Strona 1 z 1

Delta III - czy można przełożyć felgi stalowe 15" z Lybry

: 11 lip 2014, 15:16
autor: przemo7791
Witam!

Poradźcie proszę, czy mogę przełożyć felgi stalowe na zimę
z auta:
Lancia Lybra 2.4 JTD kombi z 2000r - felgi 15"
do auta:
Lancia Delta Hatchback III 2.0 D Multijet z 2010r.

W Delcie producent zaleca 16", ale rozstaw tych 15" z Lybry jest identyczny.

Proszę o konkretne informacje.

Re: Czy można przełożyć felgi stalowe 15" z Lybry do Delty

: 11 lip 2014, 16:28
autor: Valdi
Ja mam 15-ki z jakiegoś Fiata na zimę razem z oponami.Więc z szybką wymianą na sezon nie mam problemu,bo sam przekładam.Jeżeli ET tych stalowych felg pasuje,to nie ma żadnego problemu.Tylko profil opony musisz dać większy niż do 17-ki czy 16-ki,aby obwód opony mniej więcej był taki sam.

Re: Delta III - czy można przełożyć felgi stalowe 15" z Lybr

: 11 lip 2014, 16:52
autor: cuoreventi
przemo7791 pisze:
W Delcie producent zaleca 16", ale rozstaw tych 15" z Lybry jest identyczny.
2.0 MJ ma z przodu większe hample niż 1.6 MJ i benzynówki 1.4
A to niestety powoduje, że nie założysz 15 cali na przednią oś.
Minimalny rozmiar to 16 cali (1.9 MJ, 2.0 MJ, 1.8 DiT FL) i 17 cali dla 1.8 DiT z brembo.

Re: Delta III - czy można przełożyć felgi stalowe 15" z Lybr

: 11 lip 2014, 21:49
autor: Valdi
To co podał cuoreventi może okazać się w praktyce prawdą i felga może zaczepiać o zacisk,który jest większy niż w moim modelu.Ja mam felgę stalową Fiata 6Jx15H2 ET30 z oponą GoodYear UltraGrip 8 195/65R15.
Nie mniej jednak warto sprawdzić w praktyce,czy felga wejdzie na oś i czy nie będzie zaczepiać o zacisk.
Miałem kiedyś identyczną sytuację w Pontiacu,gdzie w oparciu o dane felga jaką chciałem założyć nie miała racji się tam zmieścić,ale w praktyce mieściła się.Była to felga aluminiowa,lecz po wyważeniu i naklejeniu tradycyjnego odważnika po stronie zewnętrznej,ten zaczepiał o zacisk hamulca.Po zmianie odważnika na model o płaskim kształcie wszystko było ok.Czasami warto pokombinować,choćby z racji ceny między rozmiarami opon,jeżeli komuś na tym akurat zależy.

: 11 lip 2014, 22:10
autor: cuoreventi
Ale tu nic się nie da wykombinować. To nie jest kwestia większego zacisku, bo w 1.6 MJ siedzi tarcza 284x22mm a w 2.0 MJ już 305x28mm. Na tył to nawet 14 cali można zakładać, ale z przodu nie mniej jak 16 cali a i w tym przypadku między zacisk a bęben felgi nie wciśnie się nawet palca.

Jak nie wierzysz, zrobię zdjęcie.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

Re: Delta III - czy można przełożyć felgi stalowe 15" z Lybr

: 13 lip 2014, 14:45
autor: spoker
Kupiłem dojazdówkę z Lybry 15", zakładałem na tylną oś i wszystko było ok, w tygodniu założę na przednią i dam znać czy pasuje, kurde a ja objechałem pół Europy z przeświadczeniem że będzie pasować, ale jaja :)

: 13 lip 2014, 16:13
autor: cuoreventi
Jakbyś przebił przednią, to i tak dojazdówkę mógłbyś założyć na tył, a zdemontowane koło wykorzystać z przodu.
W Alfie mam tak samo, z przodu nie mniej niż 17 cali, ale dojazdówka została 15 calowa.

A tak wygląda tarcza hamulcowa w 1.9 MJ pod 16 calową felgą.

Obrazek

Mniejsza jak 16 nie wejdzie.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

Re:

: 13 lip 2014, 17:30
autor: spoker
cuoreventi pisze:Jakbyś przebił przednią, to i tak dojazdówkę mógłbyś założyć na tył, a zdemontowane koło wykorzystać z przodu.
W Alfie mam tak samo, z przodu nie mniej niż 17 cali, ale dojazdówka została 15 calowa.

A tak wygląda tarcza hamulcowa w 1.9 MJ pod 16 calową felgą.

Obrazek

Mniejsza jak 16 nie wejdzie.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Troszkę to dziwne bo w instrukcji jest napisane tak: obręcz: 4Bx15" H-ET 35, opona: 125/90 R15-96M
i jest gwiazdka, szukam gwiazdki i jest napisane:
W zależności od wyposażenia dla wersji 1.9 Twin Turbo Multijet i 2.0 Multijet dojazdowe koło zapasowe ma oponę
205/55 R16-91V i obręcz 7Jx16"-ET31. W tym przypadku opona 205/55 R16 91V posiada te same charakterystyki co dojazdowe koło
zapasowe.

Wynika z tego że 15" dojazdówka wchodzi na tylną jak i na przednia os.

Re:

: 13 lip 2014, 20:19
autor: Valdi
cuoreventi pisze:Ale tu nic się nie da wykombinować. To nie jest kwestia większego zacisku, bo w 1.6 MJ siedzi tarcza 284x22mm a w 2.0 MJ już 305x28mm. Na tył to nawet 14 cali można zakładać, ale z przodu nie mniej jak 16 cali a i w tym przypadku między zacisk a bęben felgi nie wciśnie się nawet palca.

Jak nie wierzysz, zrobię zdjęcie.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Wielkość tarczy w 2.0 o średnicy 305mm nie ma tu chyba znaczenia,ponieważ średnica stalowej felgi 15-to calowej w jej wnętrzu wynosi 36cm i potem zmienia się na 34cm bliżej strony zewnętrznej-czyli mocowania.Więc tarcza zmieści się bez problemu,ale jak będzie z zaciskiem,tego już teoretycznie sprawdzić się nie da. U mnie zacisk wystaje tak około 2cm nad tarczę,lecz nie wiem jak jest w 2.0. Budowa alufelgi i felgi stalowej jest nieco inna i średnica wewnętrzna felgi stalowej i alufelgi w tym samym rozmiarze jest także inna-w alufeldze jest mniejsza.
Ponownie więc upieram się przy twierdzeniu,że aby wiedzieć jak jest,trzeba to sprawdzić praktycznie.Niech ktoś podjedzie do jakiegoś handlarza felgami i dokona przymiarki.Ja mam takie felgi ,ale nie mam takiego samochodu.No chyba,że ktoś chce mnie odwiedzić do przymiarki,to bardzo zapraszam :) I wtedy będzie jasna sytuacja,a teraz to tylko spekulacje.

: 14 lip 2014, 11:11
autor: BootError
Faktycznie ze stalową może być trochę inaczej ale aluminiowa 15 nie wchodzi. Zaraz po zakupie sprawiłem sobie alu 16" na zimę. Nie byłem pewien czy się zmieszczą więc zrezygnowałem z kuriera i pojechałem osobiście przymierzyć na przednich tarczach. Nie sprawdzałem 15-stek bo i tak by się nie zmieściły ale 16 cali weszło dosłownie "na styk". Zostało około 5-7mm luzu między wewnętrzną średnicą felgi a zaciskiem.