jarek_Jarecki" pisze: skoro demontujecie paski balansujące i zaślepiacie je ....to zastanawia mnie po co konstruktor takie rozwiązanie zastosowal......czyżbyście byli madrzejsi od konstruktora tego silnika ??
Po to aby między innymi można było zakładać części od dostawców z normami które w sporcie dyskwalifikują je na samej kontroli wzrokowej.
Po to aby większość użytkowników mogła jeżdzić silnikiem 200 000 km z wymiananami oleju co 20 000 km beż żadnych konsekwencji.
Po to aby było jak najmniej reklamacji w okresie gwarancyjnym.
Po to aby naprawa w serwisie po okresie nie była opłacalna i samochód "uciekał" spod "skrzydeł" odpowiedzialności Producenta.

Po to aby można było osiągnąć normy ekologiczne w zakresie srednich obrotów z zachowaniem w przyzwoitej elastycznoiści silnika na mieszankach które bez takich wałków wprawiały by auto w zajęcze skoki.

Po to aby sztucznie zwiększyć ( kosztem zużycia paliwa) moment obrotowy a obroty maksymalne nie przekroczą 60% wytrzymałości krytycznej układu korbowego


I jest jeszcze przynajmniej 10 powodów dla których producenci stosują rozwiązania z góry skazane na kompromis między niezawodnościa a ogólnie przyjętymi normami które w efekcie utrudniaja życie właścielowi i mechanikowi , W imie czego ?

Absolutnie nie popieram teorii ,że po wyjeżdzie z salonu każde auto należy rozłożyć i zrobić z niego wóz drabiniasty ale są tutaj tacy ,którzy chcą mieć coś ,co przynajmniej będzie namiastką czegoś innego i będzie spełniać oczekiwania o których niektórzy mogą tylko poczytać.

Zresztą temat wałków katalizatórów ,egr-ów był wałkowany kilka razy i zawsze beda przeciwnicy jak i zwolennicy takich rozwiązań .

Ja generalnie w Lancii usuwam wszystko co w jakikolwiek sposób może mi na drodze życie utrudnić - tylko stosuję zasadę że coś z czegoś wynika i dlatego działa lub nie działa .
Nie namawiam nie podpuszczam ale chętnie radą służe .

:D

P.S co do mądrości konstruktorów wcale za głupszego się nie uważam i moja (Nasza) przewaga jest taka ,że dostajemy produkt dla mas ,który zgodnie z zasadą "moja piaskownica moje zabawki" możemy dowolnie indywidualizować - Carlo Abarth modyfikując Fiata stworzył nieżle prosperującą firme wiec .... wszystko przed nami . :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: Bany » 19 gru 2007, 0:28

''ja nrazie jezdze bez w alfie 2,0 16v i są wibracje dosc wyczuwalne od 5tys''

a zablokowaleś wałek z przodu???
Rozumiem że masz Q4?

Awatar użytkownika
Alfista
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: Alfista » 19 gru 2007, 10:10

"Bany" pisze:''ja nrazie jezdze bez w alfie 2,0 16v i są wibracje dosc wyczuwalne od 5tys''

a zablokowaleś wałek z przodu???
Rozumiem że masz Q4?
nie, zwykły twin spark 16v

nic nie blokowałem ani niezaślepiałem, po prostu zdjąłem pasek, z wałkami bylo super a bez wałkow to nie ten silnik, moim zdaniem nie mozna ich od tak sie pozbywać..
Alfa Romeo 155 2,0 TS 16v
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 10v

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: Bany » 19 gru 2007, 10:13

W 2.0 16 lanci nigdy go nie zakładam.
W mojej 156 2,0 ts też zamierzam go wyrzucić.

mariusz76

kappa 2.0t 16v - wymiana paska rozrządu

Post autor: mariusz76 » 20 gru 2007, 21:42

Ja jeżdżę bez paska balansowego i nie odczuwam wibracji przy wysokich obrotach, natomiast kiedy samochód toczy się na pierwszym lub drugim biegu to silnik dostaje tzw. "żabki" i zaczyna szarpać na sprzęgle w przód i tył co nie jest zbyt przyjemne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”