Strona 1 z 3

Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 0:10
autor: R0man0
Witam koledzy,



mam okazję kupić wg mnie fajną Themę z 2.0 Turbo 177KM (oznaczenie silnika macie w tytule) za śmieszne pieniądze od wujka mojego dobrego kolegi.
Lancia ma przejechane ok 105 tysięcy kilometrów.
Samochód głównie stał/stoi i do zrobienia są hamulce, amortyzatory, sprzęgło no i oczywiście odświeżenie silnika, przydałoby się pewnie zajrzeć do turbosprężarki i ogólnie tchnąć w Theme drugie życie.
Samochód jest dość rzadki i myślę, że warty opieki, szczególnie za tak niską cenę i z w miarę pewnego źródła.
Ja się na Lanciach nie bardzo znam (przynajmniej jak na razie) więc proszę o pomoc i Wasze opinie co do mojego pomysłu.
Już raz (kilka miesięcy temu) jeździłem i oglądałem tą Lancię, ale bardziej z ciekawości i przy okazji, lecz teraz myślę poważnie nad kupnem. W sobotę pojadę wraz z kolegą zobaczyć Themę raz jeszcze. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach i jeździe próbnej?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i zachęcam do dyskusji. Będę na bieżąco odpowiadał.

Pozdrawiam!

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 10:16
autor: Cromik
zwróć uwagę na blacharkę. Progi, tylne nadkola.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 10:43
autor: R0man0
Znam ten temat. Zwrócę uwagę oczywiście. A na co zwrócić uwagę w silniku? Jest tam jakaś bolączka w Themie?

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 11:57
autor: Lukasz_TG
Tak jak pisał Cromik, do tego sprawdzić podłoge bagażnika. Ogólnie musi być w stanie oryginalnym, niezniszczona bez braków czegokolwiek. Teraz kupić do Themy jakieś elementy wnętrza, lub inne detale ozdobne ciężka sprawa. Sam silnik jak pali nie stuka to jest ok, turbo jest wieczne. Problem to archaiczny wtrysk paliwa, spalanie min 12 na 100 Po zakupie czeka cię na dobry początek wymiana węzy gumowych pod maską. Rozebranie zawieszenia, całych hamulców.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 12:15
autor: Młody_H
Thema 100tyś? :lol: Jestem niewierny w tej kwestii. :lol:

Themcie to fajne autka, czołgi można powiedzieć bo naprawdę trzeba się postarać by to zabić. Niestety wersje turbo, mające 20 lat były na 100% katowane (tanie, szybkie i turbo) i są jak rosyjska ruletka.

Silnik lubi gubić olej z każdej najmniejszej uszczelki jak ktoś składał to w pośpiechu. Bonusowo jeśli pasek rozrządu nie był długo wymieniany tłok z zaworem może się spotkać. Jak chcesz się dowiedzieć z obiektywnego źródła- włącz zapłon, kopnij pięć razy do dechy gaz i licz mrugnięcia - kody błędów powinny gdzieś być rozpisane na forum.

P.S.
To ja cztery razy wystawiałem temat "części Thema" i w końcu miesiąc temu wyrzuciłem większość plastików i innych duperel na śmietnik bo pies z kulawą nogą się nie zainteresował. :roll: Jak szukasz czegoś konkretnie to rzuć PW, może jeszcze gdzieś się kurzy.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 12:38
autor: Lukasz_TG
Niestety błedów nie da sie w tym wtrysku odczytać. W mojej ocenie żeby taką Theme użytkować na co dzień to w pierwszej kolejności należy wymienić cały wtrysk na coś normalnego np z Kappy czy Fiata Coupe.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 12:49
autor: R0man0
Chodzi o zmniejszenie spalania przy wymianie wtrysku?

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 12:54
autor: Lukasz_TG
Chodzi o zmniejszenie spalania, lepszą prace silnika oraz brak problemów.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 12:57
autor: R0man0
Spalanie przy spokojnej jeździe (do 2 tysięcy obr/min) to nadal będzie ok. 12l/100?

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 13:08
autor: Lukasz_TG
Te silniki nie znoszą jazdy w zakresie 2000 obr 3000 to minimum. Każda benzyna turbo tak ma przy 2000 obr turbo nie ładuje niski stopień sprężania powoduje to, że w takich warunkach wtrysk podaje więcej paliwa. W przypadku tego starego wtrysku część paliwa ląduje w wydechu.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 13:11
autor: R0man0
Aa, rozumiem. Więc jakie spalanie będzie przy tych 3000obr/min?

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 13:15
autor: Lukasz_TG
Minimum 12, ale tym się nie przejmuj wtrysk zmieniasz i wszystko. Liczy się stan ogólny auta, detale, stan środka.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 13:26
autor: R0man0
Lancia stoi u wujka dobrego kumpla tak jak już wspomniałem. Stoi to dobre określenie, bo samochód praktycznie nie jest użytkowany. Jeśli wnętrze będzie w miarę ładne, karoseria bez jakiejś większej korozji to brać? Cena to jest ok. 3 tysiące z racji tego, że trzeba wymienić hamulce, zawieszenie pływa i sprzęgło łapie już na samej końcówce.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 13:35
autor: Lukasz_TG
Jak masz warunki, będziesz robił sam, to brać, Thema to w miare prosty sprzęt w naprawie.

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

: 17 paź 2014, 22:08
autor: R0man0
Dam znać jutro czy kupiłem, czy nie.