Musa 1.4 16v - kilka pytań dot. nowego nabytku
: 08 kwie 2014, 23:17
Witam !
Od wczoraj stałem się posiadaczem Musy 1.4 16v, automat MY06. Co prawda auto jest dla żony, ale kwestiami technicznymi będę zajmował się ja.
Auto ma 150kkm i w sumie potwierdzony przebieg - książkę serwisową (belgijską), także chciałbym zafundować przegląd dla nowego nabytku. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Jaki lejecie olej, auto ma zalanego Mobil 1 10w40, czy warto go zmieniać na 5w40, czy do tych silników leje się półsyntetyk ?
2. Rozrząd, podobno był zmieniany, ale nie mogę rozszyfrować belgijskich wpisów, ile mniej wiecej kosztuje wymiana (poza ASO) ?
3. Selespeed - czy warto wymienić tam olej - chyba jest taki sam jak w manualu ? wyczytałem, że jest też płyn hydrauliczny, warto wymieniać, jak tak to na jaki ?
4. Czy coś jeszcze warto sprawdzić w aucie ? Przegląd przed zakupowy wykazał (jedynie) zużyte przednie tarcze i mocowania tylnych amorów ?
Jeszcze pytanie co do samej skrzyni, ja wiem, że ona jest inna , na co dzień jeżdze autem z klasycznym automatem, ale ten w Lancii przy zmianie jakby deko traci wigoru. Nie wiem czy to przez to, że system odejmuje gaz, czy przez to, że jednak chwilę to trwa .. Generalnie czuć to na niższych biegach, jak ciało bezwładnie przechyla się w przód i tył w momencie zmiany, tak jakby na chwilę się przydławił. TTTM czy wymaga to jakiejś regulacji ?
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie
Od wczoraj stałem się posiadaczem Musy 1.4 16v, automat MY06. Co prawda auto jest dla żony, ale kwestiami technicznymi będę zajmował się ja.
Auto ma 150kkm i w sumie potwierdzony przebieg - książkę serwisową (belgijską), także chciałbym zafundować przegląd dla nowego nabytku. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Jaki lejecie olej, auto ma zalanego Mobil 1 10w40, czy warto go zmieniać na 5w40, czy do tych silników leje się półsyntetyk ?
2. Rozrząd, podobno był zmieniany, ale nie mogę rozszyfrować belgijskich wpisów, ile mniej wiecej kosztuje wymiana (poza ASO) ?
3. Selespeed - czy warto wymienić tam olej - chyba jest taki sam jak w manualu ? wyczytałem, że jest też płyn hydrauliczny, warto wymieniać, jak tak to na jaki ?
4. Czy coś jeszcze warto sprawdzić w aucie ? Przegląd przed zakupowy wykazał (jedynie) zużyte przednie tarcze i mocowania tylnych amorów ?
Jeszcze pytanie co do samej skrzyni, ja wiem, że ona jest inna , na co dzień jeżdze autem z klasycznym automatem, ale ten w Lancii przy zmianie jakby deko traci wigoru. Nie wiem czy to przez to, że system odejmuje gaz, czy przez to, że jednak chwilę to trwa .. Generalnie czuć to na niższych biegach, jak ciało bezwładnie przechyla się w przód i tył w momencie zmiany, tak jakby na chwilę się przydławił. TTTM czy wymaga to jakiejś regulacji ?
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie