Strona 1 z 1

Thesis - nie odpala.

: 03 kwie 2016, 13:58
autor: weronika
Mam problem. Wczoraj pojechałem do sklepu, zgasiłem silnik. Stwierdziłem, że auto jest źle zaparkowane. Chciałem uruchomić silnik, ale nie było odzewu rozrusznika. Po kilkudziesięciu próbach dałem spokój i poszedłem na zakupy. Po powrocie jakieś 1,5 godziny później Tereska odpaliła jakby nic. Gasiłem i odpalałem z dziesięć razy i wszystko działa.
Pytanie co może być przyczyną początkowego nieodpalenia ?
Żadnego błędu na wyświetlaczu.
Rozrusznik w ogóle nie kręcił.

Re: thesis nieotpala

: 03 kwie 2016, 15:35
autor: ArtoKucior
Jak nie kręcił to znaczy, że nie dostał prądu...i teraz pytanie. Dlaczego nie dostał prądu? A że włoszczyzna lubi się sama psuć i sama naprawiać to nie pierwszyzna :)

Re: thesis nieotpala

: 03 kwie 2016, 16:41
autor: Bartek-Lodz
Wyjmij przekaźnik od rozrusznika w skrzynce przy przednim błotniku i zobacz czy nie zaśniedział styki - ew. dla świętego spokoju można przekaźnik wymienić - mnie już 2 razy padł.

Re: Thesis - nie odpala.

: 21 maja 2018, 16:44
autor: JawaRenegade
Troszkę odgrzeje temat bo nigdzie ne mogę znaleźć w instrukcji czy też w wujku Google, schematu na którym jest oznaczony konkretnie przekaźnik od rozrusznika. Bo niestety patent zastosowany przez Artura prawie spalił mi auto. A dokładniej żona która nie umiejętnie go użyła.

Re: Thesis - nie odpala.

: 21 maja 2018, 21:26
autor: pietrek125
Przekaźnik R20 (T20) drugi od lewej w górnym rzędzie,w skrzynce pod maską, ale z tego co widzę to w 2.0T nie ma przekaźnika...

Re: Thesis - nie odpala.

: 22 maja 2018, 0:26
autor: kond243
Sprawdź cewkę przy rozruszniku. I połączenie cienkiego kabla sterującego cewką. Często cewka jest winna takim zachowaniom.

Re: Thesis - nie odpala.

: 22 maja 2018, 9:26
autor: LUKIThesis
Nie pamiętam dokładnie, który, ale w skrzynce bezpieczników pod maską znajdują się duże bezpieczniki. Pomarańczowe, chyba 40 , na pokrywce skrzynki są niewszystkie opisane za co odpowiadają i to właśnie jeden z nich odpowiada za włącznik zapłonu. Napewno opisane są w instrukcji dla danego silnika.
Wymień je na nowe, sprawdź czy nie zaśniedziały, zajrzyj od spodu płytki co się dzieje na głównych kościach. Obejrzyj wiązkę.

Re: Thesis - nie odpala.

: 22 maja 2018, 11:20
autor: arch bee
Takie zachowania miałem przy słabnącym akumulatorze, zupełnie inaczej niż w innych autach reakcja na przekręcenie kluczyka była zerowa, tak jakby zbyt niskie napięcie aku nie uruchamiało przekaźnika. Inne auta w takim przypadku przynajmniej coś zarzęziły a teza nic. Wyglądało to tak ze raz kręcił a innym razem zero, potem jakby nigdy nic znów kręci. W końcu aku padł zupełnie i po jego wymianie, do tej pory nic podobnego nie wystapiło.

Re: Thesis - nie odpala.

: 22 maja 2018, 18:29
autor: AUFER
JawaRenegade pisze: 21 maja 2018, 16:44 Troszkę odgrzeje temat bo nigdzie ne mogę znaleźć w instrukcji czy też w wujku Google, schematu na którym jest oznaczony konkretnie przekaźnik od rozrusznika. Bo niestety patent zastosowany przez Artura prawie spalił mi auto. A dokładniej żona która nie umiejętnie go użyła.

Czy Ty albo ArtoKucior wymienialiście akumulator?

Re: Thesis - nie odpala.

: 23 maja 2018, 21:32
autor: skinner
Spróbuj uderzyć kilka razy czymś i nie rozwalić z tylu takiego przekaźnika przy akumulatorze z żółtym przyciskiem. Wchodzi do niego cienki przewód (wtyczka 1 pin).
1200 zł kosztuje, przejście jest ale prąd już wystarczający nie płynie, jak masz światła załączone, przekręć kluczyk na w pozycję rozruchu i zgaś światła, czasem działa.

Re: Thesis - nie odpala.

: 24 maja 2018, 0:05
autor: Lybra_1747
Cytat z opisu Elearn:
"Równocześnie wzbudzany jest elektromagnes, który włącza mechanizm zasprzęglenia zębnika z wieńcem zębatym koła zamachowego, wprawiając w ten sposób w ruch wał korbowy silnika.

w skrajne położenie (AVV), zasilane są uzwojenia silnika, generując siły elektromagnetyczne umożliwiające obrót zębnika tego silnika.

Alternator ładuje akumulator wykorzystując normalne obroty silnika. Wałek alternatora (wirnik) jest wprawiany w ruch obrotowy przez wał korbowy silnika za pomocą paska. Wirnik, zasilany prądem wzbudzenia, generuje pole magnetyczne, które indukuje w uzwojeniu stałym (stojan) prąd zmienny. Diodowy mostek prostowniczy, znajdujący się z tyłu alternatora umożliwia prostowanie prądu zmiennego na prąd stały, który jest przesyłany w celu ładowania akumulatora.

Regulator napięcia, także wbudowany w alternator, zapewnia wydatkowanie prądu przy stałym napięciu (około 14 V) w dowolnym zakresie zmian obciążenia i prędkożci obrotowej silnika.

Sprawność układu ładowania jest kontrolowana przez Body Computer, który odbiera i mierzy sygnał D+, przesyłany przez alternator przy pracującym silniku.

W przypadku wykrycia nieprawidłowożci na wyżwietlaczu w zestawie wskażników wyświetlany jest odpowiedni komunikat.

Body Computer odbiera także sygnał wartości napięcia akumulatora, w zakresie zmieniającym się od 18V do 6V.

Informacja ta jest następnie przesyłana przez sieć Can do innych jednostek elektronicznych zainstalowanych w samochodzie tak, aby możliwe było wyłączenie urządzeń servizi w przypadku spadku napięcia akumulatora.

Rozruch może być uniemożliwiony przez odłącznik akumulatora, znajdujący się w komorze bagażnika, który, po otwarciu, odcina zasilanie całego samochodu. Taka sytuacja występuje w przypadku sygnału z wyłącznika bezwładnościowego, w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia, które mogłoby zagrozić zdrowiu kierowcy. W związku z tym początkowy stan wyłącznika jest przywracany ręcznie przez samego kierowcę.

W przypadku obecności Passive Entry / Key Less Go, samochodu nie można uruchomić, jeżeli układ kierowniczy jest zablokowany elektronicznie przez specjalną centralkę ( Patrz Schemat elektryczny E7065 Elektryczna blokada układu kierowniczego ).

Dopóki układ kierowniczy jest zablokowany rozrusznik nie może odebrać sygnału uruchomienia z wyłącznika zapłonu, ponieważ obwód sygnału jest zablokowany przez specjalny przekażnik znajdujący się w komorze silnika.

Po odblokowaniu układu kierowniczego obwód jest zamykany i rozrusznik może odebrać sygnał uruchomienia z wyłącznika zapłonu."

Re: Thesis - nie odpala.

: 05 cze 2018, 9:45
autor: JawaRenegade
Po wymianie rozrusznika (musiałem bo stary się spalił) i przeczyszczeniu przekaźnika znajdującego się w skrzynce bezpieczników pod maską, problem jak na razie znikł. Generalnie tak jak ktoś już pisał. Cewka elektro magnetyczna jest sprawna jeżeli rozrusznik pracuje po zrobieniu mostka pomiędzy zasilaniem a sygnałówką. W taki przypadku nie ma sygnału. A jeżeli raz pojawia się a raz znika i związane jest to z temperaturą silnika lub otoczenia to winą jest przekaźnik.