Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzacji
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzacji
W mojej Kappie 20vT '99r dziwnie zachowuje się wentylator chłodnicy, mianowicie gdy na zewnątrz temperatura jest do około 27*C to chodzi normalnie tzn. odpalam silnik, włączam klimę i za chwilę uruchamia się wentylator, najpierw 1 bieg potem 2. Natomiast podczas jazdy wyłączy się i dopóki nie zatrzymam się to się nie włączy. Ale gdy temp.jest powyżej 27*C to startuje odrazu z 2 biegu i chodzi non stop i nawet po przejechaniu 15 km nie wyłącza się. Trochę mnie to martwi, bo gdy będę teraz jechał w te upały 400km, a wentylator będzie chodził cały czas to nie wróży nic dobrego. Dodam że klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze. A może u was jest tak samo?
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- nygus80
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 lis 2014, 16:09
- Imię: przemek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Przekaźnik do wymiany. Miałem to samo gdy zgasiłem silnik wiatrak działał na II biegu przez 30 min. póki nie schłodził silnika.
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Przekaźnik jest dobry, bo jak zgaszę samochód to wentylator się też wyłączy.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Masz FES/MES?
Wtedy można by zrobić podgląd parametrów tzn zobaczyć czy start wentylatora jest wymuszony poprzez np. ciśnienie w układzie klimatyzacji...
Wtedy można by zrobić podgląd parametrów tzn zobaczyć czy start wentylatora jest wymuszony poprzez np. ciśnienie w układzie klimatyzacji...
KAPPA TDS & JTD
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Mam podobny problem, byłem teraz w trasie jak na dworze było ponad 38 stopni i wentylator chodził całą drogę i co gorsza temperatura non stop okolo 98 stopni a jak wyłączę klime to temp spada do 90 i wentylator się wyłącza też się martwię bo jeszcze trochę km przede mną a w te upały niezdatne bez Klimy jechać więc podłączam się do problemu
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
volf pisze:Masz FES/MES?
Wtedy można by zrobić podgląd parametrów tzn zobaczyć czy start wentylatora jest wymuszony poprzez np. ciśnienie w układzie klimatyzacji...
Na pewno start wentylatora nie jest wymuszony przez temp. silnika, bo dzieje się też tak gdy silnik jest jeszcze zimny. Zresztą temp. silnika w trasie nigdy nie przekracza 90* i gdy w czasie jazdy wyłączę klimę to wentylator za chwilę się wyłączy. Także wentylator na pewno uruchamiany jest przez układ kilmatyzacji.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Ja u siebie wyjąłem bezpiecznik od 2 biegu - tego szybkiego w obydwóch Kappach i póki co jeszcze mi się nigdy nie zagotowały ani przegrzały. Już kiedyś pisałem o błędzie konstrukcyjnym w Kappie. Presostat za szybko włącza 2 bieg bo robi to przy ok. 15-16 Bar a powinien przy około 22-25 i dlatego praktycznie non stop w Kappie na włączonej klimie wentyl chodzi na 2 biegu co niestety zabija akumulator - szczególnie w mieście. Ogólnie trzeba by się zastanowić nad wstawieniem jakiegoś innego presostatu ale już mi się nie chciało. Latam tak z wentylem działającym tylko na wolnym biegu od 2 lat i jest ok, wskaźnik bardzo sporadycznie wychyla mi się poza połowę a w razie co zawsze mam bezpiecznik w popielniczce.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
W takim razie chyba też wyciągnę ten bezpiecznik u siebie. Jak mówisz, że nie stwarza to żadnych problemów to warto spróbować. Wkurza mnie załączający się ciągle drugi bieg wentylatora mimo, że silnik wcale nie ,,gorący".Bartek-Lodz pisze:Ja u siebie wyjąłem bezpiecznik od 2 biegu - tego szybkiego w obydwóch Kappach i póki co jeszcze mi się nigdy nie zagotowały ani przegrzały. Już kiedyś pisałem o błędzie konstrukcyjnym w Kappie. Presostat za szybko włącza 2 bieg bo robi to przy ok. 15-16 Bar a powinien przy około 22-25 i dlatego praktycznie non stop w Kappie na włączonej klimie wentyl chodzi na 2 biegu co niestety zabija akumulator - szczególnie w mieście. Ogólnie trzeba by się zastanowić nad wstawieniem jakiegoś innego presostatu ale już mi się nie chciało. Latam tak z wentylem działającym tylko na wolnym biegu od 2 lat i jest ok, wskaźnik bardzo sporadycznie wychyla mi się poza połowę a w razie co zawsze mam bezpiecznik w popielniczce.
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Ta metoda jest jednak ryzykowna-w razie uszkodzenia w obwodzie 1 biegu (np. uszkodzenie opornika, co się zdarza) zostajemy w ogóle bez wentylatora i o nieszczęście nietrudno...
KAPPA TDS & JTD
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Wiadomo, coś za coś. Nie jest to rozwiązanie fabryczne. Ale myślę, że rozgarnięty kierowca nawet ,,w razie W" ma na bieżąco świadomość co dzieje się z jego autem i w porę nie dopuści do poważnych konsekwencji. Poza tym, jak pisał Bartek-Lodz trzeba mieć pod ręką ten bezpiecznik gotowy do wpięcia na swoje miejsce
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
W przypadku chłodzenia silnika to mamy wskaźnik i można interweniować, natomiast nie wiem czy układ klimatyzacji ma jeszcze jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia. Być może to będzie jedynie mniejsza wydajność a rozszczelnienie nie jest możliwe...
KAPPA TDS & JTD
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
I to jest ciekawe pytanie... Bartek-Łodz pisze, że jeździ tak dwa lata i nic się złego nie dzieje. Wspomina też, że układ jest trochę przewrażliwiony i załącza drugi bieg przy dużo mniejszym ciśnieniu niż powinien. Ale skąd ta pewność? Nie znam się na klimie więc nie wiem czy nie ma faktycznie groźby rozszczelnienia układu przez wzrost ciśnienia z uwagi na brak drugiego biegu.
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Panowie ale tu nie chodzi o to ze włącza się drugi bieg tylko o to ze wentylator chodzi bez przerwy na klimie...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Tak, umiemy czytać ze zrozumieniem
Chodzi o to, że tu może być odpowiedź na tą ciągłą pracę wentylatora podczas jazdy z włączoną klimą:
Chodzi o to, że tu może być odpowiedź na tą ciągłą pracę wentylatora podczas jazdy z włączoną klimą:
Rozumiem to tak, że przy wysokiej temperaturze powietrza Rapeekowi włącza się nawet na zimnym silniku wentylator i to od razu na 2 biegu i chodzi cały czas lub bardzo długo. U mnie nie chodzi długo ale załącza się bardzo często, odrazu na 2 biegu i to przy zimnym silniku. Więc myślę, że post Bartek-Lodz jest jak najbardziej w temacie a także nasze późniejsze wypowiedziBartek-Lodz pisze:Ja u siebie wyjąłem bezpiecznik od 2 biegu - tego szybkiego w obydwóch Kappach i póki co jeszcze mi się nigdy nie zagotowały ani przegrzały. Już kiedyś pisałem o błędzie konstrukcyjnym w Kappie. Presostat za szybko włącza 2 bieg bo robi to przy ok. 15-16 Bar a powinien przy około 22-25 i dlatego praktycznie non stop w Kappie na włączonej klimie wentyl chodzi na 2 biegu co niestety zabija akumulator - szczególnie w mieście. Ogólnie trzeba by się zastanowić nad wstawieniem jakiegoś innego presostatu ale już mi się nie chciało. Latam tak z wentylem działającym tylko na wolnym biegu od 2 lat i jest ok, wskaźnik bardzo sporadycznie wychyla mi się poza połowę a w razie co zawsze mam bezpiecznik w popielniczce.
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa - ciągła praca wentylatora na włączonej klimatyzac
Czyli sądzicie że na pierwszym biegu będzie szybciej klime chodziło niż na drugim i nie będzie chodził cały czas wiatrak? U mnie w trasie tak jak pisałem w te upały non stop na klimie wiatrak chodził na drugim biegu i to na expresówce temp 98° to nie chce wiedzieć co by było gdyby chodził tylko na pierwszym, chyba by się gotował co chwile. Co dziwniejsze w czasie tej trasy jak zjechałem na krajową wiadomo miejscowości ograniczenia itd to temperatura potrafiła nawet spaść w stronę 90° już nic z tego nie rozumiem..
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO