Big brake Delta/Dedra/Lybra
Big brake Delta/Dedra/Lybra
Z racji tego, że u siebie w Marei "tjuningowałem" hamulce na obu osiach, to podzielę się rozwiązaniami, które spasują do bliźniaczych konstrukcji (Delta/Dedra/Lybra/Coupe/Bravo/145/146/155). Wymaganiami są jedynie fabryczne hamulce tarczowe 240mm na tylnej osi i 284mm na przedniej. Oba mody pasują pod felgę 16" (Fiat Stilo FL ET41 7J).
PRZÓD 284mm/22mm ---> 305mm/28mm
Zaciski Brembo z Kappy V6/20VT lub Alfy 166 V6/JTD 20V. Adaptery CNC ze stali S355 - są symetryczne (grubość 15mm, rozstaw Brembo 150mm, rozstaw ori zacisku 100mm, odsadzenie Brembo +8,5mm, odsunięcie od osi ori zacisku 20mm). Tarcze Lancia Delta III (mogą być też z Coupe, Mito, 500 - każda 305mm/28mm z rozstawem 4x98). Klocki Mintex, przewody w oplocie HEL (końcówki M10x1, długość 45cm, końcówka przy zacisku może być zagięta pod kątem 45 stopni), podkładki antypiskowe EBC. Wymagane dodanie dystansu 5mm między koło a tarczę. Luz do felgi jakieś 3mm
TYŁ 240mm/11mm ---> 284mm/22mm
Zaciski z Alfy 159 Ti. Adaptery CNC ze stali S355 - są lewy i prawy. Tarcze przednie Marea 2.0/2.4 (pasuje każda 284mm/22mm z rozstawem 4x98). Klocki Ferodo, przewody M10x1 220mm Corteco 19025968. Brak dystansu. Luz do felgi jakieś ~5mm.
RYSUNKI STEP
PRZÓD 284mm/22mm ---> 305mm/28mm
Zaciski Brembo z Kappy V6/20VT lub Alfy 166 V6/JTD 20V. Adaptery CNC ze stali S355 - są symetryczne (grubość 15mm, rozstaw Brembo 150mm, rozstaw ori zacisku 100mm, odsadzenie Brembo +8,5mm, odsunięcie od osi ori zacisku 20mm). Tarcze Lancia Delta III (mogą być też z Coupe, Mito, 500 - każda 305mm/28mm z rozstawem 4x98). Klocki Mintex, przewody w oplocie HEL (końcówki M10x1, długość 45cm, końcówka przy zacisku może być zagięta pod kątem 45 stopni), podkładki antypiskowe EBC. Wymagane dodanie dystansu 5mm między koło a tarczę. Luz do felgi jakieś 3mm
TYŁ 240mm/11mm ---> 284mm/22mm
Zaciski z Alfy 159 Ti. Adaptery CNC ze stali S355 - są lewy i prawy. Tarcze przednie Marea 2.0/2.4 (pasuje każda 284mm/22mm z rozstawem 4x98). Klocki Ferodo, przewody M10x1 220mm Corteco 19025968. Brak dystansu. Luz do felgi jakieś ~5mm.
RYSUNKI STEP
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2863
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Big brake Delta/Dedra/Lybra
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Big brake Delta/Dedra/Lybra
Swoją drogą ciekawe czy po takiej modernizacji skróci się droga awaryjnego hamowania np ze 100km/h do 0?
Czy limiterem nie są tu po prostu opony (ich szerokość, przyczepność itd) oraz ABS i przy takim samym ogumieniu to pierwsze hamowanie będzie podobne a dopiero następne będą lepsze ze względu na termikę?
Czy limiterem nie są tu po prostu opony (ich szerokość, przyczepność itd) oraz ABS i przy takim samym ogumieniu to pierwsze hamowanie będzie podobne a dopiero następne będą lepsze ze względu na termikę?
KAPPA TDS & JTD
Re: Big brake Delta/Dedra/Lybra
Po założeniu Brembo z przodu, a na starym tyle 240mm był taki efekt, że można było zablokować przednie koła przy 100 km/h i wariował ABS. Teraz jest dużo lepiej, ze względu na lepszy rozkład siły hamowania - przód mniej nurkuje bo tył działa mocniej, nie blokują się przednie koła przy większych prędkościach i nie świruje ABS. Przy awaryjnym hamowaniu ze 100 czuć, że opony są na granicy przyczepności, ale i tak jest nieporównywalnie do wcześniejszego zestawu Opona i tak jest szersza 205mm gdzie oryginalnie siedzi 195mm.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2022, 13:28 przez 1608cc, łącznie zmieniany 1 raz.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Big brake Delta/Dedra/Lybra
Taki zestaw ma też dużo większą pojemność cieplną niż oryginalne hamulce, wiec spokojnie możemy ostrzej hamować i nie myśleć nad tym, czy po kolejnym hamowaniu braknie siły.
Re: Big brake Delta/Dedra/Lybra
To ostanie to chyba moze się przydać tylko na niemieckich autostradach ewentualnie na torach, bo u nas ostatnio mandaty bardzo sporo podrożały więc Frogów chyba za wielu już nie ma
KAPPA TDS & JTD
- MaciekTTT
- Forumowicz/ka
- Posty: 1193
- Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Big brake Delta/Dedra/Lybra
Lybra z 305 brembo przód na torze dawała radę ale teraz w takim razie wleci upgrade na tył...
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Dzidziuś
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2083
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Big brake Delta/Dedra/Lybra
Dobry, mod jak możesz wrzuć jeszcze rysunki adapterów.
Re: Big brake Delta/Dedra/Lybra
Są w 1 poście na samym dole. Przy rysunku tylnych trzeba wprowadzić lekką zmianę - wszystkie otwory mają być fi12 (w pliku jest 2x10 i 2x12), po za tym jest ok.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Re: Big brake Delta/Dedra/Lybra
skądś to znam