Rozpadła się obudowa kluczyka, Lybra nie odpala

Awatar użytkownika
eL Byczkowa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 lis 2020, 0:09
Imię: Kamila
Lokalizacja: Poznań

Rozpadła się obudowa kluczyka, Lybra nie odpala

Post autor: eL Byczkowa » 14 wrz 2021, 12:07

Witajcie, kluczyk/obudowa do lybry się rozpadł, auto kręci ale nie odpala nawet po umieszczeniu szczątków przy kluczu. Po zaniesieniu ich do serwisu Pan powiedział, że immobilizer w ogóle nie jest wykrywany. Czy to normalne? Co może być nie tak?
.
●▬▬▬▬๑۩● L̘͉͍a̢̝͜n̡͚͖c͔̺̦i̺̼͜a͍͙̪ L̓̓͠y͒̒͛b͐̕r͒͋͑a͒̚̕ 2̓͊̚.͒͌͠4͛͝͠ J̀̓͆T͑̐͘D̽̈́͐ 2̢͖̝0̝͕͕0͖͓͍2̟̦̠r̻͇ ●۩๑▬▬▬▬●
(nie posiadam, ujeżdżam)
.

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 526
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz

Re: Rozpadła się obudowa kluczyka, Lybra nie odpala

Post autor: Moglaj » 14 wrz 2021, 12:10

Masz moze karty kodowe na podstawie kodow mozna awaryjnie odpalic.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była lancia dedra 2,0tds ,Teraz lancia lybra 2,4 jtd

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozpadła się obudowa kluczyka, Lybra nie odpala

Post autor: Jam_Belfegor » 14 wrz 2021, 12:25

Zależy jak się rozpadł kluczyk... Starsze miały zatopioną w plastikowym uchwycie klucza "pastylkę" - malutką szklaną rurkę z pętlą. Nowsze już miały autoresponder w elektronice przy pilocie. Uszkodzenie obydwu powodowało iż w pętli odbiorczej (przy stacyjce) była generowana niewłaściwa "odpowiedź" z kluczyka lub brak jakiejkolwiek, no i siłą rzeczy immobilizer pozostaje zablokowany. W zależności od silnika nie poda Ci paliwa (odetnie pompę lub wtryski), lub/i iskry (w benzyniaku).

Rada:
1. J./w. - karty. Jeśli występowały. Systemy zabezpieczeń zmieniały się z latami.
2. Zapasowy kluczyk tzw. master. - jak wyżej nie koniecznie musiał być. Mógł być drugi równoważny.
3. Zakup nowego klucza i wpisanie do imo. / sterownika silnika.

Np. do 94/95r. w FCA to tak rożnie było z immobilizerami (raczej ich jeszcze nie było), od 96r. już to raczej był standard, tylko w zależności od rocznika rożnie rozwiązany.

Awatar użytkownika
eL Byczkowa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 lis 2020, 0:09
Imię: Kamila
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozpadła się obudowa kluczyka, Lybra nie odpala

Post autor: eL Byczkowa » 14 wrz 2021, 12:53

Zapewne chodzi o jakieś dedykowane kody do Immo, nie takie ogólne co się do radia wbija po wymianie Aku?
Poszukam w papierach, może są spisane przez poprzedniego właściciela na jakimś dokumencie. Jak wygląda taki kod, jaki jest format?
(Lybra 2,4 jtd2002)
.
●▬▬▬▬๑۩● L̘͉͍a̢̝͜n̡͚͖c͔̺̦i̺̼͜a͍͙̪ L̓̓͠y͒̒͛b͐̕r͒͋͑a͒̚̕ 2̓͊̚.͒͌͠4͛͝͠ J̀̓͆T͑̐͘D̽̈́͐ 2̢͖̝0̝͕͕0͖͓͍2̟̦̠r̻͇ ●۩๑▬▬▬▬●
(nie posiadam, ujeżdżam)
.

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 526
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz

Re: Rozpadła się obudowa kluczyka, Lybra nie odpala

Post autor: Moglaj » 14 wrz 2021, 12:55

Z tego co pamietam to taka karta jak do radia tyle ze z rysunkiem kluczyka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była lancia dedra 2,0tds ,Teraz lancia lybra 2,4 jtd

Awatar użytkownika
eL Byczkowa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 lis 2020, 0:09
Imię: Kamila
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozpadła się obudowa kluczyka, Lybra nie odpala

Post autor: eL Byczkowa » 15 wrz 2021, 14:46

Innych kluczy, kart, kodów, brak. Całe szczęście rano przy już ostatnim przeszukiwaniu auta udało się znaleźć brakujący element immo, rzeczywiście to jest mała szklana rurka (łatwiej jak się wie czego szuka). Taka jak by przydymiona, ciężko było dostrzec w fałdzie ciemnego fotela.

Dziękuję za wsparcie, z Waszą pomocą poszło sprawnie i na przyszłość się dowiedziałam ciekawych rzeczy.

Potrzebującym załączam wygląd karty (z fragmentem opisu z jakiejś dokumentacji), bebechów klucza i nieszczęsnego Immo.

W Poznaniu 120 za dorobienie klucza z wbudowanym immo, z nowym pilotem 500.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
.
●▬▬▬▬๑۩● L̘͉͍a̢̝͜n̡͚͖c͔̺̦i̺̼͜a͍͙̪ L̓̓͠y͒̒͛b͐̕r͒͋͑a͒̚̕ 2̓͊̚.͒͌͠4͛͝͠ J̀̓͆T͑̐͘D̽̈́͐ 2̢͖̝0̝͕͕0͖͓͍2̟̦̠r̻͇ ●۩๑▬▬▬▬●
(nie posiadam, ujeżdżam)
.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Rozpadła się obudowa kluczyka, Lybra nie odpala

Post autor: piterstilo » 15 wrz 2021, 19:22

Kluczyk na zdjęciu ma niezwykły kształt, wygląda na dorabiany, bo oryginalnie były 2 rodzaje. Przed liftem, i po lifcie kluczyk -scyzoryk
Nr karty kodowej, można uzyskać w ASO. Nawet za darmo, ew. za niewielką opłatą.
Wtedy nie trzeba płacić 500 zł za odkodowanie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
eL Byczkowa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 21 lis 2020, 0:09
Imię: Kamila
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozpadła się obudowa kluczyka, Lybra nie odpala

Post autor: eL Byczkowa » 16 wrz 2021, 23:08

To by tłumaczyło element immo zamknięty w termokurczki i wciśnięty w bebechy :)
.
●▬▬▬▬๑۩● L̘͉͍a̢̝͜n̡͚͖c͔̺̦i̺̼͜a͍͙̪ L̓̓͠y͒̒͛b͐̕r͒͋͑a͒̚̕ 2̓͊̚.͒͌͠4͛͝͠ J̀̓͆T͑̐͘D̽̈́͐ 2̢͖̝0̝͕͕0͖͓͍2̟̦̠r̻͇ ●۩๑▬▬▬▬●
(nie posiadam, ujeżdżam)
.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”