Y - naprawa silniczka tylnej wycieraczki (zrób to sam)
: 15 cze 2014, 18:09
1. Zdjąć ramię wycieraczki.
2. Zdemontować tapicerkę z tylnej klapy.
3. Wymontować mechanizm razem z silniczkiem.
4. Rozmontować (odgiąć te łapki), sprawdzić, czy działa silniczek.
Jeśli po podłączeniu "na krótko" działa, wykonać następujące:
5. Spsikać mechanizm ogromną ilością środka penetrującego.
6. Odstawić na jakiś czas, żeby środek zadziałał. Powtarzać, co jakiś czas.
7. Po paru godzinach, jak na zdjęciu złapać ośkę kombinerkami i pokręcać delikatnie a potem coraz mocniej w jedną i w drugą stronę.
8. Powinno puścić. Jak nie puści (u nas nie dało rady) ośkę wkręcić w imadło i dalej próbować na chama (i tak popsute), albo się ruszy, albo jak przegniemy to się urwie. U nas puściło.
Jest to standardowy problem Fiatowskich silniczków wycieraczek. Kupno sprawnego graniczy z cudem, bo wszystkie mają ten sam problem.
Ważne, żeby naprawić to od razu, bo im dłużej jeździmy z tym popsutym to to coraz bardziej rdzewieje.
EDIT: Oczywiście zapomniałem, że najpierw warto sprawdzić stan wiązki, gdyż ta często się przeciera.
2. Zdemontować tapicerkę z tylnej klapy.
3. Wymontować mechanizm razem z silniczkiem.
4. Rozmontować (odgiąć te łapki), sprawdzić, czy działa silniczek.
Jeśli po podłączeniu "na krótko" działa, wykonać następujące:
5. Spsikać mechanizm ogromną ilością środka penetrującego.
6. Odstawić na jakiś czas, żeby środek zadziałał. Powtarzać, co jakiś czas.
7. Po paru godzinach, jak na zdjęciu złapać ośkę kombinerkami i pokręcać delikatnie a potem coraz mocniej w jedną i w drugą stronę.
8. Powinno puścić. Jak nie puści (u nas nie dało rady) ośkę wkręcić w imadło i dalej próbować na chama (i tak popsute), albo się ruszy, albo jak przegniemy to się urwie. U nas puściło.
Jest to standardowy problem Fiatowskich silniczków wycieraczek. Kupno sprawnego graniczy z cudem, bo wszystkie mają ten sam problem.
Ważne, żeby naprawić to od razu, bo im dłużej jeździmy z tym popsutym to to coraz bardziej rdzewieje.
EDIT: Oczywiście zapomniałem, że najpierw warto sprawdzić stan wiązki, gdyż ta często się przeciera.