Strona 1 z 1

Kappa - sterownik centralnego zamka

: 22 lut 2016, 19:12
autor: Ventura
Sterownik centralnego zamka założony. Obiecałem, że to krótko opisze, tak więc:

Zaczynamy od pozbycia się zaślepki (strona pasażera przy nogach).

Obrazek

Następnie trzeba wytargać przekaźniki cetralnego (fabrycznego) aby dostać się do wiązki przewodów. Gniazda przekaźników wysuwa się w górę po wciśnięciu dwóch zatrzasków (parę zdjęć niżej będzie fotka zatrzasków).

Obrazek

Skoro już mamy ustrojstwo na wierzchu wpinamy się sygnałami otwórz/zamknij (impuls minusa).

Obrazek

Tu koniec pracy z przekaźnikami można je wpiąć na miejsce.

Obrazek

Wpychamy na miejsce nasz nowy sterownik ja akurat wybrałem sobie miejsce przy ściance by nie przeszkadzał w dostaniu się do innych podzespołów autka w tej dziurze :D

Obrazek
Obrazek

Podłączenie minusa to w tym wypadku przyjemność, po prostu do masy auta a fabryka nam ułatwiła sprawę

Obrazek

Otwieranie bagażnika to porażka tak więc wykorzystujemy dodatkowy kanał - otwieranie z pilota.
Trochę miałem oszukaną instrukcję centralki bo nie napisali czy kanał to impuls minus czy plus, trochę niepotrzebnie bawiłem się z przekaźnikiem gdyż akurat moja centralka daje napięcie (czyli generalnie potem wyciąłem przekaźnik i wpiąłem się bezpośrednio) ale wrzucam fotki, gdyż przeważnie spotykałem się, z sytuacją, że centralka dawała impuls minusa a wtedy w kappie przekaźnik jest niezbędny.

Taka rozpiska jak ktoś ma impuls minusa:
nóżki:
86 - impuls z centralki
85 - stały plus (można go wziąć z przycisku otwierania bagażnika)
87 - stały plus (łączymy z 85)
30 - do przewodu niebiesko czerwonego przy włączniku klapy

(Jak ktoś ma z tym problem zapraszam na PW ;) )

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Najlepsze jest zawsze szukanie napięcia, instrukcję mówią o wpinaniu się do akumulatora, czy też do głównych wiązek w skrzynce bezpieczników - niby tak ale auta, które robiłem (sporo tego było jeśli chodzi o alarmy i centralne) mają czasem wolne wtyczki gdzie takie napięcie jest i tu pięknie Lancia pomyślała o Nas i udostępniła piękną wtyczkę z czerwono/żółtym przewodem ;)

Obrazek

To tyle. Jak ktoś sobie chce to niech podłącza kierunki, klaksony itp duperele - mi to jest w tej chwili zbędne i pozostawiam w takiej zminimalizowanej formie :)

Jako bonus (gałka która była w aucie w momencie kupna była tragiczna) postanowiłem sobie skrócić wajchę. W kazdym aucie skracałem o ~5cm tu bez większych kombinacji da się zrobić o 3 cm (jak by się postarał i chwile dłużej posiedział da się więcej ale te 3 cm jest akurat).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 23 lut 2016, 0:47
autor: Energetyk
Dzięki! Myślałem że to trudniejsze

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 23 lut 2016, 0:53
autor: marceli
Witam,fajnie ,że zrobiłeś manual,temat przewijał się już wcześniej,sam też się z tym bawiłem.
Żeby było wszystkim bliżej znaleźć wrzucę temat wcześniejszy,jest tam też moje podpięcie i innych kolegów m.in w modelach z alarmem gdzie łatwo dodatkowo wpiąć się w kierunki pod kostki alarmu itp.
Jest też omawiane podpinanie klapy bagażnika oraz to czy jest sterowane plusem czy minusem.

Sterownik CZ

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 23 lut 2016, 8:25
autor: Bichoń
To rzeczywiście jest proste. Głowiłem się od dawna, czy sobie nie dołożyć centralnego, bo oryginalny na podczerwień nigdy nie działał. A tu proszę, wystarczy wpiąć dwa kabelki!

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 23 lut 2016, 10:31
autor: Ventura
W zasadzie totalne minimum to 4 kabelki (zamknij, otwórz, plus i minus) w wypadku klapy dochodzi jeszcze jeden. Ten manual jest troche oszukany bo nie pokazuje podłączenia przewodów samej centralki, kilka przewodów jest tam zbędnych a dwa z nich trzeba było zlutować razem i wpiąć do kabla minusa. (widać to na zdjęciach (niebieska rurka termokurczliwa) dwa żółte przewody przylutowane do czarnego). Z kostki sterownika wypiąłem tez zbędne kable, które są używane gdy podpinamy się do siłowników.

Też mam alarm - z tyłu mam czujniki, tak mi się bynajmniej wydaje.

W przyszłości będzie podpięty jeszcze przewód domykania szyberdachu - z tym, że wykorzystany do "follow my home" z tego względu, że często parkuje po ciemku w garażu a nie chce mi się chodzić do włącznika światła :D

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 23 lut 2016, 11:19
autor: volf
Sporo kabelków np. od kierunków czy zasilanie jest w tej czarnej kostce dostępnych (tej od alarmu-nawet jak go fabrycznie nie było to kostka jest).

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 23 lut 2016, 12:10
autor: Rapeek
volf pisze:Sporo kabelków np. od kierunków czy zasilanie jest w tej czarnej kostce dostępnych (tej od alarmu-nawet jak go fabrycznie nie było to kostka jest).


Znalazłem swoje notatki

kostka 13 pinowa
kostka 13pin..jpg
kostka 17 pinowa
kostka 17pin..jpg
otwieranie bagażnika
otw. bag..jpg

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 23 lut 2016, 12:29
autor: Ventura
Ta kostka tez się znajduje w tej dziurze? :D

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 23 lut 2016, 12:43
autor: Rapeek
Tak są dwie białe a czarnymi kablami, jak nie było fabrycznego alarmu to są owinięte gąbką.

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 05 mar 2016, 13:48
autor: Energetyk
Czy jeżeli przycisk otwierania na pilocie zamyka auto, a zamykania otwiera to wystarczy przylutować odwrotnie te kable przy przekaźniku?

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 05 mar 2016, 13:51
autor: stabraf
Doookładnie ;)

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 07 mar 2016, 15:45
autor: Energetyk
Dzięki, muszę sobie bardziej ufać.

//-few minutes later----

Jaki jest najprostszy sposób żeby sprawdzić czy centralka daje + czy - na wyjściu dodatkowym? U mnie w instrukcji na schemacie jest co innego w a opisie co innego...

Podłączyć pod wyjście pasek led minusem, dać mu + i zobaczyć czy zaświeci? W drugą stronę LED prądu nie puści.

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 07 mar 2016, 17:24
autor: stabraf
Można i tak. Albo postojówkę zwykłą żarówkę jeden do kabelka, drugi do plusa - jak zaświeci to sterowanie masą, jak nie zaświeci to jeden do kabelka a drugi do masy - świeci - sterowanie plusem ;)

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

: 25 wrz 2017, 10:54
autor: Egon
Ma może ktoś opis kabli które idą do oryginalnego przekaźnika ? I czy biały i niebieski dają impuls z zamka przy zamykaniu kluczykiem ?
Pierwsze foto oryginał zapożyczone, drugie foto u mnie w turbo ktoś wywalił oryginalny przekaźnik i zamontował uniwersalny sterownik z przekaźnikami (po oryginalnym została tylko czerwona kostka) . Zamykanie i otwieranie odbywa się dodatkowy pilotem ale nie działa na pozostałe drzwi w przypadku zamykania kluczykiem lub od środka.

Czym się różnił centralny z auta przed lift/po lift ?

Obrazek