Kappa 2.0 20v - czyszczenie przepustnicy
Kappa 2.0 20v - czyszczenie przepustnicy
Witam
Chcę się zabrać za czyszczenie przepustnicy i krokowca. Z tym drugim to czytałem, że trzeba go wypłukać i zaaplikować WD40, chyba że jest inny sposób to mnie poprawcie.
Co do przepustnicy to czy bez demontowania jej da radę ją dobrze wyczyścić i przede wszystkim czym najlepiej? Czytałem gdzieś, że w przepustnicach innych aut są kanaliki, które lubią się zapychać, a mają wpływ poniekąd na trzymanie równych jałowych obrotów. Pytanie czy kapiszon ma to samo i może w ramach możliwości mógłby ktoś podesłać zdjęcie, które to kanaliki i czy da się to zrobić bez ściągania jej?
Jeszcze jeden problem związany z tym elementem, a mianowicie dość luźna linka gazu. Zdaję sobie sprawę, że minimalny luz musi być ale to jest coś okolo 1cm może z haczykiem, nie mierzyłem tego linijką Da się jakoś ją podregulować?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Chcę się zabrać za czyszczenie przepustnicy i krokowca. Z tym drugim to czytałem, że trzeba go wypłukać i zaaplikować WD40, chyba że jest inny sposób to mnie poprawcie.
Co do przepustnicy to czy bez demontowania jej da radę ją dobrze wyczyścić i przede wszystkim czym najlepiej? Czytałem gdzieś, że w przepustnicach innych aut są kanaliki, które lubią się zapychać, a mają wpływ poniekąd na trzymanie równych jałowych obrotów. Pytanie czy kapiszon ma to samo i może w ramach możliwości mógłby ktoś podesłać zdjęcie, które to kanaliki i czy da się to zrobić bez ściągania jej?
Jeszcze jeden problem związany z tym elementem, a mianowicie dość luźna linka gazu. Zdaję sobie sprawę, że minimalny luz musi być ale to jest coś okolo 1cm może z haczykiem, nie mierzyłem tego linijką Da się jakoś ją podregulować?
Z góry dzięki za odpowiedzi
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v Czyszczenie przepustnicy
Ja czyszczę w myjce ultradźwiekowej.
Linki nie regulowałem nigdy , sprawdź przy pedale gazu może ma regulację.
Przy przepustnicy jest jedynie jej koniec.
Linki nie regulowałem nigdy , sprawdź przy pedale gazu może ma regulację.
Przy przepustnicy jest jedynie jej koniec.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa 2.0 20v Czyszczenie przepustnicy
Jest to jakiś sposób jednak raz, że takiej nie posiadam, a dwa nie znam nikogo w okolicy kto by taką miał
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v Czyszczenie przepustnicy
Wyślij , to ci wyczyszczę
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa 2.0 20v Czyszczenie przepustnicy
Też jakieś wyjście ale samochód jest mi potrzebny na co dzień W inny sposób muszę sobie z tym poradzićWilkin pisze:Wyślij , to ci wyczyszczę
Może ktoś ma inny metodę na sprawne i skuteczne przeczyszczenie przepustnicy i czy koniecznie trzeba bawić się w ściąganie całego elementu?
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v Czyszczenie przepustnicy
Nie przesadzaj , przepustnicę zdejmuję się w 10 minut
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa 2.0 20v Czyszczenie przepustnicy
No niby racja, jutro się zabiorę za nią. Jak się nie mylę pod nią jest metalowa uszczelka, bez problemu da się poskładać wszystko na starą czy koniecznie trzeba wymieniać/kleić na silikon od wysokich temp? Aha no i sprawa węża od wody który to i czy nie poleci mi za dużo z niego?
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v Czyszczenie przepustnicy
Papierowa raczej. Jak nie porwiesz możesz złożyć na starą ,silikonu tu nie używam,nie ma sensu.
Przewody jak odkręcisz podnieś je powyżej zbiorniczka, uleje się symbolicznie.
Przewody jak odkręcisz podnieś je powyżej zbiorniczka, uleje się symbolicznie.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa 2.0 20v Czyszczenie przepustnicy
Co samochód to inna uszczelka, widziałem przy demontażu w innym aucie taką a'la metalową. Postaram się nie na rozrabiać Płukanie i WD40 dla krokowca wystarczy? Nic się nie popsuje?
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v Czyszczenie przepustnicy
Z ta uszczelką to powiem ci tak, będziesz wiedział jak rozkręcisz
WD40 możesz wyczyścić nic nie nie stanie.
Ja to bym się skupił raczej na tym luzie na lince. A jakie w ogóle masz objawy że chcesz to czyścić ?
WD40 możesz wyczyścić nic nie nie stanie.
Ja to bym się skupił raczej na tym luzie na lince. A jakie w ogóle masz objawy że chcesz to czyścić ?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa 2.0 20v - czyszczenie przepustnicy
Nierówno mi trzyma na jałowym obroty potrafią skakać co 100-200 no i po odpaleniu dość wysoko trzyma, na ssaniu czasem dochodzi nawet do 1700obr na chwilę a przeważnie 1500obr i sobie spada powoli. Wydaje mi się, że powinno być mniej, a wyczyścić nie zawadzi. Trochę też na Pb jak schodzi z obrotów tak do 900-800 to szarpie silnikiem ale już koledzy mnie naprowadzili, że może wtrysk któryś leje to też trzeba zrobić i instalację gazową muszę sprawdzić, bo jak już się na zimnym silniku przełączy chwilę poszarpie, wskakuje znowu na te 1500 i spada tak do 1000 i jak się rozgrzewa to zwalnia tak do 700. No z tą linką to sam się głowię jutro zajrzę pod pedał może coś będzie widać, bo jest trochę przyluźna.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - czyszczenie przepustnicy
No to tak jak planujesz , do tego jeszcze sprawdź szczelność przewodów gumowych,tłumik szmeru.
Wszystko praktycznie pod ręką.
Wszystko praktycznie pod ręką.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa 2.0 20v - czyszczenie przepustnicy
Tłumik szmerów wymieniony bo miałem stary jakiś poprzerabiany, polepiony, i znowu mam ten ze ślepą kichą, a harmonijkę zalepiłem taśmą izolacyjną dość obficie na całej szerokości elastycznej części. Tylko mnie zastanawia jedno bo przypomniało mi się, że obok kolanka pod spodem tłumika szmerów jest taka część w kształcie przypominający torxa z okrągłą końcówką. Służy to do czegoś czy ten typ tak ma? Jeśli wiesz coś o tym to byłoby fajnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - czyszczenie przepustnicy
lenx1227 pisze:Tłumik szmerów wymieniony bo miałem stary jakiś poprzerabiany, polepiony, i znowu mam ten ze ślepą kichą, a harmonijkę zalepiłem taśmą izolacyjną dość obficie na całej szerokości elastycznej części. Tylko mnie zastanawia jedno bo przypomniało mi się, że obok kolanka pod spodem tłumika szmerów jest taka część w kształcie przypominający torxa z okrągłą końcówką. Służy to do czegoś czy ten typ tak ma? Jeśli wiesz coś o tym to byłoby fajnie.
Wtrącę się,tłumik szmerów to nic tam nie ma takiego od czego silnik by stanął.To tylko pucha z tworzywa i tyle.
Te rury co ma od spodu ja tą długą skróciłem i zaślepiłem ponownie bo mnie szlag trafiał za każdym razem jak odkręcałem go i miałem wyjąć.
Może dlatego że mam tam dodatkowo przewody od LPG i filtr FL.
Co do obrotów ,to normalne że zimna podnosi obroty tak działa ssanie i już.
Co do trzymania obrotów jak wyczyścisz krokowy to się wszystko ustabilizuje pewnie.Ja tylko czyściłem sprayem do mycia i odtłuszczania.Nie dawałem WD.Myślę ,że nie ma potrzeby.
Przepustnicę też czyściłem "onboard" postarałem się i nie wyjmowałem.
Ten cycek coś zaznaczył powinien wchodzić w taką metalową listwę podtrzymującą puchę od spodu.W otwór w niej.
Re: Kappa 2.0 20v - czyszczenie przepustnicy
Też mi się plącze między gazownią ale jakoś wykombinowałem dzisiaj patent i ładnie wychodzi. Po prostu zastanawiałem się czy ta krótka część nie jest od czegoś.
A przy demontowaniu krokowego lepiej minus odpiąć od akumulatora? Gdzieś mi się w necie rzuciła taka teza.
marceli, a może wiesz coś na temat regulacji linki w kapiszonie?
A przy demontowaniu krokowego lepiej minus odpiąć od akumulatora? Gdzieś mi się w necie rzuciła taka teza.
marceli, a może wiesz coś na temat regulacji linki w kapiszonie?