Strona 1 z 1

Lybra 2.0 i wstawienie nowego katalizatora + tłumik

: 03 gru 2017, 11:57
autor: gawior
Witam. Auto to Lybra 2.0 z końca 1999r + LPG na sterowniku STAG Premium ( na bieżąco koryguje dawki chociażby z sondy, a nie tylko z czasu wtrysków Pb ) z wtryskami Barracuda
W okolicach wakacji przydzwoniłem katem pod autem o krawężnik, w skutek czego monolit pękł na 3 części, a środkowy kawałek dzwonił w obudowie.
Wywaliłem 2/3 wkładu ( został początek, który się trzymał w obudowei ) i liczyłem się z tym, że będzie trzeba to jakoś zrobić. W związku z dokładniejszymi przeglądami rozglądam się jak ugryźć temat, bo mam przegląd za 1,5 miesiąca.

Chcę wstawić uniwersalny katalizator ceramiczny z normą EURO3 i jakiś tłumik uniwersalny do tego.
Ktoś robił już taki zabieg, bo interesuje mnie, czy po takiej wymianie nie pojawia się problem z silnikiem, z instalacją LPG
Czy dźwięk układu wydechowego nie będzie jak by ktoś dmuchał w puszkę po sardynkach.
Czy może ktoś ma jakiś sprawdzony już zamiennik katalizatora i jakiś tłumik do tego. Używany oryginał raczej odpada, bo znaleźć coś w dobrym stanie w przystępnej cenie w mojej okolicy graniczy z cudem.

Re: Lybra 2.0 i wstawienie nowego katalizatora + tłumik

: 04 gru 2017, 16:36
autor: GLen
Cześć.
Silnik 2.0 jest wymagający w sprawach wydechu i zabaw z zamiennikami tłumików, albo rzeźbieniem uniwersalnymi - nie polecam. Chyba że lubisz mieć głośno ;)
Są dedykowane katalizatory z tłumikiem środkowym. Na pewno w ofercie miał Hiszpański AS, nie wiem czy jeszcze to robią. W Polsce sprzedawał Webautoservice.
Na pewno dostępny jest Magnaflow, mają przedstawicielstwo. Jest też jakiś niemiecki, ale nie pamiętam nazwy - widziałem na Ebayu.
Pozdr
.




,

Re: Lybra 2.0 i wstawienie nowego katalizatora + tłumik

: 06 gru 2017, 16:49
autor: szwagier-lublin
Ja u siebie w 2,4 jtd - wiem, całkiem inny silnik - poradziłem sobie bardzo dobrze tłumikiem w kształcie katalizatora. W internet wpisz hasło ZAMIENNIK KATALIZATORA LANCIA LYBRA 32.03 A - pokazuje się tłumik - ciężki, porządny - marki Thyssen Krupp - który idealnie pasował i idealnie działa w miejscu kata. Jest cichutko - zmiany tylko na + ale to JTD. Odezwij się do dostawcy czy przypadkiem nie ma gotowego zamiennika to 2,0. Groszowe sprawy...

P.S. przy przeglądzie technicznym - żadnych problemóów. Jest identyczny jak katalizator.