Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 26 maja 2013, 14:37

Jak w temacie- mam mały problem- jeżdżę cały czas na lpg, czasem kilkanaście km na PB. Ostatnio występuje problem z nierówną pracą silnika na PB po odpaleniu.
Problem znika gdy jeżdżę na PB trochę dłużej - 50, czasem 100km.
Zastanawiam się czy aby zapobiec temu problemowi nie wystarczyłby pełny bak 98 + jakiś uszlachetniacz, czy np V-Power/Verva itp cuda.
Ma to sens? Co lepiej wlać- 98+jakieś STP czy nie bawić się w to tylko od razu V-Power/itp ?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Dedra 1.6 16v- "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: marceli » 26 maja 2013, 17:22

Pełny bak nie koniecznie,chyba ,że go od razu spalisz tzn będziesz na niej jeździł a nie na lpg a ten balast woził.

Pasuje trochę więcej używać Pb i będzie ok,możesz dolać jakiegoś dodatku do Pb ,nie zaszkodzi ,co do v-powerów itp.ja bym nie przepłacał ,nie ma to sensu.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v- "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 26 maja 2013, 18:11

No nie wiem, myślałem żeby od razu full bak zalać, a nie bawić się w tankowanie raz na jakiś czas, co najwyżej dobijać do pełna :D
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 29 maja 2013, 22:59

LPG 2 generacji? Czy 4 (sekwencja)?

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: GrimlocK » 30 maja 2013, 0:11

Nierówna praca silnika na benzynie może być powodowana przez "rozjeżdżanie" się korekt w ecu silnika, a dokładniej korekt krótko i długoterminowych. Po jeździe na benzynie korekty wracają do normalnych wartości i wszystko jest OK. Napisz jakie masz komponenty instalacji.

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: LanciaDelta » 30 maja 2013, 20:27

A czy te czasy wtrysków potrafią się rozjeżdżać podczas dłuższej jazdy? U mnie jest sytuacja odwrotna i pojawia się często ale nie zawsze. Przykładowo dzisiaj wsiadam i czuje, że silnik ma moc przed i po rozgrzaniu, a jutro wsiądę i silnik wyraźnie jest zamulony, pedał wciskam do deski a tu gorzej jak w "Lokomotywie" Brzechwy ;/ I jeszcze jedno pytanko odnośnie popychaczy, są hydro czy płyteczki? Bo jeżeli płyteczki to podejrzewam brak regulacji a już 230k Km najechane ;(

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 31 maja 2013, 14:45

Oczywiście sekwencja, STAG4. Wlałem PB98 i jakieś STP i oczywiście jest poprawa. No cóż trzeba czasem jeździć na paliwie jak widać :)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 31 maja 2013, 15:21

Daj zdjęcie wkrętek w kolektorze ssącym - są prawdopodobnie źle zamontowane i gazem zalepia Ci wtryski zupy.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 31 maja 2013, 16:05

OK, najpóźniej w ndz wrzucę zdjęcia, teraz siedzę na blueconnect więc upload zdjęcia trwałby wieki.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 16 cze 2013, 23:08

Zapomniałem o tych zdjęciach, więc jutro je wrzucę.

Ale wracając do tematu, znalazłem coś takiego:
"Fiaty Bravo i Brava, które mają silniki z metalowymi kolektorami ssącymi, mogą pracować z tradycyjną instalacją gazową. Trzeba jednak pamiętać o pewnym problemie, jaki dotyczy sterownika wtrysku benzyny firmy Magnetti-Marelli stosowanego w tych samochodach. Podczas pracy na gazie sterownik ten musi być wprowadzony w tryb awaryjny poprzez odcięcie sygnału z sondy lambda. Emulowanie tego sygnału, jak to ma miejsce w przypadku innych samochodów, nie wchodzi w grę, ponieważ powoduje trwałą zmianę autoadaptacji sterownika wtrysku benzyny. Efektem tego jest trudny lub niemożliwy rozruch silnika i nieprawidłowa praca silnika na benzynie. Kończy się to wizytą w serwisie autoryzowanym i ponownym programowaniem sterownika wtrysku. W przypadku zastosowania wtrysku sekwencyjnego gazu problem ten nie występuje."

Z tym, że ja mam sekwencję i plastikowy kolektor, a ten sam problem istnieje.
Silnik po postoju np przez noc pracuje nierówno na pb przez 15-20 sekund, czasem trzeba przytrzymać trochę gaz. Po czym dostaje chyba za dużo PB, bo czuć paliwo, a później zaczyna normalnie pracować.

Cóż z tym mogę zrobić? Poza tym na pb jeździ normalnie, jak się zagrzeje to zawsze odpala bez żadnych problemów.
Poszukałem informacji na necie, widzę że problem czasem występuje w Bravo/Brava/Marea.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: Krzys » 17 cze 2013, 17:39

Bawiłem się kiedyś gazem w Bravo z tym silnikiem. Był właśnie podobny problem, zmieniała się autoadaptacja ECU i nie dało się uruchomić silnika, reset autoadaptacji FES-em pomaga. Dobre ustawienie sekwencji rozwiązało wszelkie problemy z uruchomieniem silnika.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 17 cze 2013, 18:09

Fascynujące...
Do Delty Taty założyłem jakieś 3 lata temu II generację LPG (sekwencji używanej w dobrej cenie nie mogłem wtedy zakupić) STAG 150 i nic podobnego nie ma miejsca do tej pory (pół roku temu włożyłem drugi nowy parownik). Silnik z pełnym metalowym kolektorem - moc katalogowa 90KM/66kW.
Na dniach Siostrze będę gazował Bravę 1,6 16V 100KM z plastikowym kolektorem. Ale już teraz nie sądzę aby miało to jakiekolwiek znaczenie.
Obstawiam "fachowość" zaszczepienia instalacji LPG i jej regulacji.

Wypisz co masz w tej instalacji użyte i daj fotki wszystkiego co możliwe, a w szczególności jak został nawiercony kolektor ssący, jak i gdzie są ułożone wężyki i wtryskiwacze LPG, gdzie i jak jest podłączony parownik, jak jest zamontowana butla z gazem (idę o zakład każdej sumy pieniędzy, że jest zamontowana do jazdy na wstecznym...).

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 17 cze 2013, 19:21

OK, kilka zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjęcia zbiornika lpg robiłem oczywiście od strony klapy, jakie zdjęcia podesłać jeszcze?

Reduktor Tomasetto, sterownik Stag4, listwa wtryskowa Valtek.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: bassman » 17 cze 2013, 20:44

Zdjęcie gdzie i jak są wkręcone wkrętki w kolektor ssący.

Butla - jak wcześniej pisałem do jazdy na wstecznym - powinna być odwrócona o 180 stopni, 70% gazmanów tak ją montuje...
Wtryskiwacze Valteki czerwone - najtańszy szajs jaki został wyprodukowany - co za tym idzie są za wolne i nieodpowiednie do tego silnika, oficjalnie nie da się tego prawidłowo wystroić w tym silniku.
Tomasetto Alaska, dobrze by było dowiedzieć się dokładnie która - były wersje nawet do 90KM - z fotki nic nie udało się wywnioskować.
Masz włożony najtańszy komplet jaki AC oferuje w "kitach" dla gazmanów.

Na chwilę obecną wtryskiwacze są bankowo do wymiany, lub chociaż do zmiany cewki na żółte lub szare - zwiększy to trochę szybkość ich działania po odpowiednim ustawieniu na kompie.
Trójnik pomiarowy - to mosiężne bydle za filtrem fazy lotnej - powinno znajdować się jak najbliżej listwy wtryskowej.
Jak dojdzie do zmiany listwy wtryskowej na lepszą to filtr fazy lotnej załóż jakiś lepszy - ale do tego jeszcze daleko.

Czekam na fotki wkrętek w kolektorze i będę mógł coś więcej napisać - jak będziesz nurkował do wkrętek to zobacz jakie długości mają wężyki między nimi a listwą i czy są równe.

Generalnie niskim nakładem finansowym i kilkoma godzinami można tą instalację dopracować.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6299
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra 1.6 16v - "brzydka" praca silnika na PB

Post autor: vanisch » 17 cze 2013, 21:26

No cóż, instalacja była stosunkowo tania więc i podzespoły mogą być z niższej półki ;)
Mam niby gwarancję na to wszystko, mogę sobie tak zmieniać podzespoły?
Poza tym dochodzi kolejny problem- w jakim warsztacie to wszystko zrobić :roll:

Dziękuję za informacje, wiem coś więcej, pytanie czy uda się coś zrobić z tą pracą na PB.
Jutro porobię zdjęcia tego o czym mówisz...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”