Strona 1 z 2

Delta III - awaria rozrządu

: 26 sie 2017, 16:47
autor: jenks
Witam,na początek kilka faktów:auto kupiłem z wymienionym rozrządem,dostałem FV na części+stary rozrząd,przebieg na wymienionym 30 tyś.
Wracając z wakacji,będąc 300 km od domu i po przejechaniu ok 3 km poczuliśmy w kabinie smród palonej instalacji a następnie zauważyłem biały dym spod maski.Natychmiast gaszę silnik,maska do góry i faktycznie dymi się z silnika od strony rozrządu.Ponieważ nocowaliśmy w terenie zalesionym pomyślałem,że kuna pogryzła kable i coś robi zwarcie.Odpalam silnik i słyszę od strony paska jakieś grzechotanie i znowu zaczyna wydobywać się dym.Gaszę auto i wzywam lawetę.Pan od lawety ogląda silnik i stwierdza tylko,że trzeba do mechanika,którego on zna osobiście.No to dzwonimy do mechanika,który po krótkim wywiadzie stwierdza,że to na na 100% awaria rozrządu i zanim jeszcze załadowaliśmy auto na lawetę mechanik zamawia kpl rozrząd.Tutaj ukłon w stronę Pana od lawety,który wbrew przepisom zgadza się zabrać całą naszą piątkę(3 do delty 2 do swojej kabiny.
Po przyjeździe do warsztatu auto ląduje na stanowisku a my idziemy na miasto ochłonąć.Wracamy po ok 3 godzinach i mechanik pokazuje mi rozrząd a raczej co z niego zostało.Pasek jest cały poszczerbiony,rozwarstwiony a w jednym miejscu dziurawy i zdaniem mechanika sekundy dzieliły od zerwania i silnik na złom. Winna okazała się pompa wody,która się zatarła w wyniku czego pękła rolka prowadząca.Na szczęście napinacz jest sprężynowy i jakoś zdołał utrzymać napięcie paska.Po 8 godzinach naprawy(mechanik miał jeszcze jedno auto na wczoraj)ruszamy do domu szczęśliwie do niego dojeżdżając.Pompa nie miała żadnych oznaczeń więc pewnie podróbka,jedynie pasek był firmy Contii może dlatego tyle wytrzymał.Mechanik zresztą sam stwierdził,że nie widział paska tak zmasakrowanego i jednocześnie nie zerwanego.
Moją historię,która summa summarum zakończyła się szczęśliwie proszę traktować jako przestrogę,by nigdy nie oszczędzać na rozrządzie i wymieniać go zawsze po kupnie auta bez względu na to co mówi sprzedający.
Pozdrawiam.

Re: Delta III-awaria rozrządu

: 27 sie 2017, 9:54
autor: OKOwiec
Witam !
Taka krótka historyjka z życia wzięta:-)
Miałem dokładnie taką samą historię z użytkowanym przez mnie od nowośći Fiatem ducato,w serwisie ASO w S.Woli wymieniono mi przykładnie rozrząd po czym fakt ten ładnie odnotowano w książce serwisowej a po jakiCHś 5 Kkm zaczeło delikatnie grzechotać (po rozpoczęciu grzechotania 3 wizyty w aso na przeciągu 2 miesięcy) .
Po pierwszej wizycie dalej to samo,ale mówią że naprawione ,po drugiej nie wykryto wad i przy trzeciej kierownik serwisu prosto w oczy że ten typ tak ma (Stojący obok pracownik zareagował pięknym uśmiechem...)po tej wizycie przejechałem jeszcze 1000 km i to samo co u ciebie tylko że bez dymu i jak już zgasiłem motor to drugi raz już nie wstał...
Zatarta pompa wody której nie wymieniono zdewastowała pasek który przeskoczył cztery zęby ale się nie zerwał.Dajmy na to że po "wymianie rozrządu" w aso przejechałem 100km i sprzedaję auto po czym nowy właściciel ucieszony że rozrząd wymieniony nic z tym nie robi i sprawa kończy się jak u ciebie...

Re: Delta III-awaria rozrządu

: 27 sie 2017, 10:23
autor: boczek NS
Tak czy tak po zakupie pasuje tam chociaż zajrzeć!!!!!!!!!!!!

Re: Delta III-awaria rozrządu

: 27 sie 2017, 10:55
autor: jenks
boczek NS pisze: 27 sie 2017, 10:23 Tak czy tak po zakupie pasuje tam chociaż zajrzeć!!!!!!!!!!!!
Nawet gdybym zajrzał to zobaczyłbym nowo założony pasek.Mechanik potwierdził,że rozrząd był robiony bo zostały jeszcze znaki pisaka na kołach zębatych.O dziwo mój silnik miał znaki do zgrania rozrządu a wszędzie słyszałem ,że tylko za pomocą blokad można ustawić rozrząd.

Re: Delta III-awaria rozrządu

: 27 sie 2017, 11:24
autor: volf
boczek NS pisze: 27 sie 2017, 10:23 Tak czy tak po zakupie pasuje tam chociaż zajrzeć!!!!!!!!!!!!
To jeszcze napisz jak poprzez zajrzenie zweryfikujesz czy pompa wody była wymieniona. Po drugie-nawet nowa może się zatrzeć, to tylko mechanizm ...

Re: Delta III - awaria rozrządu

: 28 sie 2017, 6:18
autor: piotriix
A pompa według mechanika była wymieniana czy stara?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III - awaria rozrządu

: 28 sie 2017, 8:56
autor: jenks
Była wymieniona,zresztą starą mam u siebie.

Re: Delta III - awaria rozrządu

: 28 sie 2017, 16:52
autor: piterstilo
No cóż, mi po zakupie Lancii, również nie dawało spokoju, że owszem wymiana rozrządu jest udokumentowana.
Lecz bez wymiany pompy cieczy.
W dodatku naczytałem się o awariach śruby i kola pasowego. Chodzi o to, że jeśli podczas wymiany rozrządu mechanik ściąga kolo pasowe, to powinien wymienić te części na nowe.
Zdarzały się bowiem przypadki, że niedługo po wymianie rozrządu dochodziło do awarii.
Te incydenty miały miejsce w silnikach 1.4 T-JET.
Dlatego zleciłem wymianę rozrządu dodatkowo z tymi podejrzanymi częściami.

Re: Delta III - awaria rozrządu

: 28 sie 2017, 17:02
autor: piotriix
piterstilo pisze: 28 sie 2017, 16:52 No cóż, mi po zakupie Lancii, również nie dawało spokoju, że owszem wymiana rozrządu jest udokumentowana.
Lecz bez wymiany pompy cieczy.
W dodatku naczytałem się o awariach śruby i kola pasowego. Chodzi o to, że jeśli podczas wymiany rozrządu mechanik ściąga kolo pasowe, to powinien wymienić te części na nowe.
Zdarzały się bowiem przypadki, że niedługo po wymianie rozrządu dochodziło do awarii.
Te incydenty miały miejsce w silnikach 1.4 T-JET.
Dlatego zleciłem wymianę rozrządu dodatkowo z tymi podejrzanymi częściami.
Zawsze się ściąga koło pasowe.
A niszczą je sami mechanicy bo żle to robią

Re: Delta III - awaria rozrządu

: 28 sie 2017, 17:34
autor: piterstilo
Zawsze się ściąga koło pasowe.
A niszczą je sami mechanicy bo żle to robią
[/quote]

Dokładnie tak. W tym małym kole pasowym znajduje się taki mały klin.
Własnie on, źle potraktowany jest przyczyną tych awarii.
Ale samą śrubę też zaleca się wymienić.

Re: Delta III - awaria rozrządu

: 25 paź 2017, 10:38
autor: Rumcyk27
Ten mały klin jest po to, aby nie założyć "inaczej" koła pasowego. Jeśli ktoś z Was rozbierał takie ustrojstwo zauważył, ze na jego zewnętrznej części są zęby - służą one do odczytu przez czujnik położenia wału, który jest obok, Gdyby tego klina nie było i koło zostałoby założone w inne położenie, sterownik silnika najzwyczajniej w świecie nie wiedziałby w jakim położeniu znajduje się obecnie wał i nie uruchomi silnika. Natomiast co do samego rozrządu. Właśnie wymieniam u siebie, gdyż jestem dopiero co po zakupie auta. Widziałem, że jakiś Uwe już przede mną dłubał, bo ciekła jemu pompa. Kupując rozrząd, zakupiłem Boscha - przynajmniej wg info sprzedawcy, gdyż montowane IFY i inne wynalazki lubiły przeciekać. ten był nieco droższy, ale kieszeni to nie zrujnowało. Może jak będe miał chwilkę to wrzucę jakiegoś tutka.

Re: Delta III - awaria rozrządu

: 18 mar 2018, 17:20
autor: Bad112
Wita, .sorki za odgrzanie kotleta,ale nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu. Może ktoś mi napisać co wchodzi w zestaw paska wielorowkowego (klinowego) gdyż będę wymieniał za tydzień rozrząd i od razu wymienię pasek z napinaczem i rolkami. W internecie są różne zestawy, pasek i 2 rokli plus napinacz, pasek i napinaacz, pasek i rolka etc. Proszę również kto robi na pierwszy montaż , zdecydowałem się na zestaw dedykowany Gatesa z pompą , wahałem się między zestawem INA, jakieś doświadczenia? W serwisie na oględzinach powiedzieli żeby kupić jakiś firmowy zestaw i będzie ok.

Re: Delta III - awaria rozrządu

: 18 mar 2018, 20:50
autor: Dawid
Jakiego silnika dotyczy pytanie?

Wysłane z Galaxy S8


Re: Delta III - awaria rozrządu

: 19 mar 2018, 17:18
autor: Frogger
Dawid pisze: 18 mar 2018, 20:50 Jakiego silnika dotyczy pytanie?

Wysłane z Galaxy S8
w stopce ma Delta III 1.6Multijet 120KM

Re: Delta III - awaria rozrządu

: 19 mar 2018, 18:20
autor: Dawid
Jeśli ten silnik to pasek,rolka,napinacz i pompa wody.