Lybra - Prędkośc maksymalna

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: KGB » 19 paź 2009, 1:10

Lajka ,alez JA sie nie denerwuje i nie porownuje technologii - to ty sie tym podniecasz caly czas roznicami ,
JA pisze o skutecznosci ,a ta jest taka a nie inna ,
jezeli mowa o ograniczeniach predkosci ,to nie ma znaczenia predkosc maksymalna ,przyspieszenie ,elektryczne szyby ,cisza ,rdza,klima i podreczny masturbator ,
licza sie hamulce i wlasciwosci jezdne - na gladkim zawias jest bez znaczenia ,na dziorach ciezko byc lepszym od DFa czy Borka jadac nowoczesnym autem,
jezeli uwazasz Lybre za technologie kosmiczna ,to sobie nia lataj ,ale dopoki poruszasz sie po Ziemi ,to uwazaj na innych ,bo ci kiedys wyjedzie DF i gruchniesz w niego przy 150 - mile to napewno nie bedzie ,a przeciez jak mial cie zauwazyc w tych komunistycznych lusterkach :lol:

Lybry nie mam ,wiec do tematu nie moge wniesc jej predkosci maksymalnej ,a o inne pojazdy tu nie prosza

P.S.
masz racje z tymi 44m - wiekszosc fso ma juz zapieczone korektory ,wiec droga jest krotsza :lol:

Diver3D
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 29 gru 2009, 21:05
Lokalizacja: Szczecin

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: Diver3D » 29 gru 2009, 22:43

Przed wymianą rozrządu przy ok 185tk v-max 217 licznik (207 navi) (wielokrotnie testowane na autobanah)
Po wymianie 205 licznik (197 navi)
Ostatnio zmieniony 30 gru 2009, 22:56 przez Diver3D, łącznie zmieniany 1 raz.
Lucyna jest zawsze duszą towarzystwa, ale nigdy nie zostawiła mnie na drodze:)
Lybra 1.9 JTD 116 KM 2001/2002 (szary pocisk niestety uszkodzony)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: Tomzik » 30 gru 2009, 0:02

To ja tak żartem trochę ;)
tommydacho pisze:Mam jechać 90? To chyba żart, cisnę ile mogę, zbliżam się do wzniesienia czy zakrętu zwalniam, proste.
To znaczy, że nie jesteś fińskim lecz "zwykłym" kierowcą wyścigowym. "Zwykły" bowiem widząc wzniesienie zwalnia, bo za nim może być zakręt. Fiński zaś przyspiesza- bo za nim może być prosta ;)
KGB pisze:DF ma droge hamowania z 100 44m ,ty 39m - goowno nie roznica
: rotfl : W 95 roku w Auto International umieszczono pierwszy w naszej prasie test polskiego auta z prawdziwego zdarzenia. Z pomiarami drogi hamowania, elastyczności, przyspieszeń, hałasu.. Był to Poldek 1,4 16V. Z hamulcami "Lukasa", zatem niby lepszymi (jak szczyciła się fabryka) niż polskie, wywodzące się ze 125P. Standardowa próba ze 100km/h. Na zimno wyszło.. 74m :lol: Ale Poldek okazał się niezwykle sportowym autem, które potrzebuje odpowiedniej temperatury elementów układu hamulcowego, aby wszystko grało. I tak jak przy dzisiejszych ceramicznych heblach w różnej maści Porsche, Ferrari czy bolidach F1, po rozgrzaniu tarcz droga hamowania zmniejszyła się do 55m : rotfl :

Pytanie: skąd wziąłeś wartość 44m? Prędzej 144m ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: FXX » 30 gru 2009, 0:35

Nie wiem jak heble w Porsche czy Ferrari ale w bolidzie F1, na rozgrzanym układzie droga hamowania ze 100k/h wynosi ok. 20m :)
W samochodzie osobowym z dobrymi hamulcami droga hamowania to właśnie ok 45m albo i niżej (oczywiście w testach, realnie zawsze kilka metrów więcej wyjdzie).
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: Tomzik » 30 gru 2009, 10:50

Porsche czy Ferka schodzą w okolice 33-34m z ceramiką.

Bolid F1 poniżej 20m, ale myślę, że pomagają tu też bardzo przyczepne opony.

Zwykłe auta dzisiaj potrafią się zatrzymać poniżej 40 metra.

Ale DF, patrząc na wyniki Poldka z Lukasem to chyba 144m a nie 44m potrzebuje ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: Dudi » 30 gru 2009, 10:55

Tomzik pisze: Zwykłe auta dzisiaj potrafią się zatrzymać poniżej 40 metra.
Oczywiście, że zwykłe auta to potrafią. Szkoda, że 90% użytkowników tych aut tego nie potrafi :roll: ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: Nat » 30 gru 2009, 11:04

Oczywiście KGB, pisząc że droga hamowania Kredensu to 44 metry , jak to on - przesadził, ale nie aż tyle, o ile go Tomzik posądzasz :D.
Np. Polonez Atu plus 1.6 GLi z 1997 roku miał zmierzoną drogę hamowania 44,59 m.

żródło: :link:

Droga hamowania Lybry (co prawda według Auto świata, źródło, a więc czasopisma z gruntu nieprzychylnego włochom ;) ), wynosi niewiele mniej - 41,5 m.

Ypsilon - 39,2 m źródło
Musa - 39,8 m źródło
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: Tomzik » 30 gru 2009, 11:13

Hehe, czemu gość nie podał przytoczonych przeze mnie wyników dla Caro 1,4 16V co do hamowania? Przyspieszenia podał, hamowania nie. Chodzi o test w AI 7/95.

Co do Atu Plus- chyba nie do końca można go porównać ze 125P. Jakieś tam zmiany jednak były, choćby "po drodze" ów sławny "Lucas". Może Atu Plus dorobił się kolejnej modernizacji hebli?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

inginieur
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 22 maja 2009, 23:00

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: inginieur » 30 gru 2009, 16:26

na prostej licznik pokazuje 222 - 223 km/h, ale od 205 do max przyspieszanie trwa.
Skoda Octavia 2,0 tdi 2010 kombi

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: FXX » 30 gru 2009, 19:31

Tomzik pisze:Bolid F1 poniżej 20m, ale myślę, że pomagają tu też bardzo przyczepne opony.
Tutaj jest kilka różnych elementów, które pomagają hamulcom, m.in. opony o dużej przyczepności, mała masa samochodu, a z drugiej strony mimo małej masy spory docisk do podłoża.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Codee

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: Codee » 30 gru 2009, 21:21

Nat pisze: Droga hamowania Lybry (co prawda według Auto świata, źródło, a więc czasopisma z gruntu nieprzychylnego włochom ;) ), wynosi niewiele mniej - 41,5 m.
NIE WAŻNE, to auto ma z gracją jeździć, z gracją stać, i z gracją hamować - nie od razu żeby ludzi z siedzeń nie wyrywało, pełen komfort.
Formuła1 - 20 metrów ,ale tu liczy się speed w każdej postaci
Sportowe Ferrari itp. - tu trzeba czuć że auto wciska w siedzenia, i z nich prawie wysadza - sportowy styl :lol:

A Lancia ma prestiżowo podchodzić do stania, przyśpieszania o hamowania ( tak to sobie tłumaczę i Wam też radzę ) : yesyes : : yesyes : : yesyes :

Awatar użytkownika
makar70
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 08 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: kozienice

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: makar70 » 31 gru 2009, 2:00

codee masz racie popieram w stu 100 procentach tak trzymac : ok2 : :pifko:
Lybra 1.9 JTD kombi

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1411
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: kaeres » 31 gru 2009, 9:43

codee - czasami można przeboleć Twoje dosadne słowa ale teraz to już przeszło moją cierpliwość.
Nie zapomnij o nich jak się dostojnie zatrzymasz na drzewie bądź z gracją przyjmiesz na maskę przechodnia (czego Ci oczywiście nie życzę).

W temacie hamulca teoria jest jedna. Im lepszy tym lepiej.
Lybra jest poza czołówką gdzieś daleko.

Diver3D
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 34
Rejestracja: 29 gru 2009, 21:05
Lokalizacja: Szczecin

Odp: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: Diver3D » 31 gru 2009, 11:57

Kiedyś w Top Gear przerabiali Renault Vel Satis aby na torze dorównać czasowi Mitsu Evo (oczywiście się nie udało), ale wyszła na jaw pewna prawidłowość, tzn. aby poprawić czas wydali ok 3000 funtów na układ hamulcowy by móc opóźniać hamowanie i tym samym nabrobić kilka sekund jednak nie okazało sięto takie proste ponieważ większe tarcze i zaciski wymagały zmiany felg na większe oraz opon dedykowanych do tego auta. Rezultat był jeden czas pogorszył się o prawie 0,5 s. wówczas logika mnie przekonała, że ciężko jest poprawić fabrykę - nie polecam tego zabiegu ale dobre tarcze i klocki fabryczne spełnią swoją rolę.
Lucyna jest zawsze duszą towarzystwa, ale nigdy nie zostawiła mnie na drodze:)
Lybra 1.9 JTD 116 KM 2001/2002 (szary pocisk niestety uszkodzony)

Codee

Odp: Re: Lybra - Prędkośc maksymalna

Post autor: Codee » 31 gru 2009, 13:49

kaeres pisze: Nie zapomnij o nich jak się dostojnie zatrzymasz na drzewie bądź z gracją przyjmiesz na maskę przechodnia (czego Ci oczywiście nie życzę).
Kolego ale czy ktoś każe mi zapie... przez miasto 80 km/h? NIE
czy ktoś każe mi po autostradzie zasuwać 190 km/h? NIE
czy Lybra jest autes sportowym, wyczynowym, do wyścigów? NIE

Zatem jeździj z głową ( dostosuj swoje umiejętności do auta i otoczenia - nie odwrotnie ), a dojedziesz wszędzie, bo jak mój dziadek mawiał: " złemu powożącemu to nawet dyszel w wozie będzie przeszkadzał "

Wogóle to jak można tak świadomie zapierniczać żeby w drzewo wjechać, albo przechodnia ze SWOJEJ winy na pasach potrącić? Mnie to się w głowie nie mieści, z prędkości jakie są przeważnie dopuszczalne w Polsce na ograniczeniach da się wyhamować, no ale jak ktoś w zimie zad.... i ABS mu się włącza to sorry jego sprawa.
Mi w zimie jeszcze ABS się nie włączył, aż się zdziwiłem i sprowokowałem jego załączenie, i działa, ale tak jeżdżę żeby go nie prowokować, no ale jak pisałem niebieskimi literami, nic więcej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”