Strona 1 z 1

Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszenie?

: 03 lis 2015, 0:05
autor: sawkowk
Witam wszystkich,
Mam prośbę do wszystkich właścicieli Delt, aby się wypowiedzieli w kwestii problemów, na które można się natknąć w czasie eksploatacji tego auta. Ostatnio przeglądałem katalog opisujący używane auta i zetknąłem się z takim opisem wad tego auta:
"Za stosunkowo małe pieniądze otrzymacie duży i z reguły bogato wyposażony pojazd z dość komfortowo zestrojonym układem jezdnym i niezłymi silnikami. A to, że zamiast dobrze skręcać, Delta na szybkich łukach podpiera się lusterkami? Cóż...
Typowe usterki:
KAROSERIA: Niska jakość chromów; niekiedy odpadają emblematy; cienkie blachy łatwo wgnieść; zaparowują lampy.
ELEKTRYKA: Szwankują panele klimatyzacji; czasem pojawiają się losowe komunikaty o błędach.
NAPĘD: Awarie skrzyń M32 (łożyska); sterowanie zaworami w I.4Multi-air; w dieslach szwankują klapy wirowe w kolektorze ssącym.
"

Szczególnie interesują mnie dwie kwestie - są one pogrubione w powyższym tekście.
Czy faktycznie są obecne tak mocne przechyły nadwozia na ostrych zakrętach?
Czy wszystkie wersje Delty mają identyczne zawieszenie?

Dziękuję
Krzysiek

Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni

: 06 lis 2015, 23:08
autor: Tomzik
Ja nie podzielam opinii, że podpiera się lusterkami, to chyba bardziej wrażenie kiepskiego trzymania bocznego foteli. Chyba pisali to ludzie od lat wielbiący twardego jak taboret Folcwagena - z tego co pamiętam napisali to w AŚ :)

Mam co prawda felgi 18", ale mam nawet wrażenie, że auto jest za twarde - może to dlatego, że wcześniej miałem Kappę :) Niemniej latem zrobiłem trasę Kwidzyn-Wenecja w 15 godzin (1500km) i zmęczenia nie czułem - auto jest jednak całkiem komfortowe jak na kompakt.

Nie podpisze się też pod parowaniem lamp - nic takiego nie nastąpiło. Chromy - fakt, jeden ze znaczków Lancii na listwie bocznej przy tylnym okienku całkiem już wyblakł a na atrapie zaczynają być widoczne odpryski po kamykach. Ostatnio właśnie klima mi szwankuje, potrafią mi w ciągu dosłownie kilku sekund na maksa zaparować szyby - ponoć wina błędu dla silniczka od klapki obiegu zamkniętego. Może się kończy, może to tylko elektroniczny chochlik - niebawem się przekonam ;)

Mam diesla i póki co z żadnymi klapami nie mam problemów, ale klękło mi już sprzęgło (wysprzęglik) przy 107 tysiącach km i przy okazji dwumasik zaczął już stukać. Może dlatego, że to szkopskie LuKi ;)

Delta nie porywa jakością niestety, zwłaszcza w porównaniu do starszych modeli tej marki, nawet już byłem przekonany o tym, że jest słabiutka, ale w ostatnim czasie miałem okazję wsiąść do Toyoty Verso nówki z wypożyczalni. Tam to dopiero jest morze plastiku... To chyba po prostu wszystkie dzisiejsze auta są coraz bardziej tandetne a Lancia niestety dała się również porwać w ten nurt.

Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni

: 07 lis 2015, 18:32
autor: OKOwiec
Z tego co pamiętam skrzynie M32 to domena silników benzynowych i fakt jest taki że się sypią.
Diesle mają chyba M40
A 1,75 TBI to już inna bajka.
Jak chcesz się nie podpierać lusterkami to poszukaj Delty z zawieszaniem aktywnym sterowanym elektronicznie.

Co do podpierania się lusterkami na zakrętach to jakaś kpina.
Może chodzi o to że przy fotelach w pełni skórzanych i przy braniu zakrętu "ostro" to potrafi się tyłek przesunąć a tylna kanapa bez pasów to już lodowisko ...
Wgniatających się blach nie stwierdzono
Problemów z klimą nie stwierdzono
Parujących lamp nie stwierdzono
Klapy wirowe usunięto prewencyjnie.
Znaczki po bokach mam wypłowiałe,po lifcie w 2010 r. znaczki z listw usunięto na stałe.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony!

Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni

: 07 lis 2015, 19:48
autor: FXX
OKOwiec pisze:Z tego co pamiętam skrzynie M32 to domena silników benzynowych i fakt jest taki że się sypią.
Chyba niekoniecznie ;) Skrzynie M32 były montowane m.in. do Diesli 1.9, nie wiem jak sprawa wygląda w 1.6.
M40 było w 2.0JTDm.

Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni

: 07 lis 2015, 22:27
autor: Artur G.
OKOwiec pisze: Co do podpierania się lusterkami na zakrętach to jakaś kpina.
Może chodzi o to że przy fotelach w pełni skórzanych i przy braniu zakrętu "ostro" to potrafi się tyłek przesunąć a tylna kanapa bez pasów to już lodowisko ...
Wgniatających się blach nie stwierdzono
Problemów z klimą nie stwierdzono
Parujących lamp nie stwierdzono
Znaczki po bokach mam wypłowiałe,po lifcie w 2010 r. znaczki z listw usunięto na stałe.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony!
Potwierdzam jak wyżej
Zawieszenie jest dość sztywne ale i fajnie sprężyste - twardsze od Kappy (wiem bo miałem) i zdecydowanie twardsze od Lybry (wiem bo mam), niedoskonałość foteli faktycznie trochę ratuje alkantara - przy "normalnej" jeździe są duże wygodne, na szybkich zakrętach trzeba przytrzymać się kierownicy.

Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni

: 16 lis 2015, 8:25
autor: sawkowk
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!
Mam jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa ładowności bagażnika. Czy jest wystarczająca? Oczywiście, trudne pytanie - wszystko zależy od potrzeb, ale chciałem Was poprosić o osobistą opinię...
Czy powiększenie przestrzeni bagażnika jest praktycznym rozwiązaniem? Jest możliwość rozsunięcia tylnej kanapy, jest w każdym aucie?

Dzięki

Re: Delta III - czy to prawda, że ma zbyt miękkie zawieszeni

: 16 lis 2015, 9:11
autor: Rutuś
380 L nie jest to ciężarówka nie mniej jednak na wyjazdy wakacyjne wystarcza.Jeśli przesuniesz tylną kanapę bagażnik powiększysz do 465L ale wtedy z tyłu mogą podróżować dzieci.Zaletą tego rozwiązania jest możliwość przesuwania niezależnie dwóch części kanapy czyli 1/3 lub 2/3.