Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta ?

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: matis1906 » 17 sie 2015, 19:03

Opierałem się o wartości wskazywane na liczniku , koła mam 225/45 R17 zatem bardzo blisko serii . Pewnie nie prędko będę miał okazję powtórzyć pomiar . Tak się jeszcze zastanawiałem ; czy ma ktoś dane katalogowe typu elastyczność 60-100km/h na 4-biegu i np. 80-120km/h na 5-biegu . Bo o ile V-maxa nie ma kiedy i przede wszystkim gdzie wykorzystać to zbieranie się auta do wyprzedzania wykorzystujemy na co dzień i jeśli w moim przypadku występowała by także spora odchyłka od katalogowych danych nt. przyspieszenia to zaczął bym powoli główkować co mnie tak stopuje . Chociaż z drugiej strony jak znajomy gazownik pojeździł moją Włoszką to jednoznacznie stwierdził że kupuje sobie taki sam silnik bo zbiera się świetnie :)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: Borek » 17 sie 2015, 20:41

Poszukaj sobie tutaj -> http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... _4_ls.html
Pamiętam, że na tej stronie widziałem takie dane na temat elastyczności, przyspieszeń na konkretnych biegach itp.
Drop a gear and disappear!

spec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: spec » 17 sie 2015, 20:42

To twoje 2.4 to jtd, czy benzyna? Pytam bo cos mi sie nie widzi 175 konny jtd w Kappie.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: Borek » 17 sie 2015, 22:23

Coś mi się wydaje, że diesle w Kappie mają 10 zaworów a nie 20, jak stoi w tytule. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: Wilkin » 18 sie 2015, 0:13

eee a gdzie tu napisane że to traktor ? :roll:
a i rycinka ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

spec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: spec » 18 sie 2015, 15:10

Dlatego pytam bo jtd tez ma 20 zaworowa glowice, ale w kapie to siedzi raczej jednostka najstarsza konstrukcyjnie 136kM

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: Wilkin » 18 sie 2015, 15:43

W Kappie nie było silników z Thesis.
A benzyna 2.4 20v ma 175 koni.
I nigdzie też w temacie nie było napisane ze chodzi o diesla;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: matis1906 » 19 sie 2015, 19:39

Zastanawiam się jeszcze nad pogorszeniem osiągów przy przypalonym sprzęgle . Moje ma już 50tys. i na pierwszym biegu przy wciśnięciu gazu do "dechy" sprzęgło się ślizga , samochód przyspiesza jakby miał 70 koni a obroty idą szybko w górę . Trzeba lekko przyspieszać na 1 biegu . Ciekawe czy i jak duże pogorszenie osiągów przez to sprzęgło ma wpływ na wyższych biegach bo do katalogowych - tych które podesłał nam Borek brakuje mi dosyć sporo , średnio tracę po 15-20% .
Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: Wilkin » 19 sie 2015, 19:59

Borek ???
No niech będzie że Borek :P
A jak masz ślizgające się sprzęgło,to je zrób .Dziwię że ci do 160 dojechała :P przy tych oporach powietrza ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: volf » 19 sie 2015, 21:38

matis1906 pisze:Zastanawiam się jeszcze nad pogorszeniem osiągów przy przypalonym sprzęgle . Moje ma już 50tys. i na pierwszym biegu przy wciśnięciu gazu do "dechy" sprzęgło się ślizga , samochód przyspiesza jakby miał 70 koni a obroty idą szybko w górę . Trzeba lekko przyspieszać na 1 biegu . Ciekawe czy i jak duże pogorszenie osiągów przez to sprzęgło ma wpływ na wyższych biegach bo do katalogowych - tych które podesłał nam Borek brakuje mi dosyć sporo , średnio tracę po 15-20% .
Pozdrawiam !
Tylko, że wówczas to byś obrotomierz zamykał, no prawie, bo nie wiem przy ilu jest odcięcie :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: Borek » 20 sie 2015, 7:18

Ja nie podesłałem katalogowych tylko symulowane, katalogowe podesłał Grzesiek (i są podobne, ok. 212km/h max :P). W tym moich masz przeliczone konkretne biegi na maksymalne możliwe prędkości przy zamknięciu obrotomierza - dla piątki co prawda jest 240km/h, ale ten silnik jest za słaby żeby przy takich oporach dojechać do odcięcia. Skoro rozpędza ci się do 190km/h, to masz stratę do maxa rzędu 10%.

Sprzęgło nie objawiłoby się na wysokich, w miarę stabilnych prędkościach tylko podczas szybszego rozpędzania na niższych - co obserwujesz. Poza tym jakby się uślizgnęło przy prędkości maksymalnej, to silnik dobiłby do odcięcia a prędkość nadal by stała w miejscu. Niemniej skoro już wiesz że się ślizga to wymień zanim będzie gorzej. Może to pomoże, a jak nie to jak pisałem - hamownia. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: matis1906 » 20 sie 2015, 15:27

Tak , mój błąd , przepraszam . Dzięki za wszystkie podesłane informacje , ślizga się tak jak pisałem tylko na jedynce i czasami na dwójce, ze względu na to że przeciągałem na jedynce właśnie. Podczas normalnej jazdy i na wyższych biegach nie mam wrażenia że sprzęgło puszcza . Na hamownie się na pewno wybiorę - to po zrobieniu sprzęgła. Tak przy okazji , czy mogę gdzieś dostać tulejkę łożyska dociskowego , tą prowadzącą na którą się łożysko zakłada . Da rade wyciągnąć i założyć skrzynię bez podnośnika teleskopowego ? Samą skrzynie pewnie wyciągnę na kanale stąd moje pytanie.
Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: Wilkin » 20 sie 2015, 18:41

Wyciągniesz bez problemu.
Nawet kanału nie potrzeba.Wystarczy podnieść na kobyłkach przód.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: grzesiekj23 » 12 paź 2015, 8:27

marceli pisze:...

Zauważyłeś ile ma rpm jak masz około 200...sporo nie??

....
Przy 200 ma około 5800 ;)
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 20v - pogorszenie osiągów wraz z wiekiem auta

Post autor: Michal198422 » 16 gru 2015, 21:28

A mnie licznik pokazuje tyle, ile pokazuje GPS. Inna sprawa że go samemu ustawiałem pod wskazania GPS :P Ale jak GPS pokazuje 50, to licznik 50. GPS 100, to licznik 101. I przynajmniej wiem ile mniej więcej jadę :) A mój TDS na poprzednim silniku leciał max 182km/h. Ile z tym nie mam ochoty sprawdzać. Jeździ wystarczająco szybko, by nie tamować ruchu i być w stanie ograniczenia prędkości wszelkie przekraczać. PS. Intercooler mam rozszczelniony :/
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”