Strona 1 z 1

Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

: 21 kwie 2019, 17:05
autor: Ambrosious
Cześć!
Taki oto widok tyłu silnika od strony akumulatora:
od strony akumulatora.jpg
a taki od korka oleju:
od str wlewu oleju.jpg
z czym to kojarzycie? u kogoś to wystąpiło?
Nie potrafię powiedzieć jakiego przebiegu jest produktem
to "zapocenie". Silnik ma (mieć) 120 000 km.

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

: 04 maja 2019, 20:09
autor: Ambrosious
Po dwu tygodniach od wspomnianej obserwacji - nic się nie zmieniło: ślad jest taki sam.
Wygląda to więc na jakiś incydent, zapewne za poprzedniego użytkownika.
Ale pytanie pozostaje aktualne...

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

: 05 maja 2019, 9:22
autor: aiu
Odkręcić korki i zobacz czy oringi nie stwardniały .

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

: 05 maja 2019, 11:42
autor: Ambrosious
Jakie korki?

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

: 05 maja 2019, 14:27
autor: aiu
Te na imbus , pod nimi są oringi (na nich)

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

: 05 maja 2019, 15:06
autor: Ambrosious
Dzięki. Teraz zaczyna się to układać w logiczną całość. Lokalizacja wycieku niemal ewidentna.

Właśnie skontaktowałem się z poprzednikiem.
Okazuje się, że ślad był już w 2016 roku, został zmyty i to co teraz widać zebrało się po przebiegu
~30 000 kilometrów. Myślę więc, że z interwencją można się wstrzymać?

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

: 05 maja 2019, 16:09
autor: aiu
Można, tylko czy jest sens . Jeden oring to koszt okolo 80gr , korkow jest 8 z tego co pamiętam . Druga sprawa że od przodu silnika leci na kolektor wydechowy i po prostu śmierdzi .

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

: 05 maja 2019, 16:51
autor: Ambrosious
No tak; rzeczywiście nie mam przecież dobrego podglądu na przód silnika, a tam może być "mniej sucho"..
Czy tę pokrywę przykręca się kluczem dynamometrycznym?

Tak czy owak zrobię to w serwisie bo oringi na pewno mają na miejscu, a ja gdzie ich bym szukał i dobierał?

Re: Silnik 1,2 16V ( 188 A 5000 ) (w Ypsilon II 843) - poci się

: 05 maja 2019, 19:15
autor: aiu
W serwisie mają całe korki , nie sprzedają samych oringow .Ja dobierałem w sklepie z uszczelkami technicznymi . Tak pokrywę powinno się przekręcać kluczem dynanometrycznym , ale to się są śruby tylko korki nie odkręca się nimi pokrywy . Śruby od pokrywy są w środku pod tymi zaslepkami .