Delta I - jakie silniki mogę zamontować?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lut 2010, 15:05
- Lokalizacja: Wrocław
Delta I - jakie silniki mogę zamontować?
Witam wszystkich
jestem od jakiegoś roku posiadaczem delty 1 wersja 1.6 gtie.
z tego co się orientuję ma 90 koni
chciałbym najlepiej i chyba najtaniej włożyć silnik
myślałem nad 2.0 16v, 2.0 8v turbo, albo 2.0 16v turbo
nie za bardzo wiem jak to wszystko przypasuje
najlepiej bym chciał silnik który będzie w miarę działał z elektryka
wiem że wszystko da się zrobić ale wolę wybrać prostsze rozwiązanie
może ktoś robił takie przekładki i mi doradzi,
który silnik się zmieści
jaka skrzynia, i czy może być ta ze szpera o której z opowieści słyszałem
i co muszę mieć do tego silnika żeby to wszystko chodziło
wiem że pompę paliwa ale co dalej
z góry dziękuję
jestem od jakiegoś roku posiadaczem delty 1 wersja 1.6 gtie.
z tego co się orientuję ma 90 koni
chciałbym najlepiej i chyba najtaniej włożyć silnik
myślałem nad 2.0 16v, 2.0 8v turbo, albo 2.0 16v turbo
nie za bardzo wiem jak to wszystko przypasuje
najlepiej bym chciał silnik który będzie w miarę działał z elektryka
wiem że wszystko da się zrobić ale wolę wybrać prostsze rozwiązanie
może ktoś robił takie przekładki i mi doradzi,
który silnik się zmieści
jaka skrzynia, i czy może być ta ze szpera o której z opowieści słyszałem
i co muszę mieć do tego silnika żeby to wszystko chodziło
wiem że pompę paliwa ale co dalej
z góry dziękuję
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Jaki silnik mogę zamontować w Delcie 1
Możesz wsadzić silnik jaki chcesz, ale jakiego byś nie wybrał to musisz zrobić też przekładkę wiązki silnika i komputera sterującego silnikiem.
Jest kilka przekładek na forum z silnikami od np. Dedry turbo. Patrz tu link1 link2
Jest kilka przekładek na forum z silnikami od np. Dedry turbo. Patrz tu link1 link2
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lut 2010, 15:05
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki silnik mogę zamontować w Delcie 1
czyli najlepiej opłaca się kupić dedrę na części i przełożyć
bo tak rozglądam się silnik mogę kupić ale boję się że nie skompletuję
komputera i całej elektryki
a co gorsza mogę nie znaleźć elektryka który da sobie z tym radę
byłem wczoraj zobaczyć silnik
był to 2.0 16v ze skrzynią
właściciel mnie postraszył że z inną skrzynią się nie zmieści
jest taki silniczek
http://allegro.pl/lancia-dedra-2-0-2-0- ... 86108.html
tylko nie wiem jak z resztą
skrzynkę można z dedry do niego kupić
ale pytanie co mi jeszcze będzie brakowało
i czy może ktoś ma resztę
dzięki
pozdr
bo tak rozglądam się silnik mogę kupić ale boję się że nie skompletuję
komputera i całej elektryki
a co gorsza mogę nie znaleźć elektryka który da sobie z tym radę
byłem wczoraj zobaczyć silnik
był to 2.0 16v ze skrzynią
właściciel mnie postraszył że z inną skrzynią się nie zmieści
jest taki silniczek
http://allegro.pl/lancia-dedra-2-0-2-0- ... 86108.html
tylko nie wiem jak z resztą
skrzynkę można z dedry do niego kupić
ale pytanie co mi jeszcze będzie brakowało
i czy może ktoś ma resztę
dzięki
pozdr
Re: Jaki silnik mogę zamontować w Delcie 1
Mam taki silnik, z turbo, krokowcem i przepływką, ale bez wiązki
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lut 2010, 15:05
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki silnik mogę zamontować w Delcie 1
właśnie przeczytałem że z tą szpera to ciężko ja zmieścić
a jak masz taki silniczek to chętnie
możesz podać tel na pw
akurat by było
a jak masz taki silniczek to chętnie
możesz podać tel na pw
akurat by było
Re: Jaki silnik mogę zamontować w Delcie 1
Nie obraź się , ale przechodzisz przez syndrom młodego ambitnego posiadacza pierwszego samochodu . ( mam takich dwóch w domu ... ) .
I w każdym przypadku operacja przeszczepu silnika ma sens jeśli : ma się samemu wiedzę i doświadczenie , albo ma się kogoś takiego , kto NIEODPŁATNIE taką wiedzą i doświadczeniem będzie skłonny się podzielić . Oprócz tego niezbędny jest garaż , który można zablokować na bardzo długi czas - bo taka operacja , gdzie zostaje goła buda , a przekłada się cały osprzęt ( wraz z zawieszeniem i hamulcami ) - musi trwać . Że nie wspomnę o drobiazgach typu spawarka , szlifierki , wiertarki , klucze , itp. Musisz bowiem przerobić całe mocowanie silnika i skrzyni !
Bo zlecenie -nawet zaprzyjaźnionemu mechanikowi- będzie bolało !
A już zupełnie innym problemem jest zdobycie zdrowego silnika , skrzyni i całej reszty . Za dobre trzeba bowiem odpowiednio zapłacić ( a i tak nie masz pewności ) , natomiast kupione tanio będą wymagać znacznie większego wkładu .
Konkluzja jest taka , że gorąco odradzam ! Większy sens ma jeżdżenie autem w jego dotychczasowej konfiguracji , a późniejszy zakup mocniejszego , ale już w "jednym kawałku "
I w każdym przypadku operacja przeszczepu silnika ma sens jeśli : ma się samemu wiedzę i doświadczenie , albo ma się kogoś takiego , kto NIEODPŁATNIE taką wiedzą i doświadczeniem będzie skłonny się podzielić . Oprócz tego niezbędny jest garaż , który można zablokować na bardzo długi czas - bo taka operacja , gdzie zostaje goła buda , a przekłada się cały osprzęt ( wraz z zawieszeniem i hamulcami ) - musi trwać . Że nie wspomnę o drobiazgach typu spawarka , szlifierki , wiertarki , klucze , itp. Musisz bowiem przerobić całe mocowanie silnika i skrzyni !
Bo zlecenie -nawet zaprzyjaźnionemu mechanikowi- będzie bolało !
A już zupełnie innym problemem jest zdobycie zdrowego silnika , skrzyni i całej reszty . Za dobre trzeba bowiem odpowiednio zapłacić ( a i tak nie masz pewności ) , natomiast kupione tanio będą wymagać znacznie większego wkładu .
Konkluzja jest taka , że gorąco odradzam ! Większy sens ma jeżdżenie autem w jego dotychczasowej konfiguracji , a późniejszy zakup mocniejszego , ale już w "jednym kawałku "
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 13:38 przez schab, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lut 2010, 15:05
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki silnik mogę zamontować w Delcie 1
Tu ci się przyznam że mylisz się
nie jest to pierwszy samochód a już w pierwszej dziesiątce się nie mieści
nie jest też jedyny dlatego może stać u mechanika parę miesięcy i nie sprawi mi to problemu
niestety koszty sa przyznaję
ale w dzisiejszych czasach wszystko kosztuje
niestety za marzenia trzeba płacić
a mam dobrego mechanika
więc jest to bardzo realne że będzie to skończone
nie jest to pierwszy samochód a już w pierwszej dziesiątce się nie mieści
nie jest też jedyny dlatego może stać u mechanika parę miesięcy i nie sprawi mi to problemu
niestety koszty sa przyznaję
ale w dzisiejszych czasach wszystko kosztuje
niestety za marzenia trzeba płacić
a mam dobrego mechanika
więc jest to bardzo realne że będzie to skończone
Re: Delta I - jakie silniki mogę zamontować?
Witam,swego czasu przerabiałem temat,jest do zrobienia,ale i tak skończyło się na integrale:)
Skrzynia biegów można zostawić ta z Gtie jest bardzo mocna i półosie też,trzeba przerobić niestety podłóżnice żeby go zmieścić i mocowanie silnika z przodu a jak nie masz podstawki filtra oleju z integrale to dochodzi jeszcze przeróbka tej z dedry...........powodzenia i nie zniechęcaj się a wiązka silnika to nic trudnego.
Skrzynia biegów można zostawić ta z Gtie jest bardzo mocna i półosie też,trzeba przerobić niestety podłóżnice żeby go zmieścić i mocowanie silnika z przodu a jak nie masz podstawki filtra oleju z integrale to dochodzi jeszcze przeróbka tej z dedry...........powodzenia i nie zniechęcaj się a wiązka silnika to nic trudnego.
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 883
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Delta I - jakie silniki mogę zamontować?
Tak z doświadczenia
nie baw się w to
każdy inny silnik niż 1.6 wymaga poważnych przeróbek.
Oczywiście jak masz garaż, wiedzę, czas, pieniądze i samochód do jazdy to polecam przekładki
nie baw się w to
każdy inny silnik niż 1.6 wymaga poważnych przeróbek.
Oczywiście jak masz garaż, wiedzę, czas, pieniądze i samochód do jazdy to polecam przekładki
Re: Delta I - jakie silniki mogę zamontować?
zgadzam się z Swietym całkowicie najprostrzym rozwiazaniem jest 1.6 turbo.................ale z doświadczenia wiem że jak bym sie słuchał wielu rad to do dziś był bym posiadaczem delty Gtie,podstawa to upór.......ale fakt zaciećie mechaniczne ,podstawowa wiedz i garaz nieodzowne
Re: Delta I - jakie silniki mogę zamontować?
Możesz włożyć nawet 3.0 v6, bo jak sam jesteś świadomy "wszystko się da", poza tym piszesz że masz dobrego mechanika, to napewno sobie ze wszystkim poradzi. Podobno najmniejszy problem jest z wciśnięciem wolnossącego 2.0 8v z dedry. Ja bym się zastanawiał jeszcze nad 2.0 16v z themy (może ktoś potrafi coś więcej na ten temat powiedzieć, ale nie wiem, czemu miał by nie podpasować)HFLukas pisze:...chciałbym najlepiej i chyba najtaniej włożyć silnik
myślałem nad 2.0 16v, 2.0 8v turbo, albo 2.0 16v turbo
nie za bardzo wiem jak to wszystko przypasuje...
Z elektryką nic nie będzie współpracowało, więc prostego rozwiązania w tym kierunku, nie ma.HFLukas pisze:...najlepiej bym chciał silnik który będzie w miarę działał z elektryka
wiem że wszystko da się zrobić ale wolę wybrać prostsze rozwiązanie ...
Powodzenia życzę w pracy i na jakieś postępy czekam. Sam kiedyś chciałem trochę wzmocnić swoją deltę, ale w efekcie pokierowałem się zasadą "low&slow"
P.s. Nie wiem, czy najtaniej i najlepiej nie było by zmienić samochód na mocniejszy, bo jeżeli robił byś to sam i babranie się w smarach sprawia ci przyjemność, no to ok. ale płacić mechanikowi za rzeźbienie, trochę mija się z celem. Może lepiej kręcić w górę 1.6???
Lancia to nie Opel, gdzie do corsy 1.2 przekładasz 2.0 16v bez większych problemów (sorki za porównanie, ale po pierwsze to taka jest prawda, a po drugie mam sentyment do tej volksdojczskiej marki.
Re: Delta I - jakie silniki mogę zamontować?
irektob - ale odkopałeś temat ( niedługo byłaby rocznica ostatniego postu ... )
HFLukas ostatni raz logował się w lipcu 2011 , więc chyba do przeszczepu nie doszło
HFLukas ostatni raz logował się w lipcu 2011 , więc chyba do przeszczepu nie doszło
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Re: Delta I - jakie silniki mogę zamontować?
Ale numer, rzeczywiście! Temat stary, ale zawsze aktualny.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Jaki silnik mogę zamontować w Delcie 1
Święta prawda - tez kiedyś snułem różne plany, ale żadne nie wytrzymały konfrontacji z kartką i ołówkiem.schab pisze:Konkluzja jest taka , że gorąco odradzam ! Większy sens ma jeżdżenie autem w jego dotychczasowej konfiguracji , a późniejszy zakup mocniejszego , ale już w "jednym kawałku "
Bardzo rzadko zdarza się, by swap był tańszy niż sprzedaż auta i zakup wersji mocniejszej. Chyba jedynie wtedy, kiedy nie liczy się kosztu części (bo np. dawca i tak rdzewieje na podwórku) i robi się wszystko samemu nie licząc jako kosztu "roboczogodzin".
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta I - jakie silniki mogę zamontować?
irektob gratuluje odgrzebania kotleta, Tobie silnik przekładał Piotrek Kania?
Ara co do elektryki to mylisz się, wiązka silnikowa jest połączona kilkoma przewodami z wiązka elektryczną jest to obrotomierz, plus po stacyjce, pompa paliwa i coś jeszcze i jest to dość łatwe do ogarnięcia.
Ara co do elektryki to mylisz się, wiązka silnikowa jest połączona kilkoma przewodami z wiązka elektryczną jest to obrotomierz, plus po stacyjce, pompa paliwa i coś jeszcze i jest to dość łatwe do ogarnięcia.