Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga

Post autor: Trucker » 08 sty 2021, 22:13

Odłączenie wiązki od słupka nic nie dało, tzn. Infocenter informuje o otwartych tylnych drzwiach.

Ustaliłem, że na pin 2 zamka wg opisu Stabrafa ze str. 3 niniejszego tematu dochodzi +12V. Piny poboczne, tj. 1 i 3 są wobec 2 ujemnymi, więc napięcia między 1 i 2, a także między 2 i 3 wynoszą w przybliżeniu 12V. Co ciekawe, to pin 3 (mierzone na "wtyczce" żeńskiej, czyli tej z kablami) stanowi czystą masę, a pin 1 już nie (ok. 75 omów między tym przewodem a masą). Albo jeden przewód jest zwarty do masy albo drugi stracił kontakt.
Jako, że informacja o zamknięciu drzwi jest sterowana masą (otwarte - przewody dochodzące do styków 1 i 2 wg Stabrafa są zwarte z masą, a przy zamkniętych te styki są otwarte), to na stykach 1 i 2 bez podłączonych zamków powinno występować napięcie dodatnie względem masy - masę stanowi skrajny przewód w złączu - 3. Tak więc u mnie jest najprawdopodobniej "zwarcie" przewodu 1 z masą poprzez dość dużą jak na warunki instalacji 12V rezystancję - rezystancja pętli ok. 75 omów.
Teorię sprawdziłem zwierając przewody 1 i 2 ze sobą (na wszelki wypadek przy pomocy rezystancji stanowiącej małą żarówkę choinkową :)) - czyli podałem na styk 1 napięcie +12V, którego tam brakowało. W efekcie błąd w Infocenter zniknął, a zamki drzwi można było zaryglować. Oczywiście trzeba odszukać uszkodzenie.

Podsumowując:
Jeśli macie problem z zamykaniem tylnych drzwi albo z oświetleniem wnętrza z tyłu, to najprościej wypiąć wtyczkę ze złącza na słupku środkowym. Jeśli odpięcie pozwoli na zamknięcie reszty drzwi i zniknie błąd w Infocenter, a oświetlenie nie będzie świecić, to trzeba brać się za przekaźniki w zamkach drzwi.
Jeśli natomiast rozłączenie wiązki na słupku nie daje żadnego efektu, to trzeba szukać uszkodzenia gdzieś wewnątrz samochodu, na pewno nie w tylnych drzwiach.
Na złączu zamka powinny być dwa przewody zasilające silniczek zamka, dwa przewody +12V i jeden przewód masowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”