Musa - jak zdjąć poduszkę kierowcy
Musa - jak zdjąć poduszkę kierowcy
Witam
mam pytanie jak w temacie.
Po prawej i lewej stronie kierownicy są 2 otwory - myślałem że są tam jakieś śrubki, ale się przeliczyłem.
Wziąłem wkrętak i próbował wyczuć co tam jest pod spodem w tych dziurach, ale nic mi z tego nie wyszło.
Mam wrażenie że ta poduszka jest na jakiś "patentach" Lancii - coś wcisnąć, albo trzeba mieć specjalny przyrząd żeby ją zdjąć.
Czy ktoś wie jak tą poduszkę zdemontować, bo muszę sprawdzić coś w module wspomagania.
Coś stuka jak się kreci kierownicą (tak jakby przeskakiwało) i po przejrzeniu całego zawieszenia i kolumny kierowniczej wychodzi że to stuka w module elektrycznego wspomagania.
mam pytanie jak w temacie.
Po prawej i lewej stronie kierownicy są 2 otwory - myślałem że są tam jakieś śrubki, ale się przeliczyłem.
Wziąłem wkrętak i próbował wyczuć co tam jest pod spodem w tych dziurach, ale nic mi z tego nie wyszło.
Mam wrażenie że ta poduszka jest na jakiś "patentach" Lancii - coś wcisnąć, albo trzeba mieć specjalny przyrząd żeby ją zdjąć.
Czy ktoś wie jak tą poduszkę zdemontować, bo muszę sprawdzić coś w module wspomagania.
Coś stuka jak się kreci kierownicą (tak jakby przeskakiwało) i po przejrzeniu całego zawieszenia i kolumny kierowniczej wychodzi że to stuka w module elektrycznego wspomagania.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 13:36 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Musa - jak zdjąć poduszkę kierowcy
W lybrze są dwie śrubki imbusowe ale dość głeboko. Wskazane imbusy o długości 5cm rozmiaru nie pamiętam. Ja takimi bez problemu odkręciłem. Nie sądzę aby w musie było inaczej.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Musa - jak zdjąć poduszkę kierowcy
Z tego co wiem to w musie jest taka kierownica jak w ypsilonie w/g elearn : Ustawić przednie koła samochodu dokładnie do jazdy na wprost.
1. Zaopatrzyć się w dwa pręty o przekroju okrągłym (1b) (o średnicy 5-6 mm) i wsunąć je w otwory (1a) koła kierownicy; wepchnąć pręty aż nacisną sprężynę (1c) modułu poduszki powietrznej i odłączyć ją od zaczepów (1d) koła kierownicy. Odsunąć moduł poduszki powietrznej (1e) odłączając jego sprężynę (1c) także od zaczepów (1f).
1. Zaopatrzyć się w dwa pręty o przekroju okrągłym (1b) (o średnicy 5-6 mm) i wsunąć je w otwory (1a) koła kierownicy; wepchnąć pręty aż nacisną sprężynę (1c) modułu poduszki powietrznej i odłączyć ją od zaczepów (1d) koła kierownicy. Odsunąć moduł poduszki powietrznej (1e) odłączając jego sprężynę (1c) także od zaczepów (1f).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Ypsilon 1.2
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Musa - jak zdjąć poduszkę kierowcy
A jednak faktycznie tajny patent:-)
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Musa - jak zdjąć poduszkę kierowcy
Dzięki wielkie,
czyli jednak miałem rację i Lancia wymyśliła patent.
Tak sobie myślałem - ale stawiałem na jakiś specjalistyczny przyrząd dostępny tylko dla serwisu - i tu mnie Lancia zadziwiła.
Jutro biorę się za demontaż -no może nawet dzisiaj.
czyli jednak miałem rację i Lancia wymyśliła patent.
Tak sobie myślałem - ale stawiałem na jakiś specjalistyczny przyrząd dostępny tylko dla serwisu - i tu mnie Lancia zadziwiła.
Jutro biorę się za demontaż -no może nawet dzisiaj.
Re: Musa - jak zdjąć poduszkę kierowcy
Tak jak wyżej. Uważaj pomimo, że te zatrzaski są mocne potrafią pęknąć.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Re: Musa - jak zdjąć poduszkę kierowcy
Lancia po zabiegu - poszło w miarę łatwo, ale przecież nie mogli jak ludzie tego zrobić - tylko żeby te zaczepy zwolnić to też się trzeba nakombinować.
Jak się wkłada te pręty to nie ma jakiejś prowadnicy tylko trzeba "na czuja" to zrobić.
W mojej musiałem wyjąć całą kolumnę kierowniczą - jak pisałem coś stukało jakby we wspomaganiu. Jak już się zdejmie poduchę to potem jest bajka - kilka złączek odpiąć i trzeba odkręcić w sumie 5 śrub - 4 trzymają kolumnę, a piąta jest na krzyżaku przy maglownicy.
Wyjąłem całą tą kolumnę i sprawdzam - nigdzie żadnego luzu nie czuć (teoretycznie jest cały ten układ nierozbieralny [ale całość jest poskręcana zwykłymi krzyżakowymi śrubami - znaczy się silnik do obudowy, pokrywki w obudowie itp. jakby się uprzeć to da radę rozebrać]) - poszarpałem, pokręciłem, znalazłem na boku tego układu taką dużą zakrętkę plastikową czarną i tam była śruba która jest na wałku zdawczym silniczka i ją starałem się dociągnąć, tyle że jak nią kręci się to się kręci silniczek i cały wałek od kiery - niby chyba coś ją dociągnąłem.
Stwierdziłem że nie rozbieram tego układu bo nie miałem na to czasu i wsadziłem z powrotem do auta i wszystko poskręcałem - poszło jeszcze szybciej niż z demontażem.
I tu moje zdziwienie - przestało stukać - co poprawiłem nie wiem, ale teraz jest spokój.
Pojawił się tylko jeden inny problem, ale to w innym temacie.
Jak się wkłada te pręty to nie ma jakiejś prowadnicy tylko trzeba "na czuja" to zrobić.
W mojej musiałem wyjąć całą kolumnę kierowniczą - jak pisałem coś stukało jakby we wspomaganiu. Jak już się zdejmie poduchę to potem jest bajka - kilka złączek odpiąć i trzeba odkręcić w sumie 5 śrub - 4 trzymają kolumnę, a piąta jest na krzyżaku przy maglownicy.
Wyjąłem całą tą kolumnę i sprawdzam - nigdzie żadnego luzu nie czuć (teoretycznie jest cały ten układ nierozbieralny [ale całość jest poskręcana zwykłymi krzyżakowymi śrubami - znaczy się silnik do obudowy, pokrywki w obudowie itp. jakby się uprzeć to da radę rozebrać]) - poszarpałem, pokręciłem, znalazłem na boku tego układu taką dużą zakrętkę plastikową czarną i tam była śruba która jest na wałku zdawczym silniczka i ją starałem się dociągnąć, tyle że jak nią kręci się to się kręci silniczek i cały wałek od kiery - niby chyba coś ją dociągnąłem.
Stwierdziłem że nie rozbieram tego układu bo nie miałem na to czasu i wsadziłem z powrotem do auta i wszystko poskręcałem - poszło jeszcze szybciej niż z demontażem.
I tu moje zdziwienie - przestało stukać - co poprawiłem nie wiem, ale teraz jest spokój.
Pojawił się tylko jeden inny problem, ale to w innym temacie.