Kappa - sterownik centralnego zamka
: 22 lut 2016, 19:12
Sterownik centralnego zamka założony. Obiecałem, że to krótko opisze, tak więc:
Zaczynamy od pozbycia się zaślepki (strona pasażera przy nogach).
Następnie trzeba wytargać przekaźniki cetralnego (fabrycznego) aby dostać się do wiązki przewodów. Gniazda przekaźników wysuwa się w górę po wciśnięciu dwóch zatrzasków (parę zdjęć niżej będzie fotka zatrzasków).
Skoro już mamy ustrojstwo na wierzchu wpinamy się sygnałami otwórz/zamknij (impuls minusa).
Tu koniec pracy z przekaźnikami można je wpiąć na miejsce.
Wpychamy na miejsce nasz nowy sterownik ja akurat wybrałem sobie miejsce przy ściance by nie przeszkadzał w dostaniu się do innych podzespołów autka w tej dziurze
Podłączenie minusa to w tym wypadku przyjemność, po prostu do masy auta a fabryka nam ułatwiła sprawę
Otwieranie bagażnika to porażka tak więc wykorzystujemy dodatkowy kanał - otwieranie z pilota.
Trochę miałem oszukaną instrukcję centralki bo nie napisali czy kanał to impuls minus czy plus, trochę niepotrzebnie bawiłem się z przekaźnikiem gdyż akurat moja centralka daje napięcie (czyli generalnie potem wyciąłem przekaźnik i wpiąłem się bezpośrednio) ale wrzucam fotki, gdyż przeważnie spotykałem się, z sytuacją, że centralka dawała impuls minusa a wtedy w kappie przekaźnik jest niezbędny.
Taka rozpiska jak ktoś ma impuls minusa:
nóżki:
86 - impuls z centralki
85 - stały plus (można go wziąć z przycisku otwierania bagażnika)
87 - stały plus (łączymy z 85)
30 - do przewodu niebiesko czerwonego przy włączniku klapy
(Jak ktoś ma z tym problem zapraszam na PW )
Najlepsze jest zawsze szukanie napięcia, instrukcję mówią o wpinaniu się do akumulatora, czy też do głównych wiązek w skrzynce bezpieczników - niby tak ale auta, które robiłem (sporo tego było jeśli chodzi o alarmy i centralne) mają czasem wolne wtyczki gdzie takie napięcie jest i tu pięknie Lancia pomyślała o Nas i udostępniła piękną wtyczkę z czerwono/żółtym przewodem
To tyle. Jak ktoś sobie chce to niech podłącza kierunki, klaksony itp duperele - mi to jest w tej chwili zbędne i pozostawiam w takiej zminimalizowanej formie
Jako bonus (gałka która była w aucie w momencie kupna była tragiczna) postanowiłem sobie skrócić wajchę. W kazdym aucie skracałem o ~5cm tu bez większych kombinacji da się zrobić o 3 cm (jak by się postarał i chwile dłużej posiedział da się więcej ale te 3 cm jest akurat).
Zaczynamy od pozbycia się zaślepki (strona pasażera przy nogach).
Następnie trzeba wytargać przekaźniki cetralnego (fabrycznego) aby dostać się do wiązki przewodów. Gniazda przekaźników wysuwa się w górę po wciśnięciu dwóch zatrzasków (parę zdjęć niżej będzie fotka zatrzasków).
Skoro już mamy ustrojstwo na wierzchu wpinamy się sygnałami otwórz/zamknij (impuls minusa).
Tu koniec pracy z przekaźnikami można je wpiąć na miejsce.
Wpychamy na miejsce nasz nowy sterownik ja akurat wybrałem sobie miejsce przy ściance by nie przeszkadzał w dostaniu się do innych podzespołów autka w tej dziurze
Podłączenie minusa to w tym wypadku przyjemność, po prostu do masy auta a fabryka nam ułatwiła sprawę
Otwieranie bagażnika to porażka tak więc wykorzystujemy dodatkowy kanał - otwieranie z pilota.
Trochę miałem oszukaną instrukcję centralki bo nie napisali czy kanał to impuls minus czy plus, trochę niepotrzebnie bawiłem się z przekaźnikiem gdyż akurat moja centralka daje napięcie (czyli generalnie potem wyciąłem przekaźnik i wpiąłem się bezpośrednio) ale wrzucam fotki, gdyż przeważnie spotykałem się, z sytuacją, że centralka dawała impuls minusa a wtedy w kappie przekaźnik jest niezbędny.
Taka rozpiska jak ktoś ma impuls minusa:
nóżki:
86 - impuls z centralki
85 - stały plus (można go wziąć z przycisku otwierania bagażnika)
87 - stały plus (łączymy z 85)
30 - do przewodu niebiesko czerwonego przy włączniku klapy
(Jak ktoś ma z tym problem zapraszam na PW )
Najlepsze jest zawsze szukanie napięcia, instrukcję mówią o wpinaniu się do akumulatora, czy też do głównych wiązek w skrzynce bezpieczników - niby tak ale auta, które robiłem (sporo tego było jeśli chodzi o alarmy i centralne) mają czasem wolne wtyczki gdzie takie napięcie jest i tu pięknie Lancia pomyślała o Nas i udostępniła piękną wtyczkę z czerwono/żółtym przewodem
To tyle. Jak ktoś sobie chce to niech podłącza kierunki, klaksony itp duperele - mi to jest w tej chwili zbędne i pozostawiam w takiej zminimalizowanej formie
Jako bonus (gałka która była w aucie w momencie kupna była tragiczna) postanowiłem sobie skrócić wajchę. W kazdym aucie skracałem o ~5cm tu bez większych kombinacji da się zrobić o 3 cm (jak by się postarał i chwile dłużej posiedział da się więcej ale te 3 cm jest akurat).