Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 15:56

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 06 wrz 2012, 12:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Posty: 220
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Witam,

Pytanie jak w temacie. Jaki typ śrub trzyma zaślepkę poduszki powietrznej.
Na moje oko powinny być dwie śruby po lewej i prawej stronie kierownicy. Niestety siedzą tak głęboko że nie mogę dojrzeć czym je odkręcić.

OT: Czy próbował ktoś naprawiać przełącznik zespolony w tym modelu? (spryskiwacze same się włączają po wjeździe w dziurę)


Na górę
PostDodany: 07 wrz 2012, 0:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Posty: 220
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
To forum chyba trochę zdechło. 10 wyświetleń (w tym 4 moje) w 13 godzin :/
Metodą prób i błędów sam dojdę jak odkręcić poduchę, porobie zdjęcia i wrzucę dla potomności.


Na górę
PostDodany: 07 wrz 2012, 2:20 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8456
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
Spakoooojna Panocku ;)
Niewiele ludzi na forum ma Ypsilona z 2008 roku ;)
Jakbyś zapytał o Kappę, czy Lybrę to moment by były dwie strony wątku :D
Jak najbardziej daj znać czy ta poducha jest przykręcona - będzie dla potomności : yesyes :

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 23 wrz 2012, 19:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sty 2011, 13:05
Posty: 220
Lokalizacja: Gdańsk, czasem Moskwa, Wilno
Sorry że tak późno, ale nie miałem kiedy napisać.

Poradnik przyda się głównie użytkownikom Lancii Ypsilon (03-10), Musa, Fiat Ducato, Citroen Jumper, Peugeot Boxer.
W tych samochodach zamontowano ten sam typ przełącznika zespolonego, który po jakimś czasie "zużywa się". Objawem są samowłączające się wycieraczki, spryskiwacze, światła długie.

Aby go wymienić należy:

-Rozpiąć klemę masową akumulatora
-Zdjąć poduszkę powietrzną kierownicy (tak samo dla Ypsilon i Musa);
przygotować dwa pręty o przekroju 5-6mm i długości 10-15 cm. Ja użyłem długich kluczy imbusowych fi5 oraz fi6.
Umieścić je w otworach technologicznych po bokach kierownicy (jak na zdjęciu)

Wcisnąć je mocno aż do wyczucia kliknięcia sprężyny. Druga osoba w tym czasie pociąga do siebie poduszkę powietrzną.
-Rozpiąć zieloną i żółtą wtyczkę generatora gazu, oraz białą sygnału dźwiękowego.
Poduszkę mamy na zewnątrz.

Kierownicę trzyma nakrętka o rozmiarze 24mm.
Klucz nasadowy trzeba na nią nałożyć po czym wbić go delikatnie drugim kluczem lub młotkiem.
Po odkręceniu kierownicy ciągniemy ją do siebie i już mamy ją na... twarzy (dlatego uważać i nigdy nie odkręcać nakrętki do końca)

Pod kierownicą mamy przełącznik zespolony, który trzyma się na miejscu dzięki obejmie zaciskowej (imbus fi5).

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o tym, żeby ustawić kierownicę dokładnie w tym miejscu w którym była wcześniej. Pomogą nam w tym znaki nabite na wieloklinie i na kole kierownicy.

Goodbye and good luck :)

Zdjęcie ukradłem z allegro.


Załączniki:
2626748808.jpg
2626748808.jpg [ 50.17 KiB | Przejrzano 3603 razy ]
Na górę
PostDodany: 11 paź 2018, 21:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Posty: 1591
Lokalizacja: Łódź -
Dziś wymianialem wspomaganie u dziewczyny. Już na pierwszym etapie przy zdjęciu poduszki poległem i gdyby nie ona to bym rozwalił kierownice bo pchałem te pręty w stronę poduszki zamiast w poziomie.


Załączniki:
IMG_20181011_200928.jpg
IMG_20181011_200928.jpg [ 3.95 MiB | Przejrzano 203 razy ]
IMG_20181011_200856.jpg
IMG_20181011_200856.jpg [ 4.44 MiB | Przejrzano 203 razy ]

_________________
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea T-Jet, Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra
Obrazek
Obrazek
Na górę
PostDodany: 11 paź 2018, 22:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 193
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
W tych wspomaganiach pada tylko czujnik skrętu wystarczy wymienić zaprogramować i działa dalej . Wymieniłem w swoich dwóch i u znajomego . Nie zmienia to faktu ze praktycznie cała kolumnę trzeba demontowac

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Majonez , Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
PostDodany: 11 paź 2018, 22:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Posty: 1591
Lokalizacja: Łódź -
Zgadza się, ale też się robi luz przy silniku i wtedy brzęczy na nierownosciach..

_________________
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea T-Jet, Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra
Obrazek
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl