Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Pierwsze wrażenia po usunięciu DPF i EGR Lancia Delta III 1.9 biturbo 190 KM
Minusy posiadania DPF i EGR podane są w poście Delta III - wypalanie DPF więc nie będę się powtarzał.
Dojrzałem w końcu do to decyzji wywalenia tych ustrojstw poniżej przedstawiam wrażenia na gorąco.
Do warsztatu c-tronic.pl mam 136 km w tym 58 km autostrada.
W drodze do warsztatu spalił 5,6l/100 km. Na autostradzie standardowa prędkość podróżna ok. 140 km/h.
Przebieg usługi
Czas usługi 4,5 h wywalenie DPF, wstawienie na jego miejsce dodatkowego katalizatora, zaślepienie zaworu EGR (zaślepiają tylko dolot zaworu, zawór cały pozostaje zamontowany w silniku co uniemożliwia wykrycie, że coś jest nie tak), zmiana oprogramowania sterownika, testy.
Wrażenia po serwisie, droga powrotna 136 km jak wyżej.
Spalanie identyczne 5,6 l/100 km chociaż jechałem bardziej agresywnie testowo. Na autostradzie 3 większe rozpędzenia do 180-190 km/h. Samochód stał się wyraźnie bardziej elastyczny szczególnie odczuwalne na I, II i VI biegu. Silnik stał się jeszcze bardziej cichy i zmienił się nieco ton pracy z niskiego burczącego diesla na nieco wyższy i bardziej zbliżony do benzyniaka. Dla mnie bardzo pozytywna zmiana, ale to chyba bardziej zasługa dodatkowego katalizatora niż samego wywalenia DPF i EGR.
Jak na razie po 418 km same pozytywne wrażenia i człowiek pluje sobie w brodę czemu tak długo dojrzewał do tej decyzji i łudził się, że będzie lepiej.
Minusy posiadania DPF i EGR podane są w poście Delta III - wypalanie DPF więc nie będę się powtarzał.
Dojrzałem w końcu do to decyzji wywalenia tych ustrojstw poniżej przedstawiam wrażenia na gorąco.
Do warsztatu c-tronic.pl mam 136 km w tym 58 km autostrada.
W drodze do warsztatu spalił 5,6l/100 km. Na autostradzie standardowa prędkość podróżna ok. 140 km/h.
Przebieg usługi
Czas usługi 4,5 h wywalenie DPF, wstawienie na jego miejsce dodatkowego katalizatora, zaślepienie zaworu EGR (zaślepiają tylko dolot zaworu, zawór cały pozostaje zamontowany w silniku co uniemożliwia wykrycie, że coś jest nie tak), zmiana oprogramowania sterownika, testy.
Wrażenia po serwisie, droga powrotna 136 km jak wyżej.
Spalanie identyczne 5,6 l/100 km chociaż jechałem bardziej agresywnie testowo. Na autostradzie 3 większe rozpędzenia do 180-190 km/h. Samochód stał się wyraźnie bardziej elastyczny szczególnie odczuwalne na I, II i VI biegu. Silnik stał się jeszcze bardziej cichy i zmienił się nieco ton pracy z niskiego burczącego diesla na nieco wyższy i bardziej zbliżony do benzyniaka. Dla mnie bardzo pozytywna zmiana, ale to chyba bardziej zasługa dodatkowego katalizatora niż samego wywalenia DPF i EGR.
Jak na razie po 418 km same pozytywne wrażenia i człowiek pluje sobie w brodę czemu tak długo dojrzewał do tej decyzji i łudził się, że będzie lepiej.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
Re: Lancia Delta III 1.9 biturbo Wrażenia po usunięciu DPF i
Jak tylko można wywalać katalizator (jak ktoś jeździ dieslem po mieście), zaślepić EGR i wywalać DPF, jaki katalizator Ci tam wstawili (chciałeś pozbyć się tylko DPF i zostawić kata ?)
Przyznam się że nie wiem jak jest u Ciebie, czy DPF i katalizator siedzą w jednej puszcze.
Powiem tak, wywaliłbyś kata, dał strumienicę i ..... było by przyjemniej.
Dodam jeszcze że w Dieslu na przeglądzie bada się ilość dymu !
Przyznam się że nie wiem jak jest u Ciebie, czy DPF i katalizator siedzą w jednej puszcze.
Powiem tak, wywaliłbyś kata, dał strumienicę i ..... było by przyjemniej.
Dodam jeszcze że w Dieslu na przeglądzie bada się ilość dymu !
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Witam,jeśli to nie tajemnica to jaki jest koszt tej imprezyJ@nek pisze:Pierwsze wrażenia po usunięciu DPF i EGR Lancia Delta III 1.9 biturbo 190 KM
Minusy posiadania DPF i EGR podane są w poście Delta III - wypalanie DPF więc nie będę się powtarzał.
Dojrzałem w końcu do to decyzji wywalenia tych ustrojstw poniżej przedstawiam wrażenia na gorąco.
Do warsztatu c-tronic.pl mam 136 km w tym 58 km autostrada.
W drodze do warsztatu spalił 5,6l/100 km. Na autostradzie standardowa prędkość podróżna ok. 140 km/h.
Przebieg usługi
Czas usługi 4,5 h wywalenie DPF, wstawienie na jego miejsce dodatkowego katalizatora, zaślepienie zaworu EGR (zaślepiają tylko dolot zaworu, zawór cały pozostaje zamontowany w silniku co uniemożliwia wykrycie, że coś jest nie tak), zmiana oprogramowania sterownika, testy.
Wrażenia po serwisie, droga powrotna 136 km jak wyżej.
Spalanie identyczne 5,6 l/100 km chociaż jechałem bardziej agresywnie testowo. Na autostradzie 3 większe rozpędzenia do 180-190 km/h. Samochód stał się wyraźnie bardziej elastyczny szczególnie odczuwalne na I, II i VI biegu. Silnik stał się jeszcze bardziej cichy i zmienił się nieco ton pracy z niskiego burczącego diesla na nieco wyższy i bardziej zbliżony do benzyniaka. Dla mnie bardzo pozytywna zmiana, ale to chyba bardziej zasługa dodatkowego katalizatora niż samego wywalenia DPF i EGR.
Jak na razie po 418 km same pozytywne wrażenia i człowiek pluje sobie w brodę czemu tak długo dojrzewał do tej decyzji i łudził się, że będzie lepiej.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Lancia Delta III 1.9 biturbo Wrażenia po usunięciu DPF i
bronx pisze:Jak tylko można wywalać katalizator (jak ktoś jeździ dieslem po mieście), zaślepić EGR i wywalać DPF, jaki katalizator Ci tam wstawili (chciałeś pozbyć się tylko DPF i zostawić kata ?)
Przyznam się że nie wiem jak jest u Ciebie, czy DPF i katalizator siedzą w jednej puszcze.
Powiem tak, wywaliłbyś kata, dał strumienicę i ..... było by przyjemniej.
Dodam jeszcze że w Dieslu na przeglądzie bada się ilość dymu !
Raczej powinno się badać(czego często nie robią)
Nie strasz chłopaka niepotrzebnie
Nr. telef. 501259455
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Nigdy w życiu mi nie badali spalin. Jeżdżę 6 lat dieslami.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Przy wywalonym DPF i nawet kacie, dobrze zrobionym remapie, dym jest w granicy.
Chce ktoś dowody ?
Mogę zeskanować swój pomiar ,dopiszę tutaj, bo co niektórzy mają problem czytania ze zrozumieniem, ze stacji diagnostycznej.
Chce ktoś dowody ?
Mogę zeskanować swój pomiar ,dopiszę tutaj, bo co niektórzy mają problem czytania ze zrozumieniem, ze stacji diagnostycznej.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2014, 23:03 przez bronx, łącznie zmieniany 1 raz.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Rozmowa jest o czym innym(stacja diagnostyczna)bronx pisze:Przy wywalonym DPF i nawet kacie, dobrze zrobionym remapie, dym jest w granicy.
Chce ktoś dowody ?
Mogę zeskanować swój pomiar
Czytaj
PS Twoje dowody tu nie mają żadnego znaczenia
Dodam że nie ma to znaczenia!
Nr. telef. 501259455
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Koszt 1350 zł bruttojenks pisze:Witam,jeśli to nie tajemnica to jaki jest koszt tej imprezy
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
Re: Lancia Delta III 1.9 biturbo Wrażenia po usunięciu DPF i
Nie zauważyłembronx pisze:
Dodam jeszcze że w Dieslu na przeglądzie bada się ilość dymu !
Po za tym gdzieś mi się obiło , że w nowoczesnych turbo - dieslach zabieg dymomierzem zamykającym wypływ spalin jest niebezpieczny dla silnika / turbiny i dlatego diagności unikają pomiarów . ZAZNACZAM , że to niepotwierdzona informacja , więc może ktoś to zweryfikuje z grupy naszych ekspertów .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lancia Delta III 1.9 biturbo Wrażenia po usunięciu DPF i
To cytat z magazynu auto:bronx pisze: Dodam jeszcze że w Dieslu na przeglądzie bada się ilość dymu !
"Przeprowadziliśmy test zadymienia spalin w aucie z usuniętym filtrem DPF i wynik (0,26 m-1) nawet nie zbliżył się do limitu określonego przepisami (maks. 1,5 m-1). Badanie zadymienia spalin nie jest w stanie wykazać braku filtra, gdyż obecnie obowiązujący limit (1,5 m-1) został ustanowiony dla wszystkich turbodiesli jeszcze zanim pojawiły się filtry cząstek stałych."
Poza tym przypominam, że wstawiłem katalizator zamiast DPF. Na postoju nawet mocno gazując pod 4 tys. obrotów z rury wydechowej nic nie wychodzi, nie ma znaku, że samochód jest na chodzie. Może podczas jazdy pod obciążeniem coś tam zacznie się pojawiać.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2014, 8:17 przez J@nek, łącznie zmieniany 1 raz.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
To ja Ci to zweryfikuje.thermano pisze:Nie zauważyłembronx pisze:
Dodam jeszcze że w Dieslu na przeglądzie bada się ilość dymu !
Po za tym gdzieś mi się obiło , że w nowoczesnych turbo - dieslach zabieg dymomierzem zamykającym wypływ spalin jest niebezpieczny dla silnika / turbiny i dlatego diagności unikają pomiarów . ZAZNACZAM , że to niepotwierdzona informacja , więc może ktoś to zweryfikuje z grupy naszych ekspertów .
Ustawodawca nakazuje pomiar przy prędkości max silnika, diagności obawiając się o rozbieg silnika unikają tego pomiaru przy nmax rpm.
Co zrobi biedak jak masz turbinę walnięta i zassa olej ? O to tutaj chodzi.
J@nek ale Ty mnie nie musisz przekonywać , ja to wiem.
Pozatym za zadymienie odpowiedzialna jest pewna mapa.
Limitu nie pamiętam ale coś miałem na badaniu 0.24, średnia z 4 pomiarów.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
bronx pisze:To ja Ci to zweryfikuje.thermano pisze:Nie zauważyłembronx pisze:
Dodam jeszcze że w Dieslu na przeglądzie bada się ilość dymu !
Po za tym gdzieś mi się obiło , że w nowoczesnych turbo - dieslach zabieg dymomierzem zamykającym wypływ spalin jest niebezpieczny dla silnika / turbiny i dlatego diagności unikają pomiarów . ZAZNACZAM , że to niepotwierdzona informacja , więc może ktoś to zweryfikuje z grupy naszych ekspertów .
Ustawodawca nakazuje pomiar przy prędkości max silnika, diagności obawiając się o rozbieg silnika unikają tego pomiaru przy nmax rpm.
Co zrobi biedak jak masz turbinę walnięta i zassa olej ? O to tutaj chodzi.
J@nek ale Ty mnie nie musisz przekonywać , ja to wiem.
Pozatym za zadymienie odpowiedzialna jest pewna mapa.
Limitu nie pamiętam ale coś miałem na badaniu 0.24, średnia z 4 pomiarów.
Jak co robi,wysyła Cię to domu,byś naprawił walniętą turbinę
No takie tłumaczenie fachowca
Nr. telef. 501259455
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 14:16
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Ja mam Deltę 2.0, u Tomka Autka.pl wyciąłem DPF i zaślepiliśmy EGR. Była też wprowadzona zmiana oprogramowania. Jak pojeździłem trochę, to jednak strasznie wali spalinami na zewnątrz (w kabinie tylko czasem, na zimnym silniku jak uruchamiam po nocy). Też mieliście takie objawy? Dym nie leci, tylko smród. Dodatkowego katalizatora nie montowałem. Chyba, że to wtryski - na zimnim silniku na jałowym biegu mi skaczą obroty, po chwili to ustępuje.
Poza tym posiadam komfort psychiczny z brakiem DPFa. Raczej uniknę problemów w przyszłości (no, może poza stacją kontroli, jeżeli dalej będzie taki smród ).
Dzięki,
Michał
Poza tym posiadam komfort psychiczny z brakiem DPFa. Raczej uniknę problemów w przyszłości (no, może poza stacją kontroli, jeżeli dalej będzie taki smród ).
Dzięki,
Michał
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Skoro czujesz spaliny w kabinie do której wlot powietrza jest z przodu to może nie ma szczelności układu na połączeniu między katalizatorem, a puszką po DPF, która Ci po nim pozostała.
To połączenie przy wywalaniu DPF na pewno Ci demontowali i może utraciło z tego powodu szczelność, bo nie podejrzewam, że włożyli Ci nowe uszczelnienie.
Jaki był koszt wywalenia DPF i zaślepienia EGR na autka.pl?
To połączenie przy wywalaniu DPF na pewno Ci demontowali i może utraciło z tego powodu szczelność, bo nie podejrzewam, że włożyli Ci nowe uszczelnienie.
Jaki był koszt wywalenia DPF i zaślepienia EGR na autka.pl?
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 14:16
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR
Dzięki za podpowiedź, zwrócę na to uwagę przy kontroli. Za usługę płaciłem 800zł (wraz ze zmianą oprogramowania).