Strona 1 z 1

Y 1.2 8v '00 - problem z temp. silnika

: 14 lis 2015, 16:33
autor: Djemik
Witam,

Mam problem z temperaturą silnika nie wiem czy jest to poprawne wskazanie dlatego zamieszczam zdjęcie z deski.
Wymieniłem termostat bo myślałem ze to jest przyczyna ale dalej to samo co o tym myślicie ?

Re: Y 1.2 8v '00 - problem z temp. silnika

: 14 lis 2015, 16:46
autor: Lukasz_TG
Miałem to samo, też wymieniłem termostat i nic. Dopiero po wymianie termostatu na Behr Mahle sytuacja wróciła do normy. Winny też może być czujnik, ale to się da prosto sprawdzić. Na postoju wentylator chłodnicy ma się uruchomić mniej więcej w połowie skali. Widze też, że masz zegary ze starszego typu wstawione.

Re: Y 1.2 8v '00 - problem z temp. silnika

: 14 lis 2015, 17:21
autor: Gawlick
2000 to może być jeszcze przedliftowy model auta.

Ciekawostka: u mnie jak miałem włożony licznik z przedlifta temperatura trzymała się w ok 75 stopni, tylko w korkach skakała do 90.
Po przełożeniu licznika na poliftowy (taki jak powinien być) temperatura wskazuje 90.

Y 1.2 8v '00 - problem z temp. silnika

: 14 lis 2015, 17:24
autor: Pawcio78
Zegary masz przedliftowe i tu może być powód takiego wskazania temperatury. Czy wskazówka od paliwa lata na zakrętach w górę i dół? Dokładałem u żony obrotomierz i przez niewiedzę kupiłem przedliftowy i miałem identyczne wskazania. Po wymianie na poliftowe zegary zarówno wskazówka paliwa się uspokoiła jak i temperatury stoi poziomo.

Re: Y 1.2 8v '00 - problem z temp. silnika

: 14 lis 2015, 19:48
autor: spec
U mnie wentylator z pierwszego biegu startuje powyżej połowy skali.
Normalnie w czasie jazdy trzyma mi stabilnie temp na połowie skali.
Czy ktos podpinal pod komputer i wie ile wtedy jest stopni?
Podejrzewam, że coś ok 90st, lecz nie umiem tego potwierdzic.

Re: Y 1.2 8v '00 - problem z temp. silnika

: 17 lis 2015, 23:21
autor: bajprzeznet
Na połowie skali powinno być 90 stopni - skala zaczyna się do 50 i idzie do 130, czyli różnica 80 stopni, jej polowa to 40 stopni i to daje równo połowę skali, a więc 90 i moim zdaniem tyle powinno być.

Ja natomiast mam ten sam problem - 1/3 skali strzałka non stop - zmieniłem termostat, działa poprawnie - jest zamknięty, powyżej 80 stopni na postoju się otwiera temp spada, wąż robi się gorący itp. Na bank wcześniej jest zamknięty..

Nie wiem co jest przyczyną - może po prostu tak ma ? Taki odczyt?