Mam w swoim aucie układ wspomagania kierownicy (maglownicę firmy ZF razem z pompą wspomagania ZF oraz zbiorniczkiem wyrównawczym)
I jak zwykle mam kilka pytań:)
- czy da się zregenerować pompę wspomagania?
- w zbiorniczku jest filtr (dosyć sztywny i szorstki) czy jest wymienialny? Jeśli nie a tak zakładam to czy trzeba o niego jakoś dbać, przepłukać?
- jaki rodzaj płynu stosujecie Dextron 2 czy 3 czy jeszcze coś innego?
Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań
A z jakiego powodu chcesz ją regenerować-przecieki, hałas czy brak ciśnienia?
Tak czy owak pewnie się da ale jeśli to nie jest to jakieś auto wyjątkowe to taniej kupić używkę i to niekoniecznie z tego modelu, do Kappy np. pasują pompy z wielu fiatów... a jak ogarniesz mocowania/napęd i dopasujesz przyłącza to można założyć cokolwiek byle ciśnienie i medium robocze było takie samo.
Filtr pewnie da się umyć a potem osuszyć/przedmuchać.
Tutaj to już chyba nie ma co cudować-najlepiej jak instrukcja zaleca, chociaż akurat 2 na 3 można zmieniać, gorzej w druga stronę.
Tak czy owak pewnie się da ale jeśli to nie jest to jakieś auto wyjątkowe to taniej kupić używkę i to niekoniecznie z tego modelu, do Kappy np. pasują pompy z wielu fiatów... a jak ogarniesz mocowania/napęd i dopasujesz przyłącza to można założyć cokolwiek byle ciśnienie i medium robocze było takie samo.
Filtr pewnie da się umyć a potem osuszyć/przedmuchać.
Tutaj to już chyba nie ma co cudować-najlepiej jak instrukcja zaleca, chociaż akurat 2 na 3 można zmieniać, gorzej w druga stronę.
KAPPA TDS & JTD
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań
Masz na Alle...
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-767 ... 36223.html
O olejach, to tak jak zalecają na tamte czasy.
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-767 ... 36223.html
O olejach, to tak jak zalecają na tamte czasy.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań
Mam podejrzenia z informacji poprzedniego właściciela że nie jest w najlepszym stanie.volf pisze: ↑08 mar 2018, 10:28 A z jakiego powodu chcesz ją regenerować-przecieki, hałas czy brak ciśnienia?
Tak czy owak pewnie się da ale jeśli to nie jest to jakieś auto wyjątkowe to taniej kupić używkę i to niekoniecznie z tego modelu, do Kappy np. pasują pompy z wielu fiatów... a jak ogarniesz mocowania/napęd i dopasujesz przyłącza to można założyć cokolwiek byle ciśnienie i medium robocze było takie samo.
Filtr pewnie da się umyć a potem osuszyć/przedmuchać.
Tutaj to już chyba nie ma co cudować-najlepiej jak instrukcja zaleca, chociaż akurat 2 na 3 można zmieniać, gorzej w druga stronę.
Chodzi mi o regenerację bo jeśli się da to wolę mieć oryginał i sprawny.
No niestety ta pompa ma inne ciśnienie niż moja (wyższe) i wydaje mi się że kształtem trochę odbiega od mojej.zygmunt1 pisze: Masz na Alle...
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-767 ... 36223.html
O olejach, to tak jak zalecają na tamte czasy.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- lukasdeopalenica
- Klubowicz
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań
Re: Układ wspomagania kierownicy - kilka pytań
pompy zwykle sa najtrwalszym ogniwem ukladu. Slabiej z przekladnia. Je sie regeneruje.
W moim przypadku jedno i drugie bylo sprawne. Wymiany wymagaly gumowe oslony. Ale to bolaczka wszystkich bet z uwagi na bliskosc kolektor wydechowego, ktory "grilluje" oslony.
Dexron II jest odpowiedni.
W moim przypadku jedno i drugie bylo sprawne. Wymiany wymagaly gumowe oslony. Ale to bolaczka wszystkich bet z uwagi na bliskosc kolektor wydechowego, ktory "grilluje" oslony.
Dexron II jest odpowiedni.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p