Masz chyba więcej racji niż myślisz. Nie dlatego, że zrobiłem co radziłeś a dlatego, że to auto pożera LPG w tempie jakie zaczyna mnie przerażać! 33 litry paliwa starczyły na 165km więc prosty rachunek pokazuje niemałe 20 litrów na stówę! Fakt - kilka razy pocisnąłem bardziej dynamicznie ale bez przesady...
Chyba zacznę od poszukania jakiejś książki na temat tego auta (najlepiej WKŁ - może ktoś ma w pdf lub na zbyciu?) i poczytania bo nawet nie wiem gdzie jest i jak wygląda cholerna kontrolka od błędów silnika :/
Dedra 2.0 16V - nowy nabytek i kilka pytań...
Moderator: stabraf
Odp: Dedra 2.0 16V - nowy nabytek i kilka pytań...
Kontrolka błędów silnika to charakterystyczna "marchewka", czyli kontrolka z symbolem wtryskiwacza.
O ile masz kabele to możesz próbować diagnostyki przy pomocy StarTreka: http://delta-hf.blogspot.de/2011/12/zakupy.html?m=1
Program ma opcję wyboru silnika 2,0 16v, obstawiam że będzie działał.
Co do wysokiego zużycia paliwa - gdyby auto jeździło na benzynie to takie objawy daje w większości wypadków uszkodzony czujnik temp płynu chłodniczego. Siedzi w obudowie termostatu, ma niebieską wtyczkę. Druga znana mi przyczyna to uszkodzona sonda lambda. Sondę możesz sprawdzić przy pomocy zwykłego woltomierza. Przy pracującym silniku napięcie na kablach sygnałowych powinno się stale i szybko zmieniać w zakresie około 0,2-0,9V. Brak zmian lub zmiany bardzo powolne oznaczają w większości wypadków uszkodzenie sondy.
Czy te informacje będą pomocne przy gazie? Nie wiem, ale starałbym się najpierw przywrócić do normy benzynę a następnie poprawnie ustawić gaz.
"... I guess it's just the way I'm wired."
O ile masz kabele to możesz próbować diagnostyki przy pomocy StarTreka: http://delta-hf.blogspot.de/2011/12/zakupy.html?m=1
Program ma opcję wyboru silnika 2,0 16v, obstawiam że będzie działał.
Co do wysokiego zużycia paliwa - gdyby auto jeździło na benzynie to takie objawy daje w większości wypadków uszkodzony czujnik temp płynu chłodniczego. Siedzi w obudowie termostatu, ma niebieską wtyczkę. Druga znana mi przyczyna to uszkodzona sonda lambda. Sondę możesz sprawdzić przy pomocy zwykłego woltomierza. Przy pracującym silniku napięcie na kablach sygnałowych powinno się stale i szybko zmieniać w zakresie około 0,2-0,9V. Brak zmian lub zmiany bardzo powolne oznaczają w większości wypadków uszkodzenie sondy.
Czy te informacje będą pomocne przy gazie? Nie wiem, ale starałbym się najpierw przywrócić do normy benzynę a następnie poprawnie ustawić gaz.
"... I guess it's just the way I'm wired."
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 sie 2012, 15:15
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: Dedra 2.0 16V - nowy nabytek i kilka pytań...
Wleję benzyny i zlitrażuję w takich samych warunkach jak ostatnio gaz. Zobaczymy. Może po prostu gaz ma jaką nieszczelność?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 paź 2012, 19:34
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Dedra 2.0 16V - problem z klimą
witam . jestem tu nowy . kilka dni temu kupiłem dedrę 2.0 i.e z 90r. . okazało się że nie działa mi nawiew ani klima . na wyświetlaczu jak włączę AUTO pokazuje się symbol E3 i nigdzie nie mogę się dowiedzieć co to znaczy , do tego po jakimś czasie jazdy zaczyna mi coś stukać w komorze silnika , Czy układ klimy i nawiew jest jakoś powiązany ze sobą? proszę o pomoc w tej sprawie lub jakieś wskazówki. dzięki . pozdrawiam