Pytanie po tłoku 2.0 16vt

Awatar użytkownika
voofer400
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 25 maja 2010, 21:04
Lokalizacja: Kiev

Pytanie po tłoku 2.0 16vt

Post autor: voofer400 » 14 sty 2021, 8:09

Dzień dobry, są trzy tłoki z pierścieniem 1.5 1.5 3mm. Mogę ustalić czwarty identyczny tłok, lecz z inną grubością pierścienia 1.5 2 4mm?

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1152
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Pytanie po tłoku 2.0 16vt

Post autor: Jam_Belfegor » 14 sty 2021, 8:50

Bardzo zły pomysł... a czy to pochodzi ? pewnie przez chwilę pochodzi. Na dłuższą metę to się rozleci. Układ korbowo / tłokowy musi być zrównoważony zarówno w wadze jak i oporach, które stawiają poszczególne elementy. W innym wypadku pojawią się wibracje, które doprowadzą do zniszczenia poszczególnych elementów silnika. Ostatnio znajomy pokazał mi bardzo nietypowe uszkodzenie jednego z czopów wału korbowego. Powierzchnia nie była porysowana przez panewkę, jak by można się spodziewać, a była cała spękana jak porcelana. Pęknięcia były bardzo drobne i słabo widoczne na pierwszy rzut oka ale po zrobieniu zdjęcia w dużym przybliżeniu widać było jak na dłoni. Wał pochodził właśnie z 2.0 16VT. Coś spowodowało że jeden z korbowodów wpadał w wibrację i udarowo doprowadził do popękania powierzchni utwardzonej czopu. Moim zdaniem szukaj identycznego tłoka jak pozostałe, zaś cały zestaw doważ sobie na jakieś dokładniej wadze. Różnica pomiędzy tłokami uzbrojonymi (z pierścieniami i sworzniami) w wadze nie może być większa niż +/- 5g. a najlepiej warzyć cały zestaw z korbowodem w identyczny sposób czyli każdy zestaw tak samo ułożony, a przy takich małych różnicach położenie tłoka w inne miejcie na szalce może dać Ci wynik rożny o 1-2g - to Ci mówię z doświadczenia (dlatego zawsze układam do ważenia tłok zawsze na środku szalki i oznaczam sobie krawędzie tamą lub markerem, by każdy kolejny układać dokładnie w to samo miejsce). Korby ważne osobno stosując tą samą zasadę. Potem jeszcze raz dla pewności ważę całość choć to już bardziej dla świętego spokoju.
Lancia Delta II 2.0 16V LS - (139 KM) 836A3.000
Renault Megane III 1.6 16V EXPRESSION - (110 KM) K4M 858

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”