Strona 1 z 1

Delta II 2.0 16vT - za małe doładowanie/brak Overboostu MBC

: 29 lut 2016, 17:06
autor: jimmy166
Witajcie.
Moj samochodzik :
Lancia Delta HPE 2.0 16vT 96"
Autko w super stanie, silnik po remoncie.
Doprowadzam autko to najlepszego stanu , chciałbym równiez podniesc troche moc.
W tym celu zamontowałem Wskażnik Boost , BoV'a
Boost wstaje przy ~2800 rpm , utrzymuje 0,6 bara do 5000 a następnie spada na 0.3 bara.
Nie ma overboost'u :/

Przerzuciłem sie na MBC , skręciłem maksymalnie by powoli wystroić boost na 0,6 stabilne.
Rzeczywiście boost wstaje wcześniej bo od ~2700 rpm, nabija 0,2 bara i nagle od 3500 mam chyba overboost w granicach 1,1 bara , odrazu zaprzestałem by nie upalić tłoków.

Najważniejsze pytania :
Jaki jest seryjny boost dla 2.0 16vt?
Kiedy , jak długo i na jakim poziomie utrzymuje sie overboost?
Czy po odłączeniu selenoid'u seryjnego sterowania nie powinien pojawić sie overboost?

Dziwna sprawa , prosze o pomoc.
Dziekuje.

Re: Delta II 2.0 16vT - Za małe doładowanie -Brak Overboostu

: 29 lut 2016, 17:55
autor: Młody_H
Sprawdź szczelność układu dolotowego, pewnie 20-letnia guma gdzieś pękła i zaczyna puszczać dopiero jak turbosprężarka zacznie dmuchać.
Wyrzuć MBC, załóż tak jak być powinien elektrozawór. Jak dojdziesz do ładu z serią to dopiero się baw.

Zresztą temat był rozpracowywany dla Dedry 8vT, tutaj będzie podobnie.
Dedra 2.0T 124kW - podłączenie Pierburga - paradoks

Re: Delta II 2.0 16vT - za małe doładowanie/brak Overboostu

: 29 lut 2016, 18:51
autor: jimmy166
Zrobilem jak mówisz , wrociłem do Pierburga .
Zastanawialem sie czy podlaczenie wtyczki ma znaczenie , czy ktorys styk jest zmasowany.
Niestety , nie ma znaczenia.
Wchodzi na 0,6 bara , nic wiecej i pózniej powoli spada ...

Zastanawiam sie czy Westgate sie nie zastała , ale w sumie skoro na MBC walnął 1 bar?

Inaczej.
Bez odłączonego Pierburga, nie powinno byc overboost? Więc skoro ten 1 bar na MBC?