Y10 - problem z prądem do p. paliwa

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Y10 - problem z prądem do p. paliwa

Post autor: KrissEB » 31 sty 2013, 23:02

Otóż mój Y10 ma problem - nie działa na benzynie.

Przekręcam zapłon i pompa nie pracuje.
- Sprawdziłem pompę paliwa "na krótko" - działa bez zarzutu.
- Masę od pompy przeczyściłem, zrobiłem test i działa.

Z racji tego że jedyne dane techniczne jakimi mogę się posiłkować to książki do Cinquecento i Uno to mam kilka pytań:
- czy to autko Y10, 1992 r., II generacja posiada odcięcie paliwa w razie wypadku i jeśli tak to gdzie może być ten guzik/przełącznik ukryty
- czy (pytanie do praktyków) dwa przekaźniki + dwa bezpieczniki przymocowane do kielicha amortyzatora pod maską (stojąc przed autem to te po lewej stronie) na blaszce to przekaźniki i bezpieczniki od pompy paliwa? podmieniłem obydwa i nic, jakie wartości powinny mieć bezpieczniki? 5 i 20 A
- problem w stacyjce?

Może ktoś z użytkowników Y10 byłby tak miły i sypnął zdjęciami tych przekaźników pod maską i garścią informacji:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y10 - problem z prądem do p. paliwa

Post autor: Lukasz_TG » 01 lut 2013, 10:38

Hmm problem leży prawdopodobnie w przełączniku B/G Musi odcinać pompe paliwa bądz wtryskiwacz.
Ale po kolei :) Tak jak pisałeś są dwa przekaźniki jeden zasila ECU a drugi właśnie pompe paliwa wtryskiwacz i grzałke sądy lambda. Na schemacie nr 91. Poznasz go po tych dwóch bezpiecznikach. Wyciągasz go na styku 30 cały czas ma być 12v. Na styku 86 ma być po przekręceniu zapłonu. Jak będzie to OK jak nie to na styk 87b na wyciągniętym przekaźniku podajesz 12v z akumulatora pompa powinna chodzić. Jak nie to niestety musisz iść po kablach.

Obrazek
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Y10 - problem z prądem do p. paliwa

Post autor: KrissEB » 01 lut 2013, 11:29

Prąd na 30 jest, po przekręceniu zapłonu na 86 też się pojawia. Zrobiłem wszystko wg instrukcji i pompka chodzi teraz przy każdym przekręceniu zapłonu i auto działa na Pb. Coś mi się wydaje że muszę rozebrać gniazdo tego przekaźnika i wymienić w nim wsuwki. Wcześniej parę razy wyjmowałem ten przekaźnik to wydawało mi się że chociaż w ten sposób się styki przeczyściły ale jednak nie. Ogólnie ten mój egzemplarz ma wielkie problemy ze zaśniedziałymi wtyczkami.

Łukasz dziękuję bardzo za pomoc przy rozwiązaniu problemu i schemat:) Napisz gdzie mam piwo wysłać:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y10 - problem z prądem do p. paliwa

Post autor: Lukasz_TG » 01 lut 2013, 11:44

Heh kein problem :) winny może być sam przekaźnik (przypalone styki zwierne) koszt nowego w sklepie elektronicznym to dwa piwa :)

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”