Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h

bartek777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 24 lis 2009, 7:48
Lokalizacja: warszawa

Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h

Post autor: bartek777 » 05 wrz 2012, 19:28

Oto jaka zagadka:
Przy przyspieszaniu na II lub III biegu miedzy 50 a 70 km/h wystąpują wyraznie drgania w poprzek osi samochodu (tak jakby koła były nie dokręcone). Czy to objaw zuzycie koła dwumasowego?

Dotychczas sprawdzono:
1) wywazenie kół i cisnienie w oponach - prawidłowe
2) zbieznosc kół - prawidłowa
3) szczególowo zawieszenie przednie i tylne z uwględnieniem stabilizatora - bez luzów

Czy ktos zna rozwiązanie zagadki?

Kappa 2.4 JTD, 240 tys km, sedan

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: KAPPA JTD - drgania przy 50-70 km//h

Post autor: faraon » 05 wrz 2012, 19:35

Ja bym poszukał w przegubie wewnętrznym półosi - zobaczyć czy nie ma tam luzów. Przy okazji sprawdzić przeguby zewnętrzne (napędowe)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

bartek777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 24 lis 2009, 7:48
Lokalizacja: warszawa

Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h

Post autor: bartek777 » 06 wrz 2012, 6:22

Zapomniałem napisac, ze półosie napędowe zostały sprawdzone- nie stwierdzono luzów. Przeguby wewnętrze nie były sprawdzane
Drgania nasilają się przy skręcaniu w prawo

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h

Post autor: volf » 06 wrz 2012, 10:23

Piszesz, że półosie były sprawdzane a przeguby wewnętrzne nie-trochę to dziwne, bo przecież ten przegub jest częścią półosi :?:
KAPPA TDS & JTD

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h

Post autor: skyblu » 06 wrz 2012, 10:44

bartek777 pisze:Zapomniałem napisac, ze półosie napędowe zostały sprawdzone- nie stwierdzono luzów. Przeguby wewnętrze nie były sprawdzane
Drgania nasilają się przy skręcaniu w prawo
W moim modelu przy skrecaniu w lewo walił przegub wewn prawy :-?
po wymianie całego zestawu z prawej: przegub wewn, póloś, przeg zewn./używka/ drgania i walenie z lewej strony ustały, takie dźwieki odczuwałem siedząc za fajerką :D
Jednak dodam iż zakup przegubu wewn, lewego, jakiejś firmy :roll: nie renomowanej, co by to nie znaczyło, dał taki efekt iż nowy miał większy luz od zdjętego :lol:
pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

bartek777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 24 lis 2009, 7:48
Lokalizacja: warszawa

Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h

Post autor: bartek777 » 06 wrz 2012, 14:21

Czyli wszystko wskazuje na przegub. Jezeli drgania nasilają się przy skręcie w prawo nalezy przypuszczac ze do wymiany jest prawa półoś i prawy przegub wewnętrzny (jeden element?). Ciekawe czy jest to jeszcze dostępne w ASO i ile kosztuje

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h

Post autor: Tomzik » 17 wrz 2012, 21:31

Miałem podobne drgania, nawet miało się wrażenie, że im wyższy bieg tym większe. Odczuwalne przy wciśnięciu gazu.

Do wymiany przegub wewnętrzny, w każdym razie u mnie pomogło :)

Do JTD chyba można dostać osobno, ja do swojej 20VT musiałem kupować oryginały z półosiami, 850 zeta na stronę w AS24... (wysiadł mi jeden a po roku drugi hehehe).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”