Strona 1 z 2

Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 29 sty 2017, 16:47
autor: hubertus02
Tak jak w temacie. Mam taką małą koncepcję na podmiane sprężyn z tyłu na poduszki. Coś jak airride kompletny ale tylko na tył (na razie). Wiem że to spore koszta w takiej przeróbce ale to akurat mniej ważne.
Co o tym sądzicie ?
I czy ktoś się kiedyś z tym spotkał z was w thesis?
Proszę tylko nie krytykować tego pomysłu a bardziej wypowiedzieć się na
ten temat.

To taki mały przykład.
Obrazek

Obrazek

Re: Thesis-zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena.

: 29 sty 2017, 16:57
autor: Bartek-Lodz
Za zrobienie czegoś takiego Teresie należy się : biczowanie : jeżeli to nie przyniesie rezultatu to już niestety :rozwalgnoja:

Re: Thesis-zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena.

: 29 sty 2017, 18:21
autor: bogdan
jak dla mnie ta pierwsza jeszcze ujdzie 8) a po za tym to jak ją jeździć jak same dziury
pozdrawiam.

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 10:32
autor: fedos
Bardzo fajny pomysł. Jak tym jeździc? To proste po to masz regulacje zawieszenia, żeby sobie podnieść kiedy tego sytuacja wymaga. Druga fotka mi się bardziej podoba tył fajnie przerobiony jak w starych amerykańcach koło chowa się w nadkola. Pasuje to do thesis całkiem całkiem

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 10:37
autor: DamianWarmia
Tyle, że błąd skyhooka pewnie na stałe zagości na desce.

A ten biały mat jest piękny.

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 10:41
autor: fedos
Wszystko da się obejść kwestia kasy. Najlepiej uderzyć do jakiejś firmy co się zajmuje takimi przeróbkami.

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 13:09
autor: LUKIThesis
Nie da się ukryć, wieś tańczy i śpiewa i do tego po turecku.
Tego potwora nie da się ulepszyć!!! ;)

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 13:17
autor: FXX
Ta wizja z drugiego obrazka jak dla mnie już za bardzo odjechana...
Ale na tym pierwszym foto w białym macie świetnie wygląda :D Jak to mawia mój znajomy, co to za gleba jak wahacz o asfalt nie trze :P

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 13:19
autor: Bombell89
Ooo wkońcu coś dla mnie ;)
Jako, że temat zawieszenia pneumatycznego nie jest mi obcy to się wypowiem w temacie.
Na początku odradzę jakiekolwiek pół środki bo więcej z tym nerwów niż korzyści a Thesis to nie taczka do zabawy ;)
Sam jestem posiadaczem auta z Air ridem i budowniczym 2 już układów.
Obecnie sterowanie każdym kołem z osobna, 2 duże kompresory, pilot 7 przycisków i duża butla 34l.
Efekt do oceny:
Nie jest tanio i nie jest łatwo ale zabawa przednia.
Do samochody klasy Thesisa nie ma sensu pchania super szybkich zaworów bo raczej nie chodzi o zabawę w podskakiwanie tylko o skuteczne obniżenie samochodu np. na postoju pod luksusową restauracją ;P
W takim przypadku sama jazda, jej komfort i charakterystyka niczym nie będzie się różnić od jazdy na seryjnych sprężynach.
Proponowałbym prosty zestaw na elektrozaworach ze sterowaniem przód/tył. Skompletowanie sprzętu tj: okucia, poduszki, kompresor, butla, sterowanie, manometry itp. trochę kosztuje. Trzeba liczyć 4-5 tysięcy za prosty zestaw bez bajerów. Cena oczywiście może się podwoić a nawet potroić jak będziemy chcieli czujniki wysokości, system autopoziomowania czy system z elektronicznym ustawianiem ustawionych wysokośći. Lecz główny problem polega na tym, że nikt w Europie chyba jeszcze tego z Thesisem nie robił więc projekt okuć będzie autorski. Mogą dojść dodatkowe koszty, problemy itp itd.
Aczkolwiek sam nad tym myślę ;)
Co do tematu i opcji z samym tyłem, chyba bym odpuścił i zrobił to porządnie.

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 16:46
autor: kobyl
To jest dopiero profanacja


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 17:24
autor: bassooner
słuchajcie, co to za gadanie, że Thesis nie wolno, bo coś tam coś tam? fabryka wypuszcza samochód, ktoś go kupuje i jego brocha co z nim zrobi? kwestią gustu pozostaje oczywiście, czy przeróbki są robione ze smakiem, czy też raczej to sznyt wiejski - elegancki... no ale z tym trochę jak z modą? sam nie jestem tego zwolennikiem, ale ostatnio minęło mnie auto które skrzypieniem zawieszenia powodowało że ludzie obracali się na chodniku - to był Thesis, więc takie moje pytanie - większa wiocha to takie zaniedbanie, czy też przeróbka na powyższy wynalazek ;-)

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 17:53
autor: iled
Odpowiadam karcherman
bassooner
to był Thesis, więc ... większa wiocha to ;-)
Dziękuję :D
Meksyki i tak wymiataja

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 18:32
autor: s0krates
bassooner pisze: 30 sty 2017, 17:24 krzypieniem zawieszenia powodowało że ludzie obracali się na chodniku - to był Thesis, więc takie moje pytanie - większa wiocha to takie zaniedbanie, czy też przeróbka na powyższy wynalazek ;-)
Pewnie na poliuretanach :P
trochę kosztuje. Trzeba liczyć 4-5 tysięcy za prosty zestaw bez bajerów
Czyli taniej niż seryjny zawias w ASO :P Da się tym jeździć normalnie w zakrętach?

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 18:46
autor: Bombell89
Ruszyć bryłę Thesisa to faktycznie byłaby przesada ;)
A co do zawieszenia to czy czasem Maserati Quattroporte już w V generacji nie miało pneumatyki za dopłatą? Więc Skyhook z poduszką zamiast sprężyny to nic nadzwyczajnego. I nie uważam żeby taka ingerencja jakoś uwłaczała temu autu

Re: Thesis - zamiana sprężyn tył na poduchy Rubena

: 30 sty 2017, 18:55
autor: hubertus02
Wiedziałem że znajdzie się kilku krytyków, którzy nie odmawia sobie komentarza. Obrazek zdjęcia są tylko przykładem jak to moglo by wyglądać a nutę za chcę od razu tak zrobić. Biała lancia naprawdę istnieje i przerobiono ją w Japonii nie w Europie.
Ta srebrna to virtual tuning i po za "glebą" i ciekawym tylnYm nadkolem to nic szczególnego w niej nie jest. Jak powszechnie wiadomo Thesis należy do "wynalazków" ( teraz jej fanatycy mnie zbiczuja Obrazek ) ale tak akurat jest. Ja traktuję ten samochód jak zwykle normalne auto do wozenia tyłka a nie obiekt kultu. Tak więc tego typu przeróbka to też wygoda i zmiana stylu tego auta. Takie jest moje zdanie na ten temat. Obrazek
I cieszę się że są tu też osoby otwarte na wyzwania i traktuję ten temat jako rozrywkę Obrazek .
Jeśli czas mi na to pozwoli i będę miał jeszcze Lancie to chyba zajmę się tym tematem bardziej. Przydadzą mi się też na pewno, rady i doświadczenia innych użytkowników tego typu zmian technicznych aut. Mam nadzieję że znajdą się osoby które mi co nie co podpowiedzą jak się za to zabrać. Obrazek Ogólnie jestem mechatronikiem i na co dzień zajmuje się automatyka i mechanika więc trochę wiedzy posiadam i to mnie motywuje Obrazek