Lampa zostaje ta sama? Tzn. klosz? Bo wtedy chyba trzeba białe diody. Masz jakiś gotowy moduł na myśli czy chcesz sam go zrobić? Nie wiem czy to będzie zgodne z prawem...MariuszKRK pisze:ja zamierzam przerobic tylne swiatła na diody wykorzystujac moduly led-tylko swiatła tylne mijania.
Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
- MariuszKRK
- Forumowicz/ka
- Posty: 209
- Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
- Imię: Maniek
- Lokalizacja: Krakow i okolice
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
tak klosz zostaje ten sam...mam zamiar wykorzystac najnowsze moduły białe z alledrogo(o duzej jasnosci) i spiac je razem...
napewno nie bedzie to legalne...jesli bedzie przeszkadzalo mudnurowym to wroce do zarowek-ale do albo mocniejszych(bo o dziwo w AR155 byly mocniejsze i lampy wygladały duzo lepiej w nocy a w Kappie dosc blado swieca) albo ledowych.
napewno nie bedzie to legalne...jesli bedzie przeszkadzalo mudnurowym to wroce do zarowek-ale do albo mocniejszych(bo o dziwo w AR155 byly mocniejsze i lampy wygladały duzo lepiej w nocy a w Kappie dosc blado swieca) albo ledowych.
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Grzesiekj23 - awaryjny stop w światłach przeciwmgłowych raz, że chyba nielegalny a dwa, że one też idą przez IGE.
LEDy zamiast żarówek to fajny pomysł, tylko znowu ten durny moduł... Trzeba tak dobrać, żeby charakterystyka układu się nie zmieniła. I nie wiem jaki jest problem z mocą tych lamp. W nocy nie powinny być zbyt mocne bo oślepiają, a w dzień... stop wystarcza zwłąszcza, że jest też trzeci, a pozycyjne tylne w dzień większej różnicy nie robią.
LEDy zamiast żarówek to fajny pomysł, tylko znowu ten durny moduł... Trzeba tak dobrać, żeby charakterystyka układu się nie zmieniła. I nie wiem jaki jest problem z mocą tych lamp. W nocy nie powinny być zbyt mocne bo oślepiają, a w dzień... stop wystarcza zwłąszcza, że jest też trzeci, a pozycyjne tylne w dzień większej różnicy nie robią.
Drop a gear and disappear!
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Kappa i zwiekszenie komfortu i finkcjonalnośći?Cóż..komfortu jest i tak pod dostatkiem.A funkcjonalność?
Doświetlanie zakrętów popieram Rafako który odnióśł się jednoznacznie w innym poście o tym temacie.Wszelkie zabawy z podświetleniami to tylko zabawki.Faktycznie by podnieść funkcjonalność,trzeba by się postarać o troszkę większą liczbę schowków we wnętrzu,bo z tym w Kappie jest biednie.Również uchwyt na kawę czy inną puszeczkę to dobre rozwiązanie.Domykanie szyb i owszem.
Doświetlanie zakrętów popieram Rafako który odnióśł się jednoznacznie w innym poście o tym temacie.Wszelkie zabawy z podświetleniami to tylko zabawki.Faktycznie by podnieść funkcjonalność,trzeba by się postarać o troszkę większą liczbę schowków we wnętrzu,bo z tym w Kappie jest biednie.Również uchwyt na kawę czy inną puszeczkę to dobre rozwiązanie.Domykanie szyb i owszem.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Po lifcie schowków jest chyba pod dostatkiem - można próbować przekładać podłokietnik i boczki z nowszych do starszych.
No bo tak - u kierowcy jest uchylny i trzy kieszonki w drzwiach, u pasażera dwie kieszonki, jest otwierany podłokietnik, schowek przed pasażerem, u kierowcy pod zegarami jest kieszeń, w tylnych drzwiach nie pamiętam czy są kieszenie ale chyba tak oraz są na oparciach foteli (jeśli dobrze pamiętam, rzadko siedzę z tyłu ).
No bo tak - u kierowcy jest uchylny i trzy kieszonki w drzwiach, u pasażera dwie kieszonki, jest otwierany podłokietnik, schowek przed pasażerem, u kierowcy pod zegarami jest kieszeń, w tylnych drzwiach nie pamiętam czy są kieszenie ale chyba tak oraz są na oparciach foteli (jeśli dobrze pamiętam, rzadko siedzę z tyłu ).
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Coś użytecznego...
-klimatyzowany schowek (albo zabudowana gdzieś lodówka)
-wykorzystanie tylnej półki- np. zrobienie schowka na apteczkę (o ile jest to możliwe, nie przyglądałem się tej półce)
-schowek na parasolkę w drzwiach
-jakiś sprytny schowek-uchwyt na okulary (wykorzystanie podsufitki?)
-klimatyczne oświetlenie nocne podłogi (ale nie niebieskie neony!)
-podświetlenie obejścia przy drzwiach samochodu po zdalnym otwarciu auta (np. jak w fordach- lampki w lusterkach zewnętrznych) połączone z oświetleniem głównym kabiny
-podgrzewana kierownica
-dodatkowe zabezpieczenie zapłonu (czyli popularny ukryty wyłącznik pompy)
-uchwyt na kubek/butelkę- coś zabudowanego, do wysunięcia itp.- nic wystającego z deski rozdzielczej
-rolety bocznych szyb tylnych- ładnie ukryte.
-ładnie ukryty zestaw głośnomówiący
-noktowizor
-nadmuchiwany szofer na powrót z "imienin", ewentualnie autopilot, lub przycisk "take me home,please!"
-funkcja teren/droga powiatowa - silnik unosi się chroniąc w ten sposób miskę olejową
Pseudo-doświetlanie zakrętów mnie nie interesuje, nawet jestem przeciwny- niewiele wkurza mnie tak bardzo podczas jazdy po mieście, jak skręcający Fiat Bravo z fabrycznym "doświetlaniem zakrętów" w środku dnia. I inne.
Tylne światła wydają mi się na tyle oryginalne i ciekawe, że nie warto ich zmieniać- łatwo zepsuć. A to światła pozycyjne, nie mijania, nie mają "jarzyć", tylko być widoczne.
-klimatyzowany schowek (albo zabudowana gdzieś lodówka)
-wykorzystanie tylnej półki- np. zrobienie schowka na apteczkę (o ile jest to możliwe, nie przyglądałem się tej półce)
-schowek na parasolkę w drzwiach
-jakiś sprytny schowek-uchwyt na okulary (wykorzystanie podsufitki?)
-klimatyczne oświetlenie nocne podłogi (ale nie niebieskie neony!)
-podświetlenie obejścia przy drzwiach samochodu po zdalnym otwarciu auta (np. jak w fordach- lampki w lusterkach zewnętrznych) połączone z oświetleniem głównym kabiny
-podgrzewana kierownica
-dodatkowe zabezpieczenie zapłonu (czyli popularny ukryty wyłącznik pompy)
-uchwyt na kubek/butelkę- coś zabudowanego, do wysunięcia itp.- nic wystającego z deski rozdzielczej
-rolety bocznych szyb tylnych- ładnie ukryte.
-ładnie ukryty zestaw głośnomówiący
-noktowizor
-nadmuchiwany szofer na powrót z "imienin", ewentualnie autopilot, lub przycisk "take me home,please!"
-funkcja teren/droga powiatowa - silnik unosi się chroniąc w ten sposób miskę olejową
Pseudo-doświetlanie zakrętów mnie nie interesuje, nawet jestem przeciwny- niewiele wkurza mnie tak bardzo podczas jazdy po mieście, jak skręcający Fiat Bravo z fabrycznym "doświetlaniem zakrętów" w środku dnia. I inne.
Tylne światła wydają mi się na tyle oryginalne i ciekawe, że nie warto ich zmieniać- łatwo zepsuć. A to światła pozycyjne, nie mijania, nie mają "jarzyć", tylko być widoczne.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Od razu cztery przyciski:Polej pisze:przycisk "take me home,please!"
- Home - na powrót z imprezy,
- Delete - na patrol przed nami,
- Insert - żeby ładne panny wsiadały,
- End - jak liczydło na stacji wskaże za dużo kasy.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Borek pisze:Od razu cztery przyciski:Polej pisze:przycisk "take me home,please!"
- Home - na powrót z imprezy,
- Delete - na patrol przed nami,
- Insert - żeby ładne panny wsiadały,
- End - jak liczydło na stacji wskaże za dużo kasy.
Miałem kiedyś tak ustawioną nawigację z nagranymi własnymi komendami głosowymi ;P
"assśśśsśśssienaebbbaaaaaauem" = "nawiguję do domu"
bez problemu da się to zrobić:) już nawet o tym myślałemPolej pisze: Coś użytecznego...
-klimatyzowany schowek (albo zabudowana gdzieś lodówka)
hmmm... pewnie się da. Miejsca pod spodem jest- kwestia jak to zrobić estetycznie? Klapkę z merola pożyczyć?-wykorzystanie tylnej półki- np. zrobienie schowka na apteczkę (o ile jest to możliwe, nie przyglądałem się tej półce)
można zrobić uchwyt pod półką w bagażniku na rzepki? w Renault był taki patent-schowek na parasolkę w drzwiach
W renault były schowki zamiast uchwytów nad drzwiami. Gdzieś mi się taki wala- może się na da?-jakiś sprytny schowek-uchwyt na okulary (wykorzystanie podsufitki?)
Ambient Light jest ciekawym pomysłem. Delikatne zielone podświetlenie z lusterka (u góry) i spod nóg powinno dać radę. Wystarczy dodać diody w odpowiednich miejscach i pospinać z podświetleniem zegarów np.-klimatyczne oświetlenie nocne podłogi (ale nie niebieskie neony!)
-podświetlenie obejścia przy drzwiach samochodu po zdalnym otwarciu auta (np. jak w fordach- lampki w lusterkach zewnętrznych) połączone z oświetleniem głównym kabiny
Rozpruć skórę, drut oporowy, taśma w kolumnie i ogień-podgrzewana kierownica
Na kawę to do kawiarni a lancii z oka nie spuszczać:) albo zamykać w garażu:P-dodatkowe zabezpieczenie zapłonu (czyli popularny ukryty wyłącznik pompy)
-uchwyt na kubek/butelkę- coś zabudowanego, do wysunięcia itp.- nic wystającego z deski rozdzielczej
-rolety bocznych szyb tylnych- ładnie ukryte.
a i tak- kto takie padło ukradnie jak kappa??
i ja przynajmniej nie jeżdżę z tyłu więc po co mi rolety?
Raczej rzucam inny pomysł - elektryczna roleta z tyłu.
Dobre radio, albo co lepsze, fabryczny dwucewkowy głośnik w prawych drzwiach, zestaw z bluetooth -> parrot czy inny i hajda banana. Ja mam np. takie radio do którego mogę podpiąć zestaw głośnomówiący i mi głos z radia leci.-ładnie ukryty zestaw głośnomówiący
i radar, i rakiety samosterowane, bomby, stateczniki itp-noktowizor
ale znów -ekran albo nawigacja z wejściem wideo + kamera na podczerwień i macie jak w mercedesie.
wszystkie przeróbki świateł, jeżeli się robi to tak robić żeby był sens i zdrowy rozsądek... - to wpływa na bezpieczeństwo...-nadmuchiwany szofer na powrót z "imienin", ewentualnie autopilot, lub przycisk "take me home,please!"
-funkcja teren/droga powiatowa - silnik unosi się chroniąc w ten sposób miskę olejową
Pseudo-doświetlanie zakrętów mnie nie interesuje, nawet jestem przeciwny- niewiele wkurza mnie tak bardzo podczas jazdy po mieście, jak skręcający Fiat Bravo z fabrycznym "doświetlaniem zakrętów" w środku dnia. I inne.
Tylne światła wydają mi się na tyle oryginalne i ciekawe, że nie warto ich zmieniać- łatwo zepsuć. A to światła pozycyjne, nie mijania, nie mają "jarzyć", tylko być widoczne.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Ja się zastanawiałem nad tym, żeby wykorzystać diody i całkiem szerokie tylne lampy, ale do pełnego efektu trzeba zaprząc przeciwmgłowe i te "puste" pod wstecznymi (albo nad, nie pamiętam nigdy). Przerobić klosze tak, żeby pozycyjne to były dwa poziome paski na krawędzi górnej i dolnej każdej lampy, a pełne zaświecenie lampy (stop albo przeciwmgłowe) wykorzystywałoby obszar środkowy. Ale to raz że rzeźba kloszy i elektryki, dwa że bez homologacji, a trzy że Kappa to nie Clio i nie need for speed.
Drop a gear and disappear!
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Ktoś już to robił na forum. Za tylnym podłokietnikiem, lodóweczka w bagażniku, z dostępem od kabiny- nie problem.Michor pisze:bez problemu da się to zrobić:) już nawet o tym myślałemPolej pisze: Coś użytecznego...
-klimatyzowany schowek (albo zabudowana gdzieś lodówka)
Albo przykleić rzepy pod siedzenie kierowcy i do małej składanej parasolki dł. 30cm(Mam taką i spełnia funkcję ) bo jak leje deszcz to niezbyt chce się grzebać w bagażnikuMichor pisze:można zrobić uchwyt pod półką w bagażniku na rzepki? w Renault był taki patent-schowek na parasolkę w drzwiach
A schowek po lewej stronie, przed kolanem, na wysokości bezpieczników nie wystarczy? Zaprojektowany specjalnie po toMichor pisze:W renault były schowki zamiast uchwytów nad drzwiami. Gdzieś mi się taki wala- może się na da?-jakiś sprytny schowek-uchwyt na okulary (wykorzystanie podsufitki?)
Już niebawem powstanie taki temat, tylko dopracuję jeszcze szczegółyMichor pisze:-podświetlenie obejścia przy drzwiach samochodu po zdalnym otwarciu auta (np. jak w fordach- lampki w lusterkach zewnętrznych) połączone z oświetleniem głównym kabiny
Dosłownie ogień! A na serio to szkoda skóry! Można sobie kupić w hiper super markecie lub gdzie indziej nakładkę na kierownicę za 10zł, w nią wsadzić owy drut i gotowe! Zasilanie jak kto woli- zapalniczka lub pstrycek, ale tak, że na zimę to zakładamy, a na lato ściągamyMichor pisze:Rozpruć skórę, drut oporowy, taśma w kolumnie i ogień-podgrzewana kierownica
Ja bym ukradł Co do kawy zgadzam się, a elektryczne rolety- da się bardzo prosto! Dwa oczka w zaczepach rolet, żyłka i silniczek nawijający żyłkę na bęben. Wygląd może słaby ale ELECTRICO!Michor pisze:Na kawę to do kawiarni a lancii z oka nie spuszczać:) albo zamykać w garażu:P-dodatkowe zabezpieczenie zapłonu (czyli popularny ukryty wyłącznik pompy)
-uchwyt na kubek/butelkę- coś zabudowanego, do wysunięcia itp.- nic wystającego z deski rozdzielczej
-rolety bocznych szyb tylnych- ładnie ukryte.
a i tak- kto takie padło ukradnie jak kappa??
i ja przynajmniej nie jeżdżę z tyłu więc po co mi rolety?
Raczej rzucam inny pomysł - elektryczna roleta z tyłu.
Jeszcze parę pomysłów i skończy się miejsce w kappce
Borek ze światłami jest tak, że faktycznie łatwo można zepsuć. Tyle rzeźbienia, a efekt może być niezadowalający. Mnie się akurat podobają tylne lampy i nic bym nie zmieniał bez potrzeby. Jak napisałeś- kappa to wóz z charakterem i trzeba oprócz baczenia na prawo(Bo takich przeróbek nie da się nie zauważyć, chyba, że kijowy diagnosta) trzeba też mieć na uwadze styl kappy. Mimo wszystko pomysł dobry tylko trzeba to odpowiednio zrobić.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 11:05 przez grzesiekj23, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Prędzej bym się zajął takim czymś, żeby tę żarówkę u góry - tylko postojowe, przerobić tak samo jak dół - czyli postojowe + stop.
+ dodatkowy stop w przeciwmgielnych:)
I cała choinka się z tyłu pali
+ dodatkowy stop w przeciwmgielnych:)
I cała choinka się z tyłu pali
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Wyobraź sobie jak zadowoleni będą Ci za Tobą w kolejce na światłach! Hehe Wiesz, że czerwony kolor budzi agresję? przyda się wtedy to stadko pod maskąMichor pisze:Prędzej bym się zajął takim czymś, żeby tę żarówkę u góry - tylko postojowe, przerobić tak samo jak dół - czyli postojowe + stop.
+ dodatkowy stop w przeciwmgielnych:)
I cała choinka się z tyłu pali
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
To ja bym jeszcze serio zaprzągł to wolne miejsce pod wstecznym. Niestety, jestem fanem szeroooookich i ładnych lamp z tyłu i to niewykorzystanie potencjału w kapiszonie troszkę mnie boli - ale i tak jest ładnie!
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Myślałem żeby zrobić tak że wsteczne + kierunki razem- albo cała linia jest kierunkiem, albo wstecznym
BMW E39 Touring - 4,4 V8