Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

Facebook dołącz
Obecny czas: 12 Lut 2016, 08:33

Twój czas na forum: czas w Polsce





Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
PostWysłany: 20 Wrz 2010, 10:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Gru 2009, 17:26
Posty: 629
Miejscowość: Brzeg
Witam , jakoś w grudniu człowiek pewnie znudzony całą ciapą na dworze i zimnicą postanowił coś zrobić żeby lampy zaczęły lepiej świecić. No to jak to każdy chyba najpierw kupiłem żarówki osrama jakieś blue light. Owszem świeciły dobrze , ale przepalały się bardzo szybko. Chyba jakoś po miesiącu. Potem przyszły jakieś philipsy ale to nie było to. W końcu kupiłem HIDy i zaczęło być jasno :) Ale mimo wszystko coś było nie tak, a jeszcze jakieś 3 tyg temu zaczęła parować mi prawa lampa. Niedawno zacząłem czytać tematy dotyczące odnowy lakieru bo jakaś szuja przerysowała mi cały bok do podkładu : cenzura : ogólnie znalazłem forum tylko się tym zajmujące no ale nie o tym ... Od tego forum jakimś dziwnym cudem przeskoczyłem do tematu odnowy lamp , tzn hmm ich rozbiórki i czyszczenia temat dotyczył chyba jakiegoś Audi ale procedura była mniej więcej podobna ;) No więc do rzeczy !! Zdjąłem całe lampy przednie. Odłączając najpierw wszystkie wtyczki : kierunkowskazu , mijania , drogowych , pozycyjnych , i HIDy. Następnie wziąłem to całe szkło do domu ;). Najgorzej było się dostać do lampy. Nie wiem czy wiecie jak to to wszystko jest skonstruowane ale spróbuję to przybliżyć. Cały klosz jest połączony z odlewem plastiku w którym jest odbłyśnik metalowymi sprzączkami. Jest ich tam parę i trzeba je delikatnie odpiąć tak żeby ich nie zniekształcić bo potem są pomocne przy ponownym składaniu lampy do kupy.Z boku jest jeszcze uszczelka którą należy zdjąć i dokładnie umyć bo zbiera się tam niemiłosierny syf i brud!!. Co jest potrzebne? najlepiej mieć suszarkę i kawałek śrubokręta płaskiego albo też czegoś co można użyć do dłubania. Żeby oddzielić klosz od plastiku należy podgrzewać cały ten plastik i najlepiej pomagać sobie czymś co odklei sylikon. Ja to robiłem śrubokrętem ale znowu należy być ostrożnym żeby śrubokręt nie "zjechał " na odbłyśnik!! No i teraz najlepsza zabawa. Okazało się że jedna lampa szybko poszła bo tam klosz nie trzymał się na chama (może przez to parowała) No ale widać że była starsza i tym samym zorientowałem się że coś było z przodem bo w prawej lampie był taki sylikon szklarski , plastyczny natomiast w drugim się naszarpałem bo był taki sylikon co jest jak guma kiedy wyschnie. Odkleiłem klosz i zarówno na kloszu jak i w całym tym plastiku było full tego silikonu. Na początku wziąłem szmatkę i delikatnie wytarłem cały odbłyśnik bo cały był zakurzony. Podkreślam iż należy to robić baardzo delikatnie bo odbłyśnik jest pokryty bardzo cienką warstwą "tego srebrnego czegoś" i można bardzo łatwo uszkodzić warstwę i tym samym nieźle nabroić... Potem cały klosz poszedł najpierw pod prysznic, następnie wyczyszczone zostały wszystkie szczelinki od wewnątrz klosza bo kiedy przyjrzeć się reflektorowi to widać takie prążki , które po prostu służą załamaniu światła. No i na koniec wziąłem jeszcze pastę tempo i wypolerowałem zarówno reflektor od zewnątrz jak i od środka. Od środka to wiadomo , trzeba się bawić nie krótko bo tam tych zakamarków pełno. No i pozostaje złożenie tego w całość. Najpierw usunąłem całą warstwę sylikonu z plastiku okalającego odbłyśnik. Suszarka śrubokręt i naprzód!! Wyczyściłem do cna i nałożyłem nową warstwę sylikonu do szkła. I teraz rola metalowych sprzączek. Kiedy sklejałem klosz były mi bardzo pomocne bo stabilizowały klosz w plastiku. Oczywiście przez 15 min trzymałem tą całość żeby się krzywo nie skleiło. ( taki był czas wiązania ; Schnięcie 24h) Niestety nie zrobiłem za dużo zdjęć ale oto co mam, po południu postaram się dodać jeszcze zdjęcia reflektorów po założeniu. Efekt końcowy jest bardzo dobry , lampy świecą wyraźnie i błooogo :) HID jest bardziej przejrzysty i wreszcie widać ładne załamanie światła o długich nie wspomnę ;) Warto sobie jeszcze wytrzeć żaróweczkę od kierunku bo lubi się przykurzyć i jest miód :) Jeszcze odnośnie jakości to : nie raz już padało od tego czasu i lampy są piknie szczelne, i blask nie znika :) Czytałem że ktoś kiedyś po prostu płukał same lampy ale na pewno nie da to takiego efektu gdyż bardzo ważne jest by odbłyśnik był "świecący " a nie przykurzony matowy :) Mam nadzieję że komuś się to przyda i doda sobie te + 20 % do świecenia :) Pozdrawiam!! W razie wątpliwości oczywiście proszę pytać :)
Poniżej zdjęcia

Przed rozebraniem
Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 35.63 KiB | Obejrzany 6283 razy ]


Po rozebraniu i wyczyszczeniu odbłyśnika
Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 39 KiB | Obejrzany 6283 razy ]



Zdjęcia z dzisiaj - efekt końcowy:
Załącznik:
3.jpg
3.jpg [ 48.25 KiB | Obejrzany 6283 razy ]

Załącznik:
4.jpg
4.jpg [ 48.02 KiB | Obejrzany 6283 razy ]

Załącznik:
5.jpg
5.jpg [ 50.35 KiB | Obejrzany 6283 razy ]

Załącznik:
6.jpg
6.jpg [ 41.03 KiB | Obejrzany 6283 razy ]

Załącznik:
7.jpg
7.jpg [ 39.86 KiB | Obejrzany 6283 razy ]

Załącznik:
8.jpg
8.jpg [ 53.72 KiB | Obejrzany 6283 razy ]

_________________
w tej chwili już nasza była ślicznotka

Argento, bella macchina :-D


Ostatnio edytowany przez stabraf 25 Lut 2011, 13:19, edytowano w sumie 2 razy
Wrzuciłem fotki na nasz serwer ;) Pisownia.


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 20 Wrz 2010, 11:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sty 2007, 00:00
Posty: 1672
Miejscowość: Łódź
Imię: Szymon
Proponuję przykleić do "Zrób to sam".
Gratuluję samozaparcia i precyzji.
Manual I klasa.

Pozdrawiam.


Ostatnio edytowany przez Nat, 20 Wrz 2010, 15:31, edytowano w sumie 1 raz
gotowe


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 20 Wrz 2010, 13:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sie 2010, 18:41
Posty: 1231
Miejscowość: Koszalin
Imię: Damian
Te HIDy to te pseudo xenony?

_________________
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 20 Wrz 2010, 15:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Gru 2009, 17:26
Posty: 629
Miejscowość: Brzeg
Tak HIDy to "zastępca" ksenonów . Sama konstrukcja jest ta sama , różnica jest taka że do prawdziwych ksenonów są skonstruowane odpowiednie lampy co daje komplet. Bassman powiedz Ty mi prosze jak przekleić to do działu zrób to sam. Chciałem to od razu tam umieścić ale nie wiem dlaczego nie mogłem.

_________________
w tej chwili już nasza była ślicznotka

Argento, bella macchina :-D


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 20 Wrz 2010, 15:26 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lut 2008, 00:00
Posty: 7513
Miejscowość: Nowy Sącz
Imię: Andrzej
Odpowiedni moderator zrobi to za Ciebie ;)

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 20 Wrz 2010, 21:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Gru 2009, 09:56
Posty: 501
Miejscowość: Oleśnica
kecajgo napisał(a):
Efekt końcowy jest bardzo dobry , lampy świecą wyraźnie i błooogo :) HID jest bardziej przejrzysty i wreszcie widać ładne załamanie światła o długich nie wspomnę ;) ]


Jaki zestaw zakładałeś jeśli mogę wiedzieć? Jakiś link mógłbyś z czymś podobnym wysłać. Jak wygląda to od strony montażu a potem jakości świecenia ? Powiedz coś więcej, jaka temperatura? :) Sam od kilku miesięcy się zastanawiam nad hidami.
P.s. Misiaki nie są przewrażliwione na punkcie tych światełek? :)

Świetnie Ci to wyszło, gratuluję.

_________________
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Image ImageImage Image


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 21 Wrz 2010, 15:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Gru 2009, 17:26
Posty: 629
Miejscowość: Brzeg
Wiesz co, nie pamiętam jaki to był zestaw dokładnie ale kosztował coś koło 200 -250 zł. W każdym razie jako jedna z nielicznych miała rok gwarancji ;) W zestawie są dwie przetwornice oraz potrzebne kable i żarówki. Całość montowałem u znajomego w warsztacie. Temperatura to 5000 K albo 6300 któreś z tych żeby światło było białe a nie niebieskie za które właśnie często zatrzymują ;] Mi się jeszcze nie zdarzyło, szczerze mówiąc prędzej spodziewałbym się kontroli jadąc golfem z czymś takim ;) Jedyny problem jest taki że grzybek w lampie jest dość płytki i żarnik go dotyka i trzeba nieco to wygiąć. Potem jeszcze był na chwile problem bo po podłączeniu komputer zaczął świrować ;) Ale po odłączeniu akumulatora na 5 min i ponownym podłączeniu problem zniknął. Jakość świecenia nieporównywalna naprawdę!! Hmm jesteś z Oleśnicy widzę , zapraszam zatem śmiało na zlot do Krasiejowa pod Opolem 10 października ;) Będę tam i wtedy możesz sobie to dokładnie obejrzeć :) Mowa o zlocie jest tutaj : :link:

_________________
w tej chwili już nasza była ślicznotka

Argento, bella macchina :-D


Ostatnio edytowany przez stabraf 25 Lut 2011, 13:27, edytowano w sumie 2 razy
Skróciłem link.


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 21 Wrz 2010, 19:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 23 Kwi 2010, 21:25
Posty: 89
Miejscowość: Rzeszów
miałem kiedys philipsa,zapłaciłem coś 500 zł....mimo wszystko policja może bez problemu skroić dowód rejestracyjny:((

_________________
Kappa 3.0 V6


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 21 Wrz 2010, 20:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Gru 2009, 17:26
Posty: 629
Miejscowość: Brzeg
hmm kiedyś to kiedyś , odpukać nic sie nie dzieje ...wiem że niby są te philipsy ale generalnie nie można przesadzić po prostu z barwą , zanim zamontowałem ten system dużo się naczytałem o tym i na forach i oczywiście jakieś tam wypowiedzi producentów ale Ci wiadomo chwalą bo chcą sprzedać, mimo wszystko skonfrontowałem jedno z drugim i mimo wszystko warto , jedni narzekają bo ciągle ich łapią natomiast jest duża grupa która albo jak myślisz ma szczęście albo po prostu no ... nie rzuca się to tak w oczy czy też nie ma różnicy w świeceniu, nieraz źle ustawiony bądź tez po prostu nie homologowany halogen może bardziej oślepić niż dobrze ustawiony HID. Oczywiście decyzja należy do każdego z osobna i nikt nikogo do niczego nie przymusza ;)

_________________
w tej chwili już nasza była ślicznotka

Argento, bella macchina :-D


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 21 Wrz 2010, 21:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2007, 00:00
Posty: 1943
Miejscowość: powiat Bełchatów
Słuchaj, a te odbłyśniki to po umyciu wycierałeś czymś czy tylko wyschły same, ale wtedy robią się takie plamki od wody, z tego co słyszałem.
Druga sprawa-kleiłeś lampy normalnym silikonem szklarskim (zapach octu posiada) czy jakimś specjalnym?

_________________
KAPPA TDS & JTD


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 21 Wrz 2010, 23:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Gru 2009, 17:26
Posty: 629
Miejscowość: Brzeg
wytarłem a właściwie musnąłem szmatką ale całkowicie suchą , nie płukałem ich wodą bo to im właśnie może zaszkodzić ;) Kiedyś mój tata miał Citroena Xma i tam właśnie się wygłupiłem i wytarłem na mokro kierukowskaz. Na szczęście był do wymiany ale odlbask całkiem się wytarł. NAUCZKA ;) Hmm silikon... na opakowaniu jest napisane uniwersalny.Dokładnie "Master Fix " firmy Selena i śmierdzi coś octem fakt ;) Można używać takiego jak ja : ja taki miałem pod ręką i się sprawdza, możesz też użyć silikonu jakiego używa szlarz czyli coś w rodzaju plasteliny. Nie wiem jak sie to fachowo nazywa. Pozdrawiam i życze owocnej pracy ;)

_________________
w tej chwili już nasza była ślicznotka

Argento, bella macchina :-D


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 23 Wrz 2010, 12:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Gru 2009, 09:56
Posty: 501
Miejscowość: Oleśnica
kecajgo napisał(a):
Hmm jesteś z Oleśnicy widze , zapraszam zatem śmiało na zlot do Krasiejowa pod Opolem 10 października ;) Będe tam i wtedy możesz sobie to dokładnie obejrzeć :) Mowa o zlocie jest tutaj : viewtopic.php?f=6&t=42016


W chwili obecnej nie ma mowy o pokazywaniu Lucynki szerokiemu gronu. Jest niedokończona, wokół komina owszem jeżdżę, ale chcę najpierw doprowadzić ją do stanu przynajmniej wizualnie idealnego nim pokażę :) Jeszcze trochę i się zobaczymy :) Mimo wszystko dziękuję za zaproszenie !

_________________
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Image ImageImage Image


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 20 Paź 2010, 20:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:00
Posty: 3460
Miejscowość: Wieliczka / Kraków
Imię: Bartek
Lampy trzymają się tylko na 3 widocznych śrubach; 2 z góry, 1 z przodu, czy jest ich więcej?

Coś kojarzę, że kiedyś ktoś na forum opisywał, jak przepłukał lampy proszkiem do zmywarek. Zastanawiam się nad tym samym, czyli tylko przepłukać bez rozbierania klosza. Chcę poprawić oświetlenie chociaż trochę, minimalnym nakładem pracy, bo nie mam zaplecza - garażu.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic
Kappa 2.0 16v turbo
Lybra 2.4 JTD
Były: 3x Delta 1.8 8v, 1x Kappa 16vT


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 23 Paź 2010, 07:36 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2007, 00:00
Posty: 109
Miejscowość: Namysłów
kecajgo napisał(a):
Wiesz co nie pamiętam jaki to był zestaw dokładnie ale kosztował coś koło 200 -250 zł. W każdym razie jako jedna z nielicznych miała rok gwarancji ;) W zestawie są dwie przetwornice oraz potrzebne kable i żarówki. Całość montowałem u znajomego w warsztacie. Temperatura to 5000 K albo 6300 któreś z tych żeby światło było białe a nie niebieskie za które właśnie często zatrzymują ;] Mi się jeszcze nie zdarzyło, szczerze mówiąc prędzej spodziewałbym się kontroli jadąc golfem z czymś takim ;) Jedyny problem jest taki że grzybek w lampie jest dość płyki i żarnik go dotyka i trzeba nieco to wygiąć. Potem jeszcze był na chwile problem bo po podłączeniu komputer zaczął świrować ;) Ale po odłączeniu akumulatora na 5 min i ponownym podłączeniu problem zniknął. Jakość świecenia nieporównywalna naprawde!! Hmm jesteś z Oleśnicy widze , zapraszam zatem śmiało na zlot do Krasiejowa pod Opolem 10 października ;) Będe tam i wtedy możesz sobie to dokładnie obejrzeć :) Mowa o zlocie jest tutaj : viewtopic.php?f=6&t=42016


Czytałem na forach, że żarnik dotyka grzybka - czy wystarczy go tylko wygiąć? Informacje, które znalazłem sprowadzały się do stosowania podkładek - zwróciłem sie do kilku sprzedawców HIDów z takim zapytaniem ale nikt nie miał pojecia o podkładkach w Kappie lub wygięciu grzybka. Zrobiłem kilka miesięcy temu podobny zabieg jak Ty - efekt zaskakujący ale mam problem z ustawieniem świateł - pokrętła do regulacji nie dają się obacać a odbłyśnik jest ściemniały od wypalenia - rozważam ponowny demontaż tylko nie mam pojęcia czy można dobrać sie i naprawić regulację w reflektorze. Obecnie prawy mijania świeci mi trochę do środka a w przypadku długich tworzy się biała, wąska smuga przed samochodem. Może ktoś grzebał się z regulacją? Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 24 Paź 2010, 15:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Gru 2009, 17:26
Posty: 629
Miejscowość: Brzeg
najpierw kolego bichon, nie wiem jaki jest efekt płukania proszkiem do zmywarek , ale rozbieranie reflektora nie wymaga garażu ;) Ja samochód na czas wyjęcia reflektorów pozostawiłem po prostu pod ścianą tak żeby nic nie było widać,wszystko rozbierałem w domu ;) z tego co pamiętam jest 5 śrub : dwie z góry , potem trzeba odkręcić osłonke pod reflektorem bodajże kluczem 7 mm i potem jeszcze pod tą podkładką są dwie śruby :)
Odnośnie grzybka : po prostu wygiąłem te dwa pręty, które go trzymają i szczerze mówiąc myślałem przed czyszczeniem reflektorów , że będe musiał robić jakieś dystanse do żarnika żeby światło nie było tak rozproszone, ale okazało się że kiedy wyczyściłem lampy efekt się usunął i wszystko przejrzyście świeci :) A jak będzie chwila czasu to tak czy siak może coś pokombinuje z dystansami żeby zobaczyć czy nie poprawi to jeszcze świecenia. Odnośnie regulacji to powiem szczerze że nie mam pojęcia bo u mnie wszystko działa na szczęście... Aha i jeszcze jedno już tutaj odpisze Wybór hidów polegał na tym że poczytałem sobie tu i ówdzie co i jak, wybrałem chyba 5000K , a 4300...hmm czy będzie duża różnica nie wiem , nie miałem niestety porównania na żywo bo w zestawie były te i koniec, a jakoś nie myślałem żeby sprawdzić inne. Te mi odpowiadają i odpukać narazie nikt mnie nie zatrzymał z resztą jak patrze na to z zewnątrz to naprawde nie widać jakiegoś niebieskiego światła, wyglądają praktycznie jak oryginalne :) Pozdrawiam!!

_________________
w tej chwili już nasza była ślicznotka

Argento, bella macchina :-D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 107 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna

Twój czas na forum: czas w Polsce


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


[ Mapa Strony ] [ Regulamin Forum ]

Powered by phpBB © 2000-2012 phpBB Group

Wskaźnik PageRank Katalog SEO