Kappa TDS a JTD
Moderator: stabraf
Kappa TDS a JTD
Jakie są różnice w codziennym użytkowaniu między tymi silnikami? Chodzi o dynamikę, szczególnie przy wyprzedzaniu, spalanie, ogólne zachowanie samochodu. Te 12KM robi dużą różnicę?Teorię znam, chodzi mi o praktykę Teraz ujeżdżam TDS-a i zastanawiam się czy po przesiadce na JTD byłoby dużo lepiej czy tylko troszkę
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa TDS a JTD
Różnic zasadniczo nie ma. JTD nieznacznie lepiej "zbiera się z dołu" obr.
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa TDS a JTD
Mi się wydaję że JTD w serii jest bardziej mułowaty od tds...przynajmniej takie są odczucia.Tds ma to pierdzielnięcie po turbo dziurze,w JTD nic się nie dzieje..ot jedzie. JTD jest o niebo cichszy.
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: Kappa TDS a JTD
A w mojej opinii przepaść - kultura pracy - różnica spora, zużycie paliwa - 2-3 litry na korzyść JTD, awaryjność - ogromna przewaga jtd, a osiągi + 20 na korzyść JTD. Ogólnie polecam zdecydowanie JTD
Re: Kappa TDS a JTD
JTD in Plus
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Kappa TDS a JTD
No z tą oszczędnością paliwa toś poleciał.. mi TDS pali w trasie od 7,5 - 8l ,miasto 8-9l słucham ile pali oszczędna Kappa jtd? 5 w trasie 6-7 w mieście? Awaryjność JTD na plus? Przestań, tds jest mniej kulturalny ale nie bardziej awaryjny.Powiedziałbym że ze wszystkich silników montowanych w Kappie tds jest najmniej usterkowym.
Re: Kappa TDS a JTD
Odnośnie osiągów to się nie wypowiem, bo nie jeździłem JTD, awaryjność myślę że jest podobna - i tu i tu jest turbo, dwumas, w JTD układ paliwowy raczej nie sprawia problemów i jest odporny na różną jakość paliwa (wiadomo że na stacjach z jakością paliwa jest loteria). Moim TDS-em na trasie regularnie mam spalanie 6,6-6,7l/100 km (prędkość 100-110, autostrady i ekspresówki 120-130km/h, jazda płynna, spokojna, częste hamowanie silnikiem), myślę że w JTD gorzej by nie było przy tym stylu jazdymaciej_ignys pisze:A w mojej opinii przepaść - kultura pracy - różnica spora, zużycie paliwa - 2-3 litry na korzyść JTD, awaryjność - ogromna przewaga jtd, a osiągi + 20 na korzyść JTD. Ogólnie polecam zdecydowanie JTD
Re: Kappa TDS a JTD
To podobnie jak z TDI 90KM, sprawia wrażenie dużo mocniejszego niż jest w rzeczywistości, zwłaszcza w mieście.Alan pisze:Mi się wydaję że JTD w serii jest bardziej mułowaty od tds...przynajmniej takie są odczucia.Tds ma to pierdzielnięcie po turbo dziurze,w JTD nic się nie dzieje..ot jedzie. JTD jest o niebo cichszy.
Re: Kappa TDS a JTD
A jak sprawa wygląda przy box-ie na jakieś 160KM/360Nm?Ramzes_II pisze:Różnic zasadniczo nie ma. JTD nieznacznie lepiej "zbiera się z dołu" obr.
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł
Re: Kappa TDS a JTD
Ramzes...możliwości chipu Tds'a są raczej....nie zbadane
poniżej 7l w tds? dobry wynik
poniżej 7l w tds? dobry wynik
Re: Kappa TDS a JTD
Alan pisze:Ramzes...możliwości chipu Tds'a są raczej....nie zbadane
poniżej 7l w tds? dobry wynik
http://www.maxpower.cz/chiptuning-ceny/ ... detail-713
Tutaj oferują 156KM dla TDS-a. Co do spalania to jak kupiłem samochód to zawsze wychodziło mi 7,5l/100km. Jak skończyły się opony (jakieś Dunlopy) i kupiłem Barumy to spalanie ostro poszło w dół, aż myślałem że wskaźnik paliwa się zawiesił bo tak wolno opadał A teraz kilka razy zdarzyło mi się że przejechać 1000km do zaświecenia rezerwy, czyli na całym zbiorniku jakieś 1070-1080km Oczywiście spokojna jazda w trasie
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa TDS a JTD
Nie wiem jak sprawa wyglada przy boxie, nigdy nie montowałem, ani nie testowałem tego cudaka.Zbynek pisze:A jak sprawa wygląda przy box-ie na jakieś 160KM/360Nm?Ramzes_II pisze:Różnic zasadniczo nie ma. JTD nieznacznie lepiej "zbiera się z dołu" obr.
Różnica robi się dopiero jak JTD zawirusujemy wówczas TDS wymięka, a możliwości chipu TDS-a są bardzo ograniczone.
Tak naprawdę JTD zaczyna jezdzić dopiero po chipie. Wczesniej to czy TDS, czy JTD - jeden muł
Wolę sobie w sterowniku pogrzebać przynajmniej mam nad tym kontrolę co zmieniam i ile, oraz co chcę osiągnąć
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Kappa TDS a JTD
A TDS jest sterowany kompem? Sory ale moze sam sie dowiem czegos nowego o tym silniku Jest na wtrysku posrednim czy bezposrednim? Jak dla mnie 2.4JTD powala pod wzgledem kultury pracy - jest rewelacyjnie. Jedyne co moze przeszkadzac to bardziej "benzynowy" charakter mianowicie moc jest rozwijana bardzo subtelnie i spokojnie a ja lubie jak Diesel przy 1500obr/min wciska w fotel tak jak 1.9JTD w wersji 115KM. 2.4JTD bralbym tylko ze wzgledu na mozliwosc poprawy dolu poprzez lepszy wsad.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa TDS a JTD
Tak, 2.4 TDS ma sterownik. Prosty jak L-jetronic w benzynie, ale ma. Kłopot z nim jest taki ze chipować się przez OBD nie da. Tylko wylut pamięci i programator i ponowny wlut, co jest kłopotliwe jeśli działamy np w warunkach polowych - typu zlot, spot, etc. .brygadzista1 pisze:A TDS jest sterowany kompem? Sory ale moze sam sie dowiem czegos nowego o tym silniku Jest na wtrysku posrednim czy bezposrednim? Jak dla mnie 2.4JTD powala pod wzgledem kultury pracy - jest rewelacyjnie. Jedyne co moze przeszkadzac to bardziej "benzynowy" charakter mianowicie moc jest rozwijana bardzo subtelnie i spokojnie a ja lubie jak Diesel przy 1500obr/min wciska w fotel tak jak 1.9JTD w wersji 115KM. 2.4JTD bralbym tylko ze wzgledu na mozliwosc poprawy dolu poprzez lepszy wsad.
2.4 JTD kup sobie (lybra lub kappa) a ja już Ci przygotuję moda który wciskał będzie odpowiednio
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- maciej_ignys
- Klubowicz
- Posty: 2070
- Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
- Skype: ohydek
- Lokalizacja: Leszno
Re: Kappa TDS a JTD
Leciałem trasę z Northampton do Leszna Kapciem JTD. Ostatni raz zatankowałem na granicy belgijsko-framcuskiej i ukulałem bodajże 1200 km bez karmienia. Wyszło niewiele ponad 5 litrów (120-130 na autobahnie). Też byłem w szokuAlan pisze:No z tą oszczędnością paliwa toś poleciał.. mi TDS pali w trasie od 7,5 - 8l ,miasto 8-9l słucham ile pali oszczędna Kappa jtd? 5 w trasie 6-7 w mieście? Awaryjność JTD na plus? Przestań, tds jest mniej kulturalny ale nie bardziej awaryjny.Powiedziałbym że ze wszystkich silników montowanych w Kappie tds jest najmniej usterkowym.