Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Oto jaka zagadka:
Przy przyspieszaniu na II lub III biegu miedzy 50 a 70 km/h wystąpują wyraznie drgania w poprzek osi samochodu (tak jakby koła były nie dokręcone). Czy to objaw zuzycie koła dwumasowego?
Dotychczas sprawdzono:
1) wywazenie kół i cisnienie w oponach - prawidłowe
2) zbieznosc kół - prawidłowa
3) szczególowo zawieszenie przednie i tylne z uwględnieniem stabilizatora - bez luzów
Czy ktos zna rozwiązanie zagadki?
Kappa 2.4 JTD, 240 tys km, sedan
Przy przyspieszaniu na II lub III biegu miedzy 50 a 70 km/h wystąpują wyraznie drgania w poprzek osi samochodu (tak jakby koła były nie dokręcone). Czy to objaw zuzycie koła dwumasowego?
Dotychczas sprawdzono:
1) wywazenie kół i cisnienie w oponach - prawidłowe
2) zbieznosc kół - prawidłowa
3) szczególowo zawieszenie przednie i tylne z uwględnieniem stabilizatora - bez luzów
Czy ktos zna rozwiązanie zagadki?
Kappa 2.4 JTD, 240 tys km, sedan
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7281
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: KAPPA JTD - drgania przy 50-70 km//h
Ja bym poszukał w przegubie wewnętrznym półosi - zobaczyć czy nie ma tam luzów. Przy okazji sprawdzić przeguby zewnętrzne (napędowe)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Zapomniałem napisac, ze półosie napędowe zostały sprawdzone- nie stwierdzono luzów. Przeguby wewnętrze nie były sprawdzane
Drgania nasilają się przy skręcaniu w prawo
Drgania nasilają się przy skręcaniu w prawo
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Piszesz, że półosie były sprawdzane a przeguby wewnętrzne nie-trochę to dziwne, bo przecież ten przegub jest częścią półosi
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
W moim modelu przy skrecaniu w lewo walił przegub wewn prawybartek777 pisze:Zapomniałem napisac, ze półosie napędowe zostały sprawdzone- nie stwierdzono luzów. Przeguby wewnętrze nie były sprawdzane
Drgania nasilają się przy skręcaniu w prawo
po wymianie całego zestawu z prawej: przegub wewn, póloś, przeg zewn./używka/ drgania i walenie z lewej strony ustały, takie dźwieki odczuwałem siedząc za fajerką
Jednak dodam iż zakup przegubu wewn, lewego, jakiejś firmy nie renomowanej, co by to nie znaczyło, dał taki efekt iż nowy miał większy luz od zdjętego
pozdrawiam
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Czyli wszystko wskazuje na przegub. Jezeli drgania nasilają się przy skręcie w prawo nalezy przypuszczac ze do wymiany jest prawa półoś i prawy przegub wewnętrzny (jeden element?). Ciekawe czy jest to jeszcze dostępne w ASO i ile kosztuje
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Miałem podobne drgania, nawet miało się wrażenie, że im wyższy bieg tym większe. Odczuwalne przy wciśnięciu gazu.
Do wymiany przegub wewnętrzny, w każdym razie u mnie pomogło
Do JTD chyba można dostać osobno, ja do swojej 20VT musiałem kupować oryginały z półosiami, 850 zeta na stronę w AS24... (wysiadł mi jeden a po roku drugi hehehe).
Do wymiany przegub wewnętrzny, w każdym razie u mnie pomogło
Do JTD chyba można dostać osobno, ja do swojej 20VT musiałem kupować oryginały z półosiami, 850 zeta na stronę w AS24... (wysiadł mi jeden a po roku drugi hehehe).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205