Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
Moderator: stabraf
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
Witam
Ostatnio wpadła mi w oko ... kolejna Kappa .... wiem, wiem moja żona też mi mówi że mam już kilka Lancii , ale sami wiecie Kappa ma to coś w sobie Wydaje mi się również, że zawsze lepiej mieć o jadną więcej
Tak na poważnie. Kappa wygląda na zadbaną, tak jak moja ma 2.0 20V Turbo, Hamulce Brembo, do tego białe skóry, dobrze doinwestowana, ale..... ma aktywne zawieszenie z opcją włączenia utwardzenia zawieszenia Sport. Osobiście nieco mnie to zaskoczyło, ponieważ nie miałem pojęcia, że taka opcja istniała w Lancii K
Sprzedawca próbuje to auto sprzedać od kilku miesięcy, kilka razy obniżył już cenę. Myślę że można by ją kupić za +/- 8 tyś
Wsomniał również że trzeba zrobić coś z "drobnymi stukami w zawieszeniu"
Sprzedający chętnie koresponduje mailowo, jednak moje pytanie o tą opcję Sport i ewentualne koszty naprawy takiego zawieszenia.... pozostały bez odpowiedzi z jego strony.
Chętnie widział bym takie cudeńko w garażu, ale... no właśnie, czy ktoś się orientuje ile mogą kosztować części do takiego modelu ? Chodzi mi oczywiście o elementy aktywnego zawieszenia .
Czy ktoś się z takim modelem spotkał ?
Ostatnio wpadła mi w oko ... kolejna Kappa .... wiem, wiem moja żona też mi mówi że mam już kilka Lancii , ale sami wiecie Kappa ma to coś w sobie Wydaje mi się również, że zawsze lepiej mieć o jadną więcej
Tak na poważnie. Kappa wygląda na zadbaną, tak jak moja ma 2.0 20V Turbo, Hamulce Brembo, do tego białe skóry, dobrze doinwestowana, ale..... ma aktywne zawieszenie z opcją włączenia utwardzenia zawieszenia Sport. Osobiście nieco mnie to zaskoczyło, ponieważ nie miałem pojęcia, że taka opcja istniała w Lancii K
Sprzedawca próbuje to auto sprzedać od kilku miesięcy, kilka razy obniżył już cenę. Myślę że można by ją kupić za +/- 8 tyś
Wsomniał również że trzeba zrobić coś z "drobnymi stukami w zawieszeniu"
Sprzedający chętnie koresponduje mailowo, jednak moje pytanie o tą opcję Sport i ewentualne koszty naprawy takiego zawieszenia.... pozostały bez odpowiedzi z jego strony.
Chętnie widział bym takie cudeńko w garażu, ale... no właśnie, czy ktoś się orientuje ile mogą kosztować części do takiego modelu ? Chodzi mi oczywiście o elementy aktywnego zawieszenia .
Czy ktoś się z takim modelem spotkał ?
Odp: Kappa 2.0 20VT + Aktywne zawieszenie
Takie zawieszenia Lancia oferowała już w latach '80. Nawet dla popularnej Delty II dało się je zamówić.
Aktywne zawieszenie to w zasadzie inne amortyzatory, centralka i panel z guzikami.
Problem to nie ceny części do tego zawieszenia, ale to czy da się je dostać. Według moich źródeł nie da się kupić nowych amortyzatorów i to jest największy problem. Pozostaje regeneracja - o ile ktoś się podejmie...
"... I guess it's just the way I'm wired."
Aktywne zawieszenie to w zasadzie inne amortyzatory, centralka i panel z guzikami.
Problem to nie ceny części do tego zawieszenia, ale to czy da się je dostać. Według moich źródeł nie da się kupić nowych amortyzatorów i to jest największy problem. Pozostaje regeneracja - o ile ktoś się podejmie...
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
Brak dostępności i spore ceny powodują, że często spotykam auta posiadające tylko wiszące kabelki po takim bajerku.
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
W zeszłym roku były jeszcze dostępne, ale cena zwalała z nóg podobie jak za nivo .
Jeśli ma ktoś wywalić około 5 tys za tylne amorki to zakłada rzeźbę .
Taki zawieszenie miały również Themy miałem takowe w SW .
Jeśli ma ktoś wywalić około 5 tys za tylne amorki to zakłada rzeźbę .
Taki zawieszenie miały również Themy miałem takowe w SW .
Odp: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
Były dostępne w sensie ktoś je fizycznie miał czy może mogli je ściągnąć z Włoch?
"... I guess it's just the way I'm wired."
"... I guess it's just the way I'm wired."
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
Było dostepne przez Bielko Biała -do sciągnięcia z Włoch
Ktos pytał o takie a ja pytałem brata który pracował w magazynach Fiat
Ktos pytał o takie a ja pytałem brata który pracował w magazynach Fiat
Odp: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
Innymi słowy nie wiadomo czy było dostępne.
Niestety, spora część rzadkich części które są we Włoszech jest dostępna jedynie wirtualnie. Gdy dochodzi do zamówienia po kilku tygodniach okazuje się, że części jednak nie ma.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Niestety, spora część rzadkich części które są we Włoszech jest dostępna jedynie wirtualnie. Gdy dochodzi do zamówienia po kilku tygodniach okazuje się, że części jednak nie ma.
"... I guess it's just the way I'm wired."
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
ja mam to zawieszenie i padnięty najprawdopodobniej akcelerometr albo kable do niego idące, czasami działa czasami nie. Jeśli nie działa to pracuje w trybie sport. Zmiany na prawdę czuć, na "Auto" jest to potwornie wygodne auto bardzo dobrze wybierające nierówności, nawet lekko bujające się na nierównościach, lecz w przy nagłych manewrach jakby się usztywniało bo znika uczucie miękkości układu. Na "Sport" jest wyraźnie twardszy, znika delikatne bujanie znane mi z jazdy po prostej.
Też się bałem tego zawieszenia, ale powiedziałem sobie- raz się żyje, najwyżej zwykłe założę
Jakby co to niedawno znalazłem schemat, co prawda do Alfy 164, ale podobno układ jest taki sam.
Też się bałem tego zawieszenia, ale powiedziałem sobie- raz się żyje, najwyżej zwykłe założę
Jakby co to niedawno znalazłem schemat, co prawda do Alfy 164, ale podobno układ jest taki sam.
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
regaciarz pisze:ja mam to zawieszenie i padnięty najprawdopodobniej akcelerometr albo kable do niego idące, czasami działa czasami nie. Jeśli nie działa to pracuje w trybie sport. Zmiany na prawdę czuć, na "Auto" jest to potwornie wygodne auto bardzo dobrze wybierające nierówności, nawet lekko bujające się na nierównościach, lecz w przy nagłych manewrach jakby się usztywniało bo znika uczucie miękkości układu. Na "Sport" jest wyraźnie twardszy, znika delikatne bujanie znane mi z jazdy po prostej.
Też się bałem tego zawieszenia, ale powiedziałem sobie- raz się żyje, najwyżej zwykłe założę
Jakby co to niedawno znalazłem schemat, co prawda do Alfy 164, ale podobno układ jest taki sam.
Dzięki wszystkim za odzew w tej sprawie. Czyli z tego co rozumiem, jeśli ten system padnie (czyt. zabiją go nasze drogi) to można amortyzatory zamienić na zwykłe ?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
tak, jedynie na desce będziesz miał piękny napis check. Chociaż może kiedyś najdzie mnie aby pomierzyć oporność moich jeszcze sprawnych aby w przyszłości dać jakiś opornik symulujący obecność amorków. I nie wiem jak kwestia poduszek amortyzatorów czy są takie same jak w zwykłych
- Rider Zeta 2.0 Ti
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
regaciarz pisze:tak, jedynie na desce będziesz miał piękny napis check. Chociaż może kiedyś najdzie mnie aby pomierzyć oporność moich jeszcze sprawnych aby w przyszłości dać jakiś opornik symulujący obecność amorków. I nie wiem jak kwestia poduszek amortyzatorów czy są takie same jak w zwykłych
....aaaa widzisz , to być może tam jest podobnie, ponieważ sprzedający ma fotki licznika i check się świeci i również nie mam odpowiedzi dlaczego , myślałem że zwyczajnie nie zamknął drzwi. Jednak pisze również, że amorki mają ok 70-80 % sprawności. Moja Kappa robi rocznie ok 10 tyś, jesli miałbym dwie to powiedzmy po 5 tyś , wystarczyło by mi na kilka lat jazdy
Kurcze chyba się najarałem na to autko.... trzeba będzie wyskoczyć go "obmacać" na miejscu - tylko skąd ten czas
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
infocenter prawdę Ci powie Zawieszenie ma swój błąd- "suspension system failure" czy jakoś tak
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
A, że się wtrącę, to zawieszenie jest jednakowe z tym z Alfy 164?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
głowy nie dam, ale gdzieś kiedyś znalazłem, że schemat elektryczny jest taki sam, możliwe, ze amortyzatory mają inne mocowania.
Odp: Kappa 2.0 20VT + aktywne zawieszenie
Zasada działania na pewno jest ta sama.
"... I guess it's just the way I'm wired."
"... I guess it's just the way I'm wired."