Strona 1 z 2

Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

: 01 gru 2012, 18:12
autor: Wolny1
Witam! Może mi ktoś podpowiedzieć czy dobrze jest tankować benzynę 98 do silnika 1.8 Vvt 130 KM? Zauważyłem, że samochód lepiej sie sprawuje ale nie wiem czy czasem nie jest to szkodliwe dla silnika. (Kąt wyprzedzenia zapłonu itd.?)

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

: 01 gru 2012, 18:14
autor: vanisch
Raczej autosugestia, ale 98 na pewno nie zaszkodzi ;)

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

: 01 gru 2012, 18:16
autor: Wolny1
vanisch pisze:Raczej autosugestia, 98 na pewno nie zaszkodzi ;)
Dzięki:)

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

: 01 gru 2012, 19:10
autor: mawi
Ja też kilka razy wlałem 98. Żadnej różnicy. Dopiero V-Power Racing daje dużą różnicę - spaliny pachną zdecydowanie przyjemniej :lol: . No i portfel robi się zdecydowanie chudszy : beczy : .
Notowania na dzisiaj w W-wie:
Pb 95 - 5,39 PLN Luk-Oil, Neste
Pb 98 - 5,50 PLN Luk-Oil, Neste
V-Power Racing Sheel - 6,02 PLN
Komputer sam dostosuje parametry spalania do jakości paliwa (oczywiście w granicach rozsądku). Podstawowa zasada: tankować na markowych stacjach
Pozdrawiam

Odp: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

: 01 gru 2012, 19:53
autor: dawidson
mawi pisze:Ja też kilka razy wlałem 98. Żadnej różnicy. Dopiero V-Power Racing daje dużą różnicę - spaliny pachną zdecydowanie przyjemniej :lol: . No i portfel robi się zdecydowanie chudszy : beczy : .
Notowania na dzisiaj w W-wie:
Pb 95 - 5,39 PLN Luk-Oil, Neste
Pb 98 - 5,50 PLN Luk-Oil, Neste
V-Power Racing Sheel - 6,02 PLN
Komputer sam dostosuje parametry spalania do jakości paliwa (oczywiście w granicach rozsądku). Podstawowa zasada: tankować na markowych stacjach
Pozdrawiam
Raczej komputer sam się ratuje gdy paliwo jest gorsze. Na pewno nie przechodzi na bardziej agresywne mapy po zalaniu 98...

"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

: 01 gru 2012, 20:06
autor: mawi
Niestety masz rację. Tak jak napisałem efektem jest tylko zdecydowanie bardziej aromatyczny zapach spalin po zalaniu lepszego paliwa, szczególnie V-Power :)

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

: 01 gru 2012, 20:29
autor: adamM20
....co do Pb98 i VP Racing (min.99 oktanów) to na pewno silnikom nie zaszkodzi a jeśli komputer potrafi zmapować kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku to może to przynieść dodatkowe obiektywne zdynamizowanie pracy silnika. Odrębna sprawa to "wyposażenie komputera" w czujnik/czujniki spalania stukowego, które powoduje, że w przypadku ostrej jazdy komputer może opóźniać zapłon i wtrysk co dynamiki na pewno nie przysporzy.
Inną rzeczą jest stosowanie paliw z poziomu premium ale to przy innej okazji.
odpowiadając na pytanie:
silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

: 01 gru 2012, 21:35
autor: pääkäyttäjä
Hm... na Pb98 jeździ moja Lybra i Mondek II mojej panny. Szaleństwa przybytku mocy nie ma ale "organoleptycznie", oba silniki ciut inaczej (kultura) pracują. No i samo paliwo jest trochę inne - rzekomo lepsze (bo to niby premium czy też "szlachetniejsze"), mniej podatne na chrzczenie (bo mniej go jednak schodzi...).

Re: Delta II 1.8 Vvt-Jakie paliwo?

: 02 gru 2012, 11:47
autor: markiz
adamM20 pisze:....co do Pb98 i VP Racing (min.99 oktanów) to na pewno silnikom nie zaszkodzi a jeśli komputer potrafi zmapować kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku to może to przynieść dodatkowe obiektywne zdynamizowanie pracy silnika. Odrębna sprawa to "wyposażenie komputera" w czujnik/czujniki spalania stukowego, które powoduje, że w przypadku ostrej jazdy komputer może opóźniać zapłon i wtrysk co dynamiki na pewno nie przysporzy.
Inną rzeczą jest stosowanie paliw z poziomu premium ale to przy innej okazji.
odpowiadając na pytanie:
silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!
Czyli nie powinno się lać 98 w przypadku tego silnika :?:

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

: 02 gru 2012, 11:48
autor: vanisch
Czemu nie powinno? Można, nie pomoże i nie zaszkodzi.

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

: 02 gru 2012, 12:02
autor: markiz
vanisch pisze:Czemu nie powinno? Można, nie pomoże i nie zaszkodzi.
AdamM20 napisał :silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!
Jak jest z komputerem w tym silniku :?: Dostosowuje się do oktanów.Chodzi mi o skutki uboczne.Tak jak syn ( wolny1) napisał :
,,Kąt wyprzedzenia zapłonu itd."

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

: 02 gru 2012, 13:00
autor: vanisch
Do 1.6 ie czasem zalewałem 98 i nie było żadnych problemów, do 2.0 16v zalewałem 98 i nie było problemów to czemu w nowszym 1,8 16v by były?

Odp: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

: 02 gru 2012, 13:44
autor: dawidson
markiz pisze:
vanisch pisze:Czemu nie powinno? Można, nie pomoże i nie zaszkodzi.
AdamM20 napisał :silnik 1,8 = 130 kM = Pb95!
Jak jest z komputerem w tym silniku :?: Dostosowuje się do oktanów.Chodzi mi o skutki uboczne.Tak jak syn ( wolny1) napisał :
,,Kąt wyprzedzenia zapłonu itd."
Na pewno mu to nie zaszkodzi. Po prostu nic to nie da.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

: 02 gru 2012, 16:58
autor: adamM20
...oczywiście nigdy nie zaszkodzi żadnemu silnikowi benzyna o wyższej liczbie oktanowej czy ON o wyższej liczbie cetanowej czy też wyższemu wskaźnikowi cetanowemu. Problem tylko w tym, że bez czujnika stukowego wlanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej czy też cetanowej nie przyniesie żadnego dodatkowego efektu i to jeszcze przy założeniu, że komputer może "mapować" wtrysk i zapłon.
W normalnych warunkach wystarczająca byłaby liczba oktanowa na poziomie 91 oktanów to znaczy dla tradycyjnego silnika "niewysilonego" w którym z 1,4 dm3 nie uzyskuje się 140 i więcej koni jest to zupełnie wystarczający parametr. Subiektywne odczucia, że na Pb98 lub pb99 VP samochód zachowuje się lepiej są jednocześnie odczuciami obiektywnymi nawet bez "mapowania" silnika przez komputer ale to wpływ różnych czynników w tym jednego istotnego jakim są zawarte w paliwach biokomponenty. Do Pb95 (100% wolumenu zprzedawanego na stacjach) dodaje się 5% alkoholu (99-% odwodniony spirytus), który nieznacznie podnosi liczbę oktanową ale niestety ma wadę w postaci niższej wartości opałowej co (obiektywnie) wpływa na dynamikę silnika i jednostkowe zużycie paliwa. W przypadku Pb98 i Pb99 producenci często nie dodają C2H5OH w ogóle albo niewielkie jego ilości a obowiązek realizacji ustawy o biokomponentach w przypadku tych benzyn realizują poprzez dodanie do 15% eterów co akurat poprawia parametry eksploatacyjne.
Jedno jest jescze bezsporne, że lepszy benzyny + premiumy nie były i nie będą narażone na oszustwa i to z wielu powodów, w każdym bądź razie nie znajdzie sie w nich rozpuszczalników czy innych świństw pogarszających jakość.
W przypadku oleju napędowego sytuacja jest podobna choć nieco bardziej skomplikowana.
Wracając do benzyn to absolutnie w 95% eksploatowanych silnikach Pb95 jest benzyną w zupełności wystarczająca a jeśli ktoś lubi dynamiczną jazdę lub też podświadomie nie nawidzi biokomponentów lub też producent zleca min. Pb98 to niech tankuje i grzechu nie popełni.

Re: Delta II 1.8 VVT - jakie paliwo?

: 02 gru 2012, 17:05
autor: dawidson
adamM20 pisze:...oczywiście nigdy nie zaszkodzi żadnemu silnikowi benzyna o wyższej liczbie oktanowej czy ON o wyższej liczbie cetanowej czy też wyższemu wskaźnikowi cetanowemu. Problem tylko w tym, że bez czujnika stukowego wlanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej czy też cetanowej nie przyniesie żadnego dodatkowego efektu i to jeszcze przy założeniu, że komputer może "mapować" wtrysk i zapłon.
I tu właśnie jest pogrzebany. Osobiście nie znam żadnego seryjnego silnika, który potrafi wykorzystać wyższą liczbę oktanową. Te które maj czujnik tuku maj go przeważnie po to żeby ratować się pryz paliwie gorszej jakości.