Strona 2 z 3
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 10 wrz 2014, 21:03
autor: AUFER
Wiec kto pożyczyć zechcę
?
Obiecujemy oddać
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 26 lip 2017, 15:26
autor: kond243
Wiem wygrałem złotą łopatę za odkopanie tematu.
Dla potomnych różnic między silnikami z Kappy i z Thesis nie ma żadnych.Jeśli chodzi o sam słupek i wnętrzności silnika.Wszystko jest to samo. Jedyna różnica to uszczelka pod głowicą , w Kappie stalowa kanapka w Thesis już zwykła. Osprzęt się różni np: czujnik wału i wałka mają inne wtyczki,czujniki spalania stukowego Kappa ma z kablem na trzy piny,Thesis bez kabla na dwa piny. Kolektor ssący ma mocowanie ecu w thesis w kappie brak takiego mocowania,inne wtryski inna pokrywa zaworów inne cewki.Generalnie sam słupek pasuje współzamiennie.Ja mam silnik z Kappy na osprzęcie z Thesis plus turbo z kappy.Miałem dwa silniki jeden zabity z Thesis który miał rozbitą miskę i rozbierając obydwa sprawdzałem numery części i się pokrywają. Glowica taka sama , zawory też oraz wałki też takie same,kolektor wydechowy też ten sam.
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 26 lip 2017, 16:08
autor: matis1906
Dzięki, ważne informacje odnośnie rodziny 20VT. Przyda się na pewno !
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 26 lip 2017, 16:28
autor: kond243
Nie ma za co. Cieszy mnie że ktoś czyta moje wypociny
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 27 lip 2017, 0:33
autor: rob_76
kond243 pisze: ↑26 lip 2017, 16:28
Nie ma za co. Cieszy mnie że ktoś czyta moje wypociny
I to nie jeden... Zapewniam Cie...
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 27 lip 2017, 11:25
autor: Maniak
rob_76 pisze: ↑27 lip 2017, 0:33
kond243 pisze: ↑26 lip 2017, 16:28
Nie ma za co. Cieszy mnie że ktoś czyta moje wypociny
I to nie jeden... Zapewniam Cie...
Potwierdzam, i ja czytam
przyda się
Pozdrawiam brać klubowiczów
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 27 lip 2017, 13:15
autor: kond243
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 01 sie 2017, 21:37
autor: stabraf
i jom przeczytoł
Podziękowoł piknie
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 01 sie 2017, 22:26
autor: kond243
Nie ma za co
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 02 sie 2017, 8:33
autor: Energetyk
Dzięki!
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 10 lip 2020, 11:49
autor: czarlz
Teraz ja chciałbym przejąć złotą łopatę za odkopanie tego tematu. Pytanie do kond243: jesteś pewien, że głowice są te same? W Eper znalazłem różne numery OE. Głowice na zdjęciach faktycznie wygladają identycznie, ale pomyślałem sobie, że mogą się różnić wałkami (różna moc).
Numery kompletnej głowicy, wg Eper:
Coupe/Kappa OE: 71730036
Thesis OE: 71730272/71738108
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 10 lip 2020, 12:40
autor: kond243
Miałem głowice z Thesis i z Kappy i wałki rozrządu mają te same nr. Do tego korpus głowicy jest taki sam jak 2.0 n/a bez vis. Zawory wydechowe w turbo są chyba z sosem w środku. Chodzi o temperaturę. Ogólnie walki rozrządu po 99r dla R5 zunifokwali. Kiedyś 2.0/2.4 miały inne wałki podobnie 20vt. Potem jak kojarzę to jeden nr dla wszystkich. Ale to na 90%. Nr katalogowy jest inny. Bo inne auto. Tak jak termostat. Dla Kappy 2.0/2.4n/a masz ten sam termostat. Dla Thesis już masz inny nr. Bo to jest thesis. A termostat dalej jest ten sam. Jedynie 20vt w Kappie ma termostat bez jednego krućca. Ale można włożyć z silników wolnossących. Kupić zaślepkę i zaślepia się jeden kruciec. I cena do Thesis koszt 250-280pln,dla Kappy 100-150pln. I nr masz inny.
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 10 lip 2020, 13:42
autor: czarlz
Dzięki za odpowiedź. Z tym numerem OE innym, bo inne auto to można polemizować, bo np. identyczny numer głowicy jest dla Kappy i Coupe. Te między Kappa/Coupe a Thesis muszą się czymś różnić (choćby jakimś detalem), ale to na czym mi ewentualnie zależy to na samym korpusie, a konkretniej możliwości zastosowanie w Kappie głowy z Teresy.
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 10 lip 2020, 15:11
autor: kond243
Dodam wałki rozrządu są te same. Ustawiasz je blokadami Ori do Thesis,Kappa, FC 20vt. A mam takie blokady i kilku użytkowników forum na nich działało. Nie są to klony tylko i wyłącznie orginały.
Re: Thesis 2.0t - różnice do silnika 2.0t w Kappie
: 10 lip 2020, 16:07
autor: czarlz
OK, wielkie dzięki za to info. Nadal mnie ciekawi jednak czym się różnią, skoro nadano im rożne numery.