Regeneracja pompki sprzęgła.
: 16 mar 2019, 15:47
Z cieknącą pompką sprzęgła jest taki problem, że przez długi czas jest nie do zauważenia. Płyn zbiera się na osłonie nad nogami kierowcy i dopiero gdy zbierze się go więcej, to zaczyna kapać na dywanik lub na zamszowe buty mojej żony jak w moim przypadku
Zaczynamy od demontażu osłony od m.in. bezpieczników (3 wkręty z otworami na kluczyk od auta).
Po zdjęciu widzimy osłonę z lampeczką nad nogami:
Odkręcamy śrubki mocujące i pociągamy ją do siebie. Widać dobrze ślad płynu na osłonie. Odpinamy lampkę.
Zdejmujemy plastikową osłonę pompki. Odkręcamy sztywny przewód (13mm), zdejmujemy zawleczkę na trzpieniu pedału sprzęgła i wyciągamy go, zdejmujemy opaskę na wężu gumowym i ściągamy go (poleci płyn, więc dobrze podstawić sobie jakiś pojemnik. Pompka trzyma się wspornika za pomocą 2 nakrętek 13mm.
Widać rozpuszczony lakier od płynu hamulcowego na wsporniku.
Pompka po wyjęciu:
Zdejmujemy harmonijkową osłonę i ukazuje nam się pierścień segera.
Pompka po rozłożeniu. W środku jest jeszcze sprężyna.
Wyciągamy wszystkie elementy, dokładnie czyścimy i weryfikujemy. Nie może być żadnych wżerów w środku korpusu pompy. Tylko gładka i nieporysowana nadaje się do naprawy. Jeśli jest w porządku to wymieniamy uszczelnienia z zestawu naprawczego. Trzeba zwrócić uwagę w którą stronę są zamontowane uszczelki na tłoku, bo nie są symetryczne.
Po wymianie delikatnie smarujemy uszczelnienia świeżym płynem hamulcowym i składamy z powrotem. Dobrze złapać sobie korpus w imadło. Przed włożeniem trzeba założyć harmonijkę. Wciskamy całość i zakładamy pierścień segera.
Montujemy pompkę z powrotem, uzupełniamy płyn hamulcowy i odpowietrzamy sprzęgło. Trzeba ciągle kontrolować jego stan żeby nie zapowietrzyć w trakcie odpowietrzania.
Odpowietrznik jest na wysprzęgliku. 8mm.
Zaczynamy od demontażu osłony od m.in. bezpieczników (3 wkręty z otworami na kluczyk od auta).
Po zdjęciu widzimy osłonę z lampeczką nad nogami:
Odkręcamy śrubki mocujące i pociągamy ją do siebie. Widać dobrze ślad płynu na osłonie. Odpinamy lampkę.
Zdejmujemy plastikową osłonę pompki. Odkręcamy sztywny przewód (13mm), zdejmujemy zawleczkę na trzpieniu pedału sprzęgła i wyciągamy go, zdejmujemy opaskę na wężu gumowym i ściągamy go (poleci płyn, więc dobrze podstawić sobie jakiś pojemnik. Pompka trzyma się wspornika za pomocą 2 nakrętek 13mm.
Widać rozpuszczony lakier od płynu hamulcowego na wsporniku.
Pompka po wyjęciu:
Zdejmujemy harmonijkową osłonę i ukazuje nam się pierścień segera.
Pompka po rozłożeniu. W środku jest jeszcze sprężyna.
Wyciągamy wszystkie elementy, dokładnie czyścimy i weryfikujemy. Nie może być żadnych wżerów w środku korpusu pompy. Tylko gładka i nieporysowana nadaje się do naprawy. Jeśli jest w porządku to wymieniamy uszczelnienia z zestawu naprawczego. Trzeba zwrócić uwagę w którą stronę są zamontowane uszczelki na tłoku, bo nie są symetryczne.
Po wymianie delikatnie smarujemy uszczelnienia świeżym płynem hamulcowym i składamy z powrotem. Dobrze złapać sobie korpus w imadło. Przed włożeniem trzeba założyć harmonijkę. Wciskamy całość i zakładamy pierścień segera.
Montujemy pompkę z powrotem, uzupełniamy płyn hamulcowy i odpowietrzamy sprzęgło. Trzeba ciągle kontrolować jego stan żeby nie zapowietrzyć w trakcie odpowietrzania.
Odpowietrznik jest na wysprzęgliku. 8mm.