Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: adamM20 » 04 maja 2017, 22:03

Kamil_91 pisze: 04 maja 2017, 20:32 Napsikałem właśnie i czekam tylko że tam jest wszystko w miarę dość mocno skręcone ze sobą i na dodatek pozalewane takimi plombami. Co mam połamać w sumie ? Prędzej to śruby obrobię niż coś tam złamie. Myślałem by ponacinać śruby tak by można było je płaskim śrubokrętem odkręcić. Poprzeglądałem ebay'a i inne zagraniczne strony to wkładów pełno o zgadzających się numerach seryjnych, nawet dodają torxa do odkręcanie tylko niestety śruby by musiały zostać stare.
... jeśli masz dobre nasadki torxa do mocno je dociskasz i powinny się dać odkręcić. Jeśli śruby zostaną jednak "obrobione" to spróbuj płaskim ostrym i twardym śrubokrętem najlepiej "elektrycznym" mocno go dociskając (przez rękawicę bo ręka może mieć na długi czas głęboki odcisk) i wtedy śruba na 99% musi puścić.
Powodzenia.

Kamil_91
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 08 maja 2016, 15:38
Imię: Kamil
Lokalizacja: Bochnia

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: Kamil_91 » 06 maja 2017, 10:43

Udało mi się wykręcić i w środku mam taki wkład. Ktoś wie od jakiego konkretnego modelu auta pasuje ? Bo w sklepie motoryzacyjnym u mnie to potrafią tylko wklepać nr do komputera i powiedzieć, że ooo panie nie ma nigdzie tego :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: kond243 » 06 maja 2017, 10:51

4-ry piny czyli alfa Romeo 146 bodajże 2,0 ts starsze modele ar 3,0 kappa 2.0-2.4 końcówka nr 111.20vt, opel omega 3,0v6.Poczytaj temat na alfacholikach pt: rodzaje wkładek przepływomierzy.Kappa 2.0-2.4 Mniejsza obudowa wkład ten sam.Ja mam wkład w 20vt z 2.0 vis.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: Maniak » 06 maja 2017, 12:09

Mam kilka przepływek.......używanych......mogę się podzielić.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

piotriix

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: piotriix » 07 maja 2017, 8:00

Przy następnym odkręcaniu natnijcie łeb śruby brzeszczotem na płaski śrubokręt i potem użyć innych wkrętów na normalny klucz

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Kamil_91
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 08 maja 2016, 15:38
Imię: Kamil
Lokalizacja: Bochnia

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: Kamil_91 » 20 cze 2017, 19:34

Dla potomnych, przepływomierz od opla omegi 3.0 V6 magneti marelli w cenie około 250zł pasuje idealnie, nawet nie trzeba zmieniać wkładów, obudowa jest ta sama. Jednak przejechałem na nim tylko parę km ponieważ winna całemu zamieszaniu okazała się wtyczka pompy paliwa. Więc auto pali, jeździ moc ma, jednak jak wygląda to na dłuższą metę nie wiem, ponieważ wsadziłem z powrotem oryginalny przepływomierz.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: adamM20 » 23 wrz 2020, 20:40

Kamil_91 pisze: 20 cze 2017, 19:34 Dla potomnych, przepływomierz od opla omegi 3.0 V6 magneti marelli w cenie około 250zł pasuje idealnie, nawet nie trzeba zmieniać wkładów, obudowa jest ta sama. Jednak przejechałem na nim tylko parę km ponieważ winna całemu zamieszaniu okazała się wtyczka pompy paliwa. Więc auto pali, jeździ moc ma, jednak jak wygląda to na dłuższą metę nie wiem, ponieważ wsadziłem z powrotem oryginalny przepływomierz.
... czy ma ktoś jakieś doświadczenia w temacie przepływki do 3,0?
Przymierzam się do wymiany przepływomierza w mojej K 3,0 na co przyszedł już czas. Nowy nie wchodzi w grę, cena zaporowa a i tak ich już nie ma. W grę wchodzi jedynie nowy Bosch lub ewentualnie MM. Numery oryginałów: Bosch 0280217514, MM AMM 19696. Prawdopodobne zamienniki (Forum AR + internetowe info): Bosch 0280217503, MM AMM 19695.
W zasadzie aby temat rozwiązać są dwie możliwości:
a) potwierdzenie prawidłowego doboru zamiennika (dużo tańszego i dostępnego)
b) "przezbrojenie" przepływki 4-pinowej na nowszą 5-pinową
W celu zachowania oryginalności silnika lepszym rozwiązaniem jest pkt a) aczkolwiek drugie rozwiązanie jest również ok.
Tu mam prośbę o potwierdzenie, że wyspecyfikowane "zamienniki" są ok lub też przekazanie wszelkiego info dotyczącego prawidłowego doboru zamiennika.
Ze swej strony mogę przetestować (zdjąć charakterystykę) nowej, zamiennej przepływki (0280217503) ale porównanie parametrów ze starym Boschem nie bardzo ma sens. Może ktoś coś ma, coś wie?
Dzięki za wszelkie info, wskazówki i praktyczną wiedzę.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: michalkrk » 29 wrz 2020, 7:12

nowy przepływomierz SKV 07SKV025- cena 200zł jest dostepny i jest to zamiennik

magneti 213719695019 również cena 200zł i dostępny

MGMAFS Z217503 - cena 150zł

SQ321-14193(HK-25117) 146zł
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: adamM20 » 30 wrz 2020, 22:17

michalkrk pisze: 29 wrz 2020, 7:12 nowy przepływomierz SKV 07SKV025- cena 200zł jest dostepny i jest to zamiennik

magneti 213719695019 również cena 200zł i dostępny

MGMAFS Z217503 - cena 150zł

SQ321-14193(HK-25117) 146zł
... dzięki za info, tak jak napisałem w grę wchodzi jedynie zamiennik w postaci Bosch-a.
Właśnie zakupiłem Bosch-a 0280217503, jak tylko odgruzuję swój garaż-warsztat (po cc 900) to biorę kappę i zdejmę charakterystykę napięciową starego (0280217503) i nowego Boscha. Punkty charakterystyki: 1000, 2000, 3000 obrotów/min. itd do góry i w dół + napięcie przepływki przy niepracującym silniku z włączonym zapłonem. Zobaczymy na ile odczyty napięcia różnią się. Problemem jest to, że stara przepływka ma swój przebieg i dlatego jej pomiary wcale nie muszą być obiektywne. Jeśli ktoś ma chwilkę to przy użyciu multimetra niech sprawdzi zależność napięcia przepływki od obrotów według podanej sekwencji, im więcej pomiarów tym końcowe wnioski dotyczące przydatności zamiennika mogą być bardziej prawidłowe i obiektywne.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wsparcie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”