Strona 1 z 2

Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 22 gru 2014, 22:28
autor: 42195
Czy ktoś orientuje się, czy silnik 1,9 twinturbo posiada klapy wirowe w kolektorze dolotowym?
Trochę poczytałem o problemach z klapami wirowymi i jeżeli ten silnik to ma, to lepiej byłoby coś z nimi zrobić póki są sprawne.
Dane w sieci są różne i podobno silniki Fiata po 2007 roku są pozbawione klap wirowych?

Re: Delta III 1.9 - klapy wirowe?

: 22 gru 2014, 23:18
autor: OKOwiec
42195 pisze:Dane w sieci są różne i podobno silniki Fiata po 2007 roku są pozbawione klap wirowych?
Nieprawda.

Posiadam jednostkę 2.0 jtd w swojej Delcie z 09r. i klapy usuwałem.
Są solidniej zabudowane i wykonane z lepszych materiałów niż w 1.9 16v (Np. AR159) ale oczywiście też lubią "pozwiedzać" silnik.
Duży problem występował w Insigniach z początków produkcji (2.0 CDTI)
Po 2007 roku to chyba było tylko wzmocnienie budowy kolektora wraz z klapami i tyle ale mogę się mylić...

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 23 gru 2014, 9:00
autor: BootError
Rozmawiałem na ten temat z Cinkiem - wg. niego w silniku 1,9TT są bezproblemowe. Ja nie usuwam

Re: Delta III 1.9 - klapy wirowe?

: 23 gru 2014, 9:18
autor: jenks
OKOwiec pisze:
42195 pisze:Dane w sieci są różne i podobno silniki Fiata po 2007 roku są pozbawione klap wirowych?
Nieprawda.

Posiadam jednostkę 2.0 jtd w swojej Delcie z 09r. i klapy usuwałem.
Są solidniej zabudowane i wykonane z lepszych materiałów niż w 1.9 16v (Np. AR159) ale oczywiście też lubią "pozwiedzać" silnik.
Duży problem występował w Insigniach z początków produkcji (2.0 CDTI)
Po 2007 roku to chyba było tylko wzmocnienie budowy kolektora wraz z klapami i tyle ale mogę się mylić...
Usuwałeś profilaktycznie,czy musiałeś?Nieprawidłowe działanie jest jakoś sygnalizowane?

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 23 gru 2014, 16:35
autor: słoma
W Lancii 1.9 TT nie ma potrzeby, klapy trzeba było usuwać obowiązkowo tylko w Saabach 1.9 TT

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 23 gru 2014, 17:45
autor: jenks
Mojemu koledze w Insigni 2,0 klapy się zatarły.

Re: Delta III 1.9 - klapy wirowe?

: 23 gru 2014, 22:19
autor: OKOwiec
jenks pisze:Usuwałeś profilaktycznie,czy musiałeś?Nieprawidłowe działanie jest jakoś sygnalizowane?
Byłem w Autka.pl w Krk na zabieg czyszczenia całego dolotu po wcześniejszym usunięciu DPF-u i zaślepieniu EGR.
Był tam straszny syf... 8-O i przy okazji zaproponowano mi wywalenie klap wirowych na co oczywiście się zgodziłem.
Więc tak jakby zrobiłem to profilaktyczne :)
Jakiś tydzień przed moją wizytą chłopaki mieli na warsztacie Alfę Romeo 159 z 2.0 jtd pod maską i wykonywana była ta sama usługa... :-?

Re: Delta III 1.9 - klapy wirowe?

: 24 gru 2014, 1:36
autor: Dudi
OKOwiec pisze:
jenks pisze:Usuwałeś profilaktycznie,czy musiałeś?Nieprawidłowe działanie jest jakoś sygnalizowane?
Byłem w Autka.pl w Krk na zabieg czyszczenia całego dolotu po wcześniejszym usunięciu DPF-u i zaślepieniu EGR.
Był tam straszny syf... 8-O i przy okazji zaproponowano mi wywalenie klap wirowych na co oczywiście się zgodziłem.
Więc tak jakby zrobiłem to profilaktyczne :)
Jakiś tydzień przed moją wizytą chłopaki mieli na warsztacie Alfę Romeo 159 z 2.0 jtd pod maską i wykonywana była ta sama usługa... :-?
I zoom już to zlecił, też w KRK, w AR 159 JTD 150KM.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 24 gru 2014, 7:43
autor: faraon
Ja też już nie mam klap w Cromie 2,4. Po ściągnięciu kolektora i oględzinach ich stanu, okazało się, że:
- jedna pracowała poprawnie,
- dwie - częściowo,
- dwie - zablokowane były "na stałe".
Poprawną/natychmiastową diagnozę, po sprawdzeniu parametrów pracy silnika, postawił Ramzes_II => klapy. I tak było.

Po usunięciu klap, silnik pracuje miarowo, mniej pali (ok. 2 l/100 km) bo wtryski już nie mają tak dużych korekt, auto pali "na tyk", jest o niebo lepiej niż przed naprawą. Ma niewielki "chip (+)" na dawce paliwa i momencie w dolnym zakresie obrotów (do ok. 2200), żeby zastąpić/z-emulować rolę klap wirowych.

Kolektor "preparował" mi także Tomek/firma autka.pl z Krakowa. Solidni.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 08 sty 2015, 19:47
autor: 42195
BootError pisze:Rozmawiałem na ten temat z Cinkiem - wg. niego w silniku 1,9TT są bezproblemowe. Ja nie usuwam
Orientuje się ktoś, jak to w końcu jest z tymi klapami? Dzwoniłem do kilku warsztatów wykonujących usługi czyszczenia i naprawy klap wirowych, i wszyscy twierdzą, że silnik 1,9 twinturbo też jest zagrożony problemami i zalecają wymianę, lub usunięcie.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 14 paź 2018, 10:50
autor: Zorro
Witam, mam Deltę 1.9TT z 2010 i jak to z tymi klapami wirowymi jest? Robić je? czy są naprawdę na tyle mocne, że nie ma szansy by coś się wydarzyło.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 14 paź 2018, 19:17
autor: BootError
Ja jednak usunąłem (profilaktycznie) mimo, że wcześniej nie planowałem. Zrobione u Cinka "przy okazji". Przy przebiegu 65kkm były jeszcze w dobrym stanie ale nie chciałem martwić się później

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 15 paź 2018, 18:34
autor: Zorro
Ja mam 2010r. i przelatane 160tyś. Tak się właśnie zastanawiam ,czy profilaktycznie nie usunąć, żeby kiedyś niespodzianka mi się nie przytrafiła. Egr zaślepiałeś? Stroiłeś silnik u Cinka na więcej kucy?

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 16 paź 2018, 18:37
autor: BootError
Dokładnie. Program, EGR OFF i przy okazji czyszczenie układu dolotowego z wywaleniem klap.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 16 paź 2018, 23:12
autor: Zorro
Naturalnie korci mnie.... pytanie, jaki koszt takiej przyjemności? ;) a dpf-a zostawiałeś? ;) jak po takim liftingu?jakie zmiany są odczuwalne? Nic nie kopci, nie podkopca? ;)