Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 sie 2017, 13:18

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 sty 2006, 14:01 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2005, 00:00
Posty: 1148
Wybieram się, w dość długa podróż i nie rozwiązałem problemu.
Wcześniej pisałem o parujących szybach ,i odkryłem ubytek płynu w chłodnicy około 0,5-1 l .Uzupełniłem płyn i teraz jest OK stan trzyma.
Wybieram się do Belgii i mam stracha aby coś się nie przytrafiło .Odkryłem ,że ciekło gdzieś przy nagrzewnicy(mam drugą i wolał bym ja wymienić) Jak tam się najlepiej dostać ?Odkręciłem klapkę od filtra i za nim jest chyba wymiennik klimy ,nagrzewnica jest gdzieś w dole .Czy od strony środkowej przez konsole jest lepiej czy jakoś inaczej.
Strasznie mało miejsca od strony komory silnika.
Silnik mam 2,0 20v vis.

_________________
Jurek odszedł od nas na zawsze...


Na górę
Post: 18 wrz 2006, 14:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 28 mar 2005, 00:00
Posty: 597
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
CZE ...

Prawdopodobnie mam nieszczelność nagrzewnicy powietrza (nie ważne czy sama nagrzewnica czy przyłącza do nagrzewnicy) : beczy : ...

W kabinie czuć zapach płynu PARAFLU ... stąd pytanie do tych użytkowników którzy przerabiali demontaż tego podzespołu ... jak wygląda "robota", z której strony dostać się do podzespołu ... czy klimę trzeba rozszczelniać itp ... jednym słowem potrzebny MAŁY PORADNIK PRAC w tym temacie ...


Pozdrawiam
Lewutek

_________________
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V


Na górę
Post: 19 wrz 2006, 18:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 28 mar 2005, 00:00
Posty: 597
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
SZKODA ŻE BRAK JEST JAKIEGOKOLWIEK odzewu ... : thumbdown :

... bo rozbebeszyłem już całe podszybie z zewnątrz (jest jednie dostęp do węży i króćców nagrzewnicy) ... no i rozbebeszyłem 1/2 tablicy rozdzielczej od środka ... i dochodzę do wniosku że jedynie demontaż całego kokpitu pozwoli na dostęp do "nieszczęścia" ...


Pozdrawiam
Lewutek

_________________
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V


Na górę
Post: 19 wrz 2006, 22:53 
Offline
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany

Rejestracja: 12 mar 2006, 00:00
Posty: 1005
Lokalizacja: Łódź
Ja wymieniałem nagrzewnicę w LT jakoś tak w kwietniu. Samochód był rozbebeszony na maxa. Mało symaptyczna robota :cry:

_________________
Pozdrawiam Pablo


Na górę
Post: 20 wrz 2006, 13:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 28 mar 2005, 00:00
Posty: 597
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Cytuj:
Ja wymieniałem nagrzewnicę w LT jakoś tak w kwietniu. Samochód był rozbebeszony na maxa. Mało symaptyczna robota :cry:
I co ... wymiana od środka po zdjęciu deski rozdzielczej :?:

Pozdrawiam
Lewutek

_________________
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V


Na górę
Post: 20 wrz 2006, 15:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2006, 00:00
Posty: 1540
Lokalizacja: Dublin
Cytuj:
Cytuj:
Ja wymieniałem nagrzewnicę w LT jakoś tak w kwietniu. Samochód był rozbebeszony na maxa. Mało symaptyczna robota :cry:
I co ... wymiana od środka po zdjęciu deski rozdzielczej :?:

Pozdrawiam
Lewutek
Znaczy się LT jest specem od wymiany nagrzewnic :lol: (żartowałem, wiem że kappy znają chyba najlepiej w kraju)
Niestety ja nie przyglądełem się jak to robili, zostawiłem i odebrałem kappcię. Ale spróbuj do nich dryndnąć - telefon na www.lanciateam.pl

_________________
homo homini Lancia (est) BHP Łódź Usługi Szkolenia


Na górę
Post: 20 wrz 2006, 22:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 28 mar 2005, 00:00
Posty: 597
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Cytuj:
Znaczy się LT jest specem od wymiany nagrzewnic :lol: (żartowałem, wiem że kappy znają chyba najlepiej w kraju)
Niestety ja nie przyglądełem się jak to robili, zostawiłem i odebrałem kappcię. Ale spróbuj do nich dryndnąć - telefon na www.lanciateam.pl
"Dryndałem" ... wcześniej ... dostałem info że od strony komory silnika "da się" zrobić po zdemontowaniu ściany pionowej (wygłuszającej) ...ale jak całe podszybie zdemontowałem ... to nie widzę możliwości wymiany nagrzewnicy od strony komory silnika ... a jedynie po zdemontowaniu kokpitu (który rozbebeszyłem znacząco) :!:

Pozdrawiam
Lewutek

_________________
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V


Na górę
Post: 30 wrz 2006, 16:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 28 mar 2005, 00:00
Posty: 597
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
CZE ...

Piszę ten teks dla potomnych ... : nieee : : nieee :

W ogólnym rozrachunku okazało się że nagrzewnica jest nieszczelna : beczy : : beczy : : beczy : : beczy : : beczy :

Wymiana "odbyła się" w serwisie FIATA ... nie byli zbyt kumaci bo KAPPĘ robili w tym temacie po raz pierwszy ... ale jakoś poszło ... 2 dniówki ze mną do pomocy ... do LANCIATEAM mam za daleko ...

Wymianę nagrzewnicy dokonuje się od strony komory silnika po zdjęciu (najlepiej) pionowej, tkaninowej ściany odgradzającej silnik od nadwozia. Ja klimę rozszczelniałem ... ale podobno ... ja tylko tak słyszałem i proszę mnie nie łapać za słowa ... da się tą całą robotę wykonać bez rozszczelniania klimy ... chociaż ja w żadnym wypadku nie widzę tego bez rozszczelniania ... GENERALNIE GIMNASTYKA JEST NIEZIEMSKA ... BARDZO WYSOKICH LOTÓW ...

Sam się zastanawiam czy wymiana samego wentylatora jest możliwa bez rozszczeniania klimy ... dla mnie nie ... mile widziane uwagi innych userów którzy własnoręcznie przerabiali wymianę wentylatora ... : rotfl :

DO RZECZY:
Ogólnie całe podszybie należy zdemontować: osłonę oraz wycieraczki i mechanizm wycieraczek oraz osłonę przeciwwodną na puszce parownika klimy (3 płaskie spinki-zawleczki) ... TO JEST PROŚCIUTKIE ... Po rozszczelnieniu klimy należy najpierw wyjąć wentylator metodą obrócenia (po wcześniejszym odkręceniu 2 nakrętek nad wiatrakiem, mocujących deskę rozdzielczą po stronie pasażera bo one przeszkadzają przy obracaniu wiatraka) wcześniej wykręcając i wyjmując silnik z łopatkami wentylatora (3 wkręty ...silnik jest usytułowany na dole więc potrzeba wykonać obrót całym wiatrakiem o 180 stopni) a później resztę puszki wentylatora ... klimę rozszczeniałem (po spuszczeniu gazu) w miejscu zaworu rozprężnego (koło wentylatora) ... wyjęcie wentylatora daje możliwość przesuwania puchy parownika klimatyzacji po podszybiu w prawo i lewo ... oczywiście po odkręceniu stosownych blach mocujących puchę do nadwozia ... za puchą parownika jest klapa sterowania przepływem powietrza na nagrzewnicę (demontaż prosty nie wymagający szczególnego opisu) i za nią jest nagrzewnica którą wysuwa się w kierunku silnika (oczywiście płyn chłodzący spuszczony i stosowne kable elektryki wiatraka i sterowania klapami rozłączone itp.) ... Tyle ogólnie o zakresie technicznym ... najgorsze są przesuwania i obroty wiatraka oraz puchy parownika klimy ze względu na szczupłość miejsca ...

Koszty: nowa nagrzewnica 280 zł, robocizna wyjęcia i założenia nagrzewnicy 60 zł (lewizna), naprawa klimy ... pełne zaskoczenie : zdziwiony : ... (bo po ponownym skręceniu klima okazała się nieszczelna w miejscu zaworu rozprężnego - wada materiałowa) oraz napełnienie stosownym R... i uzupełnienie oleju w układzie klimatyzacji 180 zł ... RAZEM: 520 zł ... drogo ale to ze względu na nieoczekiwaną naprawę klimy ...


Pozdrawiam ... i nie życzę wymiany nagrzewnicy w żadnym samochodzie z klimą ... zresztą mechanicy tego tematu z chęcią nie biorą ...

_________________
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V


Na górę
Post: 11 sty 2009, 23:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2008, 00:00
Posty: 143
Lokalizacja: Zgierz
Niestety mnie tez dotkneło! Nieszczelna nagrzewnica : beczy : : beczy : : beczy :
i tak odkładałem to, ale jak sama się otworzyła szyba po stronie pasazera a co gorsze zamknąc się nie chciała to stwierdziłem ze nie ma na co czekac
wielkie dzięki dla Lewutka za opis . : yesyes : : yesyes :
więc do roboty
Po pierwsze odkręcic wycieraczki i plastykową osłone na podszybiu,następnie wymontować mechanizm wycieraczek to tez proste gorzej juz dalej .
Teraz trzeba wymontowac wentylator nawiewu
Wiec zeby zdobyc troszke więcej miejsca wymontowałem przegrode aby ją wyjąć trzeba odpiąc zapinki po dwie na koncach i wykręcic dwie sruby na plastiku kolo węży
Obrazek
po jednej widac otwór druga jest nizej jest to jedna z mniej przyjemnych prac przy składaniu, okropnie jest trafic spowrotem srubami w gwint
podpinac wsystkie przewody i węze od przegrody i zdemontowac przegrode.
Następną czynoscia jest poodkręcac wsystkie srubki z puszki wentylatora i z puszki wymienika od klimy na tej puscze znajduja sie jeszcze trzy zapinki które tez nalezy zdjac umozliwi to zdecie plastykowej klapki
mastepną czynoscia jest poodkręcanie srub mocujacych obje pUszki do nadwozia
Obrazek
z lewej strony nie sprawiają problemów
Obrazek
sruby pomiędzy jedną a drugą puszką troszke się trzeba nagimnastykowac szczególnie z srubą pod przewodami od klimy
i jedna sruba z prawej strony trzymajaca puszke wentylatora jesli powykrecalismy wszystkie małe srebne srubki obie puszki powinły sie razłonczyc teraz wentylator trzeba obrócic do siebie dzięki odkreceniu puszki klimy przewody od klimy mozna podniesć
wentylator obrócic do siebie i wykręcic jeszcze jedna srubkę znajdującą sie z tyłu puszki teraz bez problemy zdejmiemy pokrywe wentylatora
dalej nie demontowałem wentylatora weszedł w człosci
teraz porozkręcac reszte srubek by rozebrac puszke klimy a nastepnie zdjac górna jej częsc nastepnie uniosłem wymienik klimy i wyciagłem dolna czesc puszki
tak to wyglondało
Obrazek

Obrazek
Obrazek
teraz zostało tylko odkręcenie czterech srubek mocujących klapkę sterowania powietrzem no i oczywiscie razłonczyc przewody
i nagrzewnica DOSTĘPNA tylko węze i składamy
Obrazek
Obrazek
Składamy w odwrotnej kolejnosci jest troszke gimnastyki i kompjnacij
ale jest do zrobjenia i to bez roszczelniania klimy
troszke czsu potrzeba ja dzis zaczołem około 11 a skonczyłem po 19 z małą przerwą no obiad
oczywiscie trzeba spuscic płyn o tym nie pisałem ole to oczywiste
koszt nagrzewnicy około 100 zł wiec nie jest tak zle
pozdrawiam wsystkich i nie zyczę nie szczelnej klimy
mam nadzieje ze muj opis przyda się wymienjającym nagrzewnice i muszącym wyjąc wentylator
najwarzniejsze ze da się bez roszczelnienia klimy

_________________
kappa 2,0 vis mz etz 250. honda st 1100 paneuropan Thesis 2.4 jtd
tel 698679081


Na górę
Post: 12 sty 2009, 00:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2008, 00:00
Posty: 137
Lokalizacja: Nurowice
super fotorelacja-brawo


Na górę
Post: 12 sty 2009, 22:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2007, 00:00
Posty: 734
maliniaku - dzięki za fotorelację. Kawał dobrej roboty!!!
Mam pytanie co do ostatniego zdjęcia:
Czy to co widać tam w poziomie przed samym wlotem do kabiny to nagrzewnica ?


(Bo rozumiem, że ta gruba z rurkami to tylko chłodnica klimy i jest pierwsza od filtra przeciwpyłokowego)


Na górę
Post: 13 sty 2009, 14:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2008, 00:00
Posty: 143
Lokalizacja: Zgierz
Tak dokładnie jest,to płaskie w poziomie to nagrzewnica nie jest niczym przykręcona
Jest poprostu wsunięta w prowadnice
A jeszcze jedno jesli w kanale srodkowym pojawiają się kropelki to nie ma na co liczyc ze to połonczenie węze a nagrzewnica gdy tam jest jakas nieszczelnosc plyn wedostanie się razem z woda z klimy nie dostanie się do tunelu .
Więc jesli w tunelu pojawia się woda to na pewno nagrzewnica

_________________
kappa 2,0 vis mz etz 250. honda st 1100 paneuropan Thesis 2.4 jtd
tel 698679081


Na górę
Post: 30 sty 2009, 23:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 00:00
Posty: 175
Lokalizacja: Ropczyce
Ja w ogóle nie rozumie dlaczego ten wątek nie jest przypięty na początku dla potomnych przecież to rewelacyjny opis i fotorelacja super, Proszę więc naszych adminów o przypięcie tego na początku

_________________
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA


Na górę
Post: 17 paź 2009, 10:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Posty: 84
Lokalizacja: Legionowo
Wybaczcie odgrzewanie tematu, ale muszę o coś spytać. Mam zimno w aucie, ale konkretnie zimno, nie letnio, nie ciepło, ale nie za ciepło, tylko po prostu mróz. Pomijam konieczność wymiany termostatu, bo to wiem że muszę zrobić. Ale nawet gdy silnik na postoju nagrzeje się na max, to z wentylacji leci lodowate powietrze. Przewody do nagrzewnicy, zarówno zasilenie, jak powrót są gorące, a ogrzewanie niezmiennie zimne. Czy to klapa od nagrzewnicy? Czy jeśli tak, to co nią steruje, siłownik? Czy jest on zaraz przy klapie, czy za jakimś cięgnem w innym miejscu? Czy jeśli to ta klapa, to co jest najczęstszą przyczyną awarii? I w końcu, czy tylko mogę sprawdzić tą klapę rozbierając przegrodę silnika, czy może da się jakoś to wysłuchać lub wymacać?(klapę od wewnętrznego obiegu akurat słyszę, gdy pracuje).

Dzięki z góry za odpowiedzi.

-- 16 Paź 2009, 09:23 --

Ktokolwiek?

Czy ktoś może odpowiedzieć?


Na górę
Post: 17 paź 2009, 14:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2007, 00:00
Posty: 734
Klapa napewno jest. Widzałem na jakimś szkicu jak to jest poukładane. Ale czy tam się da dostać to raczej cięzko. Nie słyszałem o alternatywnej drodze dostępu jak ta od strony komory silnika. Niestety...

Ps. klape od wewnetrznego jest bardzo łatwo wyszukać bo siedzi nad zabudową dmuchawy po lewej stronie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]