Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
Czy ktoś z forumowiczów próbował podłączyć w Kappie przełącznik zespolony pod kierownicę od Alfy 166? W Alfie były wersje wyposażone w tempomat jako że moja Kappa po podpięciu pod komputer wykrywa tempomat pomyślałem sobie, że może dało by się oszukać przeznaczenie i w taki prosty sposób zorganizować sobie tempomat w kapiszonie.
Czy ktoś podejmował walkę o to żeby wyposażyć Kappę JTD w tempomat?
Czy ktoś podejmował walkę o to żeby wyposażyć Kappę JTD w tempomat?
Ostatnio zmieniony 20 lip 2014, 11:04 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166
Jak widzę nie jest to zbyt pożądany dodatek w aucie. Poszukałem troszkę po forum i w Lancii Lybra jest wolna kostka do której można podpiąć manetkę i tempomat działa.
Nie wierzę, że w kappie komputer jest pozbawiony tej możliwości, być może nie ma wyciągniętych kabli ze sterownika. Tym bardziej że występowały Kappy z tempomatem.
Ma ktoś może rozpiskę pinów w sterowniku w Lancii Kappa?
Rozbebeszyłem większość instalacji i nie znalazłem wolnej wtyczki którą można było by podejrzewać że służy do tempomatu.
Nie wierzę, że w kappie komputer jest pozbawiony tej możliwości, być może nie ma wyciągniętych kabli ze sterownika. Tym bardziej że występowały Kappy z tempomatem.
Ma ktoś może rozpiskę pinów w sterowniku w Lancii Kappa?
Rozbebeszyłem większość instalacji i nie znalazłem wolnej wtyczki którą można było by podejrzewać że służy do tempomatu.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166
Nie mam czasu grzebać w serwisówkach kappy, ale o ile pamiętam to nie widziałem tam tempomatu, ale nie dam sobie nic uciąć bo nie byłem też tym zainteresowany.Python25 pisze:Jak widzę nie jest to zbyt pożądany dodatek w aucie. Poszukałem troszkę po forum i w Lanci Lybra jest wolna kostka do której można podpiąć manetkę i tempomat działa.
Nie wieżę że w kappie komputer jest pozbawiony tej możliwości, być może nie ma wyciągniętych kabli ze sterownika. Tym bardziej że występowały Kappy z tempomatem.
Ma ktoś może rozpiskę pinów w sterowniku w lanci Kappa?
Rozbebeszyłem większość instalacji i nie znalazłem wolnej wtyczki którą można było by podejrzewać że służy do tempomatu.
Poniżej masz Alfę 166 CF2 98rok na takim samym sterowniku jak Kappa. Wszystko masz opisane, włącznie z numerami pinów i gniazda w ECU.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
W alfie wygląda na to że sterowniki dla silnika jtd są inne, mają inny numer. W kappie wtyczka przy komputerze o której mowa ma wypełnione tylko piny od potencjometru gazu reszta pinów jest wolna, być może wystarczy tylko dołożyć brakujące piny?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
Nie chrzań bzdur.Python25 pisze:W alfie wygląda na to że sterowniki dla silnika jtd są inne, mają inny numer.
Sterowniki JTD CF2 zarówno 1.9 jaki 2,4 (5 złączowe) dla wszyskich aut grupy fiata mają ten sam pinout.
Jesli kappa nie ma w złączu pinów znaczy nie ma wiązki tempomatu.Python25 pisze:W kappie wtyczka przy komputerze o której mowa ma wypełnione tylko piny od potencjometru gazu reszta pinów jest wolna, być może wystarczy tylko dołożyć brakujące piny?
Dołożyć piny z wtyczki auta ze szrotu i zrobić wiązkę - będzie działać. W oprogramowaniu sterownika tempomat jest aktywny.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
Nie chrzanie bzdur tylko stwierdzam fakt, numery sterowników w alfach są inne niż w lanciach, Być może elektronicznie nie różnią się wcale, ale numery są inne.Ramzes_II pisze: Nie chrzań bzdur.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
numery są inne, bo inne jest oprogramowanie jak i target, a rozróżniać muszą jakoś ECU. Elektronicznie są identyczne. Jeśli tak mówię to znaczy ze tak jest. Inaczej bym się nie wypowiadał.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
Podłączyłem wszystko zgodnie ze schematem i nie hula. Może komputery elektrycznie są takie same ale na mapie nie ma tempomatu?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
Znaczy się co nie działa ? w FES masz test przycisku tempomatu- on/off - reaguje ? tenpomat da się włączyc tylko podczas jazdy i powyzej pewnej prędkosci.
W razie czego możemy potestować tempomat na innym sterowniku od kappy, a ja mogę pozmieniać w sofcie zmienne.
W razie czego możemy potestować tempomat na innym sterowniku od kappy, a ja mogę pozmieniać w sofcie zmienne.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
Ecu z kappy 2.4 poszedł do Lybry 2.4 136KM i tempomat działał.
To ten ECu co testowany był immo. Dominik wie o biega
To ten ECu co testowany był immo. Dominik wie o biega
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
dlatego sądze ze nie został dobrze sprawdzony tempomat
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
Tempomat w końcu ruszył. Niestety mój samochód był wyposażony w komputer w którym tempomat nie działał. po wymianie sterownika i podpięciu przewodów zgodnie ze schematem z Lancii Lybry tempomat śmiga jak talala.
Gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami chętnie napiszę co i jak.
Gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami chętnie napiszę co i jak.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
Twój komputer oryginalny to w ogóle był "po przejściach" i to było powodem nie działania tempomatu (uszkodzenie elektroniczne wew. ECU)Python25 pisze:Tempomat w końcu ruszył. Niestety mój samochód był wyposażony w komputer w którym tempomat nie działał. po wymianie sterownika i podpięciu przewodów zgodnie ze schematem z Lancii Lybry tempomat śmiga jak talala.
Gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami chętnie napiszę co i jak.
Trochę trwało, k*@#$w poleciało, ale się udało
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
trzeba było by sprawdzić inne komputery z tymi numerami, wtedy mielibyśmy pewność że to wina mojego komputera a nie wszystkich z tymi numerami.
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
A ktoś jest w stanie potwierdzić np. w benzynówkach czy tak jest?
bo mechanicznie widzę przy przepustnicy miejsce na cięgno tempomatu -> pytanie czy
"wystarczy" dołożyć hardware a sterownik ogarnie czy nie?
bo mechanicznie widzę przy przepustnicy miejsce na cięgno tempomatu -> pytanie czy
"wystarczy" dołożyć hardware a sterownik ogarnie czy nie?
BMW E39 Touring - 4,4 V8