Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: LanciaDelta » 14 sty 2013, 19:57

Witam, od miesiąca jestem posiadaczem Delty z 97r. Kupiłem ją w nieco kiepskim stanie technicznym, padnięte sprzęgło, niesprawna sonda, zawieszający się silniczek krokowy, woda zamiast borygo/petrygo, dziurawa chłodnica od klimatyzacji, skruszała chłodnica i ledwo działający termostat, brak ssania (padnięty czujnik temp). Na dzień dzisiejszy wszystko jest już wymienione. Sonda Bosh'a, zawór VAE Magneti Marelli, reszta zamienniki. Czeka mnie jeszcze wymiana panewek korbowodowych bo jeden komplet już słychać ale staram się ograniczać jazdę samochodem oraz agresywną jazdę. Rzecz ma się następująco, po wymianie tych wszystkich ważnych i mniej ważnych komponentów autko jest naprawdę super ale pojawia się jeden problem, którego nie widzi nawet diagnoza ECU. Silnik po rozgrzaniu do mniej więcej 70*C zaczyna się dziwnie dławić, tzn. równiutko trzyma 900 obr/min nagle spada do 600obr/min na ok 2 sekundy, wraca do 900 i równo co 20 sekund tak się dzieje. Silnik robi się zamulisty. Dodam, że jeśli chodzi o silniki to staram się być skrupulatny, sprawdziłem, a nawet pokusiłem się na wymianę wszystkich opasek zaciskowych na dolocie na wężach, wężykach, rurach i załatałem dziurawy rezonator bo skruszał od temp. nad kolektorem wydechowym. Olej świeży, filtry nowe(wszystkie). Wyczyściłem nawet filterek/siateczke na pompie paliwa bo była tak zawalona czymś co przypominało konsystencją rozpuszczony klej lub koze z nosa :D , aż paliwo ledwo przepływało do wewnątrz a pompa zbyt szybko odbierała paliwo i zaczynała głośno pracować. Zrobiłem już co mogłem, brakuje mi pomysłów, może ktoś z was miał już podobny problem?

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta II 1.6 16V (103kM) -falowanie na wolnych obrotach.

Post autor: grodek » 14 sty 2013, 20:17

Witaj. Nie Ty jeden walczysz z tym objawem. Zaczyna się od falujących obrotów a kończy na gaśnięciu silnika. Cały czas śledzę ten przypadek i wierzę w to że w końcu ktoś znajdzie złoty środek.
Zajrzyj tu --> forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=125&t=55152

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: LanciaDelta » 14 sty 2013, 20:42

Z tym, że silnik mi nie gaśnie tylko to falowanie po rozgrzaniu jest denerwujące jak całe auto wibruje co parę sekund, sam silnik jest ogólnie w dobrej kondycji (pomijając panewki na bodajże 3 cylindrze) ino problem ze sterowaniem był i okazuje się, że nadal jest coś na rzeczy ale już nie tak kiedy kupowałem. Jutro postaram się nagrać filmik jak to się zachowuje. Aaaa i dodam jeszcze, że do 70*C jak dodam gaz i odpuszczę to obroty spadną na 900 i ani trochę niżej a jak zagrzeje powyżej 70*C to po dodaniu gazu i odpuszczeniu spada na 600obr/min i wskakuje na 900, czy to na postoju czy przy dojeżdżaniu. Jutro filmik bo już dzisiaj nie będę grzał na darmo :)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: faraon » 14 sty 2013, 20:57

Popatrz na to - tu jest opis gazu, ale na benzynie było to samo.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: LanciaDelta » 03 maja 2013, 23:29

Witam. Wymieniałem wczoraj rolki napinające i pompę wody celem wyciszenia nadprogramowych szumów z okolic rozrządu, niestety bez efektu ponieważ alternator a raczej jego łożyskowanie jest już na wykończeniu czego powodem było zbyt mocne naciągnięcie paska przez jakiegoś "majstra". Ale nie w tym rzecz. Kiedy odpowietrzałem układ chłodzenia rozgrzałem moje autko do momentu aż otworzył się termostat i puścił obieg na chłodnicę. I tu rodzi się moje pytanie i zarazem odpowiedź na problem z falowaniem a raczej z przydławieniem. A pytanie jest takie, czy to normalne gdy włącza się 1 bieg w wentylatorze to obciąża alternator do takiego stopnia, że aż spadają obroty? Minimalnie nieodczuwalnie bym się nie zdziwił ale to jest zdławienie o conajmniej 200-300 obr/min aż trzepie całym autem. I tak oddaję alternator do serwisu BOSH'a żeby go zrobili na maline ale czy może też tkwić problem w samym wentylatorze?

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: bassman » 29 maja 2013, 23:19

Jeśli wentylator lekko się obraca i nie ma wewnętrznych skrótów, to silniczek krokowy biegu jałowego pada.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: LanciaDelta » 30 maja 2013, 12:06

Silniczek jest nowy, oryginał Magneti Marelli ;/ 2 stówy dałem ;/ A kupiłem bo wolnych obrotów nie było wcale tylko ktoś podkręcił linke od gazu i jako tako to chodziło ale chciałem mieć tak jak w książce pisze więc wymieniłem ale to falowanko(dławienie) nie ustąpiło, włącza się wentyl na 1 bieg po rozgrzaniu i zdławia prace silnika. W tym momencie jest wyraźny spadek napięcia do 11 V i się tak zastanawiam czy to nie wina alternatora?

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: grodek » 31 maja 2013, 17:42

W mojej Delcie falowanie zostało opanowane , winą była zjechana sonda lambda i czujnik temperatury gazu.

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: LanciaDelta » 31 maja 2013, 18:21

Sonda też nowa, Boshowska dedykowana, zawiodłem się na chińskim badziewiu nie raz i od tamtej pory kupuje podzespoły z wyższej póły jeśli chodzi o elektronike/sterowanie. Spalanie nawet w normie 11-12 l/100km po mieście ale to wina ciężkiej nogi.
grodek pisze:... czujnik temperatury gazu.
?? Czujnik temp gazu czy czujnik powietrza zasysanego bo nie kumam? :P

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: grodek » 02 cze 2013, 19:38

LanciaDelta pisze:
grodek pisze:... czujnik temperatury gazu.
?? Czujnik temp gazu czy czujnik powietrza zasysanego bo nie kumam? :P

Obrazek

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: LanciaDelta » 02 cze 2013, 22:04

Rozumiem że masz LPG?

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: grodek » 02 cze 2013, 22:17

LanciaDelta pisze:Rozumiem że masz LPG?
Tak , STAG300

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: LanciaDelta » 03 cze 2013, 21:07

No to mnie nie dotyczy bo nie mam, wyleczyłem się z LPG'ie :)

Awatar użytkownika
LanciaDelta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta II 1.6 16V 103KM - falowanie na wolnych obrotach

Post autor: LanciaDelta » 05 cze 2013, 20:07

Znalazłem PRAWIE powód swoich zmartwień, bo został jeszcze inny przypadek ale do tego dojdę też. Mimo przestudiowania wszystkich węży, rur, rezonatora i wielu innych pierdół odpowiedzialnych za prawidłową dawkę powietrza natrafiłem na taki przypadek, który dał się tak zakamuflować, że aż przeoczyłem. Falowanko ustąpiło, silnik zrobił się dynamiczniejszy po ogarnięciu rury :)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”