Barchetta 1.8 16V - za duża kompresja
: 27 cze 2012, 14:46
Witam serdecznie,
Mam zapytanie dotyczące silnika 1.8 16V 131 KM (tu akurat w Fiacie Barchetta). A mianowicie silnik brał olej i dymił na niebiesko więc została zrobiona głowica (planowanie), uszczelniacze zaworowe, wymienione pierścienie i przy okazji panewki.
Przed remontem kompresja była między 11 a 13. Po remoncie jest równa na wszystkich cylindrach po 16,5 na zimnym i 16 na rozgrzanym. Objawy w trakcie jazdy były takie, że przy ok 3000 obrotów samochód zaczynał dymić na niebiesko i dalej brał olej. W związku z tym, że głowica była planowana już drugi raz zachodziło prawdopodobieństwo, że została za dużo zebrana więc mechanik zmienił na grubszą uszczelkę pod głowicą - 1,65 mm. Efekt: wydmuchana uszczelka po 100 km jazdy. Natomiast ciśnienie tak duże, że olej podczas jazdy wydostawał sie m.in bagnetem.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co może być przyczyną tak dużej kompresji po przeprowadzonym remoncie.
Pozdrawiam
Mam zapytanie dotyczące silnika 1.8 16V 131 KM (tu akurat w Fiacie Barchetta). A mianowicie silnik brał olej i dymił na niebiesko więc została zrobiona głowica (planowanie), uszczelniacze zaworowe, wymienione pierścienie i przy okazji panewki.
Przed remontem kompresja była między 11 a 13. Po remoncie jest równa na wszystkich cylindrach po 16,5 na zimnym i 16 na rozgrzanym. Objawy w trakcie jazdy były takie, że przy ok 3000 obrotów samochód zaczynał dymić na niebiesko i dalej brał olej. W związku z tym, że głowica była planowana już drugi raz zachodziło prawdopodobieństwo, że została za dużo zebrana więc mechanik zmienił na grubszą uszczelkę pod głowicą - 1,65 mm. Efekt: wydmuchana uszczelka po 100 km jazdy. Natomiast ciśnienie tak duże, że olej podczas jazdy wydostawał sie m.in bagnetem.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co może być przyczyną tak dużej kompresji po przeprowadzonym remoncie.
Pozdrawiam