Lybra - wymiana tulei wahacza tył

Jendrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 01 maja 2012, 15:12
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Chrzanów/ małopolskie

Lybra - wymiana tulei wahacza tył

Post autor: Jendrek » 13 lis 2013, 20:18

Witam.

Posiadam Lancię Lybrę SW i mam pytanie: czy ktoś próbował wymieniać tuleje wahacza poprzecznego z tyłu i czy dużo jest z tym roboty? Z góry dzięki.

Codee

Re: Lybra - tuleja wahacza tył

Post autor: Codee » 13 lis 2013, 20:35

tak ja wymieniałem ostatnio. Zakupione w zaprzyjaźnionym z forum sklepie. Nabicie tulei robi się na prasie tak jak i wybicie. Nowa tuleja jest stalowa ( oryginał aluminiowy), nowa jest krótsza przez co +/- montujesz ją po środku ( z jednej i drugiej strony gdzieś po 4 mm masz ).
Demontaż wahacza:
- podnosisz porządnie tył
- ściągasz koła
- podkładasz podnośnik słupkowy pod wahacz
- odkręcasz śrubę amortyzatora
- odkręcasz śrubę łączącą wahacz alu z poprzecznym
- popuszczasz podnośnik co by sprężyna nie wywaliła jak dzik
- to samo robisz z drugiej strony
- demontujesz całe sanki tył ( 4 śruby po 2 na stronę )
- odkręcasz wahacz od sanek - ostatnia śruba przechodząca przez tuleję którą wymieniamy.

Podczas tej roboty warto wahacz i sanki zakonserwować podkładem i czarną farbą do metalu oczywiście.

pozdrawiam

Jendrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 01 maja 2012, 15:12
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Chrzanów/ małopolskie

Re: Lybra - wymiana tulei wahacza tył

Post autor: Jendrek » 14 lis 2013, 8:20

Tylko mi chodzi o tuleje wewnętrzne te na środku i żeby wyciągnąć śruby tam są dwie to trzeba zbiornik paliwa odkręcić albo popuścić??

Codee

Re: Lybra - wymiana tulei wahacza tył

Post autor: Codee » 14 lis 2013, 14:48

a myślisz że o których tulejach piszę? Przecież napisałem że trzeba sanki zdemontować żeby do nich dojść! Sanki są na 4 śrubach i nie ma żadnych problemów żeby je odkręcić. A jak chcesz kombinować z bakiem to powodzenia - już to przerabiałem i nie popełniłem drugi raz tego błędu. Żeby wahacz wyjąć i tak musisz zdemontować od niego amortyzator i drugi wahacz alu. Tak więc sprężyna i tak wyjdzie! To po co chcesz się pier***dolić z bakiem, skoro i tak pewno go nie wyjmiesz a jak Ci się uda to tego nie poskładasz i będzie Ci lało paliwo odpowietrzeniem lub wlewem bo te rurki tam są delikatne!
Nie wiem ale tobie się wydaje że na aucie te tuleje nabijesz? bo akurat się przeliczysz!

Weź tu komuś napisz jak ma sobie zrobić żeby nie zepsuć i się nie narobić to mnie już się odechciewa odpisywać i się spuszczać żeby dokładnie opisać to dostaję w odpowiedzi "że to o innej tulei chyba piszę"

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”