Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Witam koledzy.Mam problem i dylemat,ponieważ już od dawna mam przednie koła wychylone dolną krawedzią do zewnątrz,jak byłem na geometrii parę miesięcy temu , po obu stronach odchył kół był praktycznie identyczny,poza tym moim zdaniem mam strasznie nisko zawieszony przód,tak na oko to miedzy błotnikiem a kołem jest szczelina na dwa palce mniej więcej.Ostatnio zerwałem zderzak wyjeżdzajac z garażu z tego powodu.I teraz moje pytanie czy winę za odchył mogą ponosic amortyzatory czy sprężyny i czy jak wymienie tylko amory powinno się poprawic,czy koniecznie mam wymienic spręzyny albo je rozhartowac , naciągnac i z powrotem zahartowc??martwi mnie to pochylenie kół,,ale podobno może to byc wina amorków,choc mi się wydaje ze jeszcze trzymają w miarę nieźle ale to mogą by tylko pozory.Podobno jak się założy nowe amorki gazowe to auto trochę się podniesie.Mam straszny mętlik w głowie proszę o wasze opinie i porady.Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 10:43 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę poprawnie tytułować posty!!!/Poprawiłem
Powód: Proszę poprawnie tytułować posty!!!/Poprawiłem
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: problem z geometria i zawieszeniem Lybra sedan
Jesli koła masz wychylone - to powinno pomóc ustawienie geometrii a nie tylko sprawdzenie, nie bardzo rozumiem czemu tego nie zrobiłeś , ale tak wywnioskowałem z pw postu.blakly83 pisze:Witam koledzy.Mam problem i dylemat,ponieważ już od dawna mam przednie koła wychylone dolną krawedzią do zewnątrz,jak byłem na geometrii parę miesięcy temu , po obu stronach odchył kół był praktycznie identyczny,poza tym moim zdaniem mam strasznie nisko zawieszony przód,tak na oko to miedzy błotnikiem a kołem jest szczelina na dwa palce mniej więcej.Ostatnio zerwałem zderzak wyjeżdzajac z garażu z tego powodu.I teraz moje pytanie czy winę za odchył mogą ponosic amortyzatory czy sprężyny i czy jak wymienie tylko amory powinno się poprawić,czy koniecznie mam wymienic spręzyny albo je rozhartowac , naciągnac i z powrotem zahartowc??martwi mnie to pochylenie kół,,ale podobno może to byc wina amorków,choc mi się wydaje ze jeszcze trzymają w miarę nieźle ale to mogą by tylko pozory.Podobno jak się założy nowe amorki gazowe to auto trochę się podniesie.Mam straszny mętlik w głowie proszę o wasze opinie i porady.Z góry dzięki.
Jak chcesz podnieść auto - to tylko nowe sprężyny wchodzą w gre ,amorki sa do tłumienia drgań i tylko do tego.Czy olejowe czy gazowe , żadne nie podniosą ci auta.różnica między nimi polega tylko i wyłacznie na tym że gazowe szybciej działają.
Przekuwanie sprężyn to stary zwyczaj z prl-u jak nie było części,króktotrwała poprawa i jeszcze ryzyko pęknięcia - moim zdaniem skórka za wyprawkę.Tym bardziej że koszty jakieś poniesiesz w związku z tym przedsięwzięciem - a nowe spręzyny jakoś strasznie dużo teraz nie kosztują.
Podsumowując - jedź na diagnostykę - sprawdź amory - jak sa ok to wymień tylko sprężyny.
Koniecznie ustaw geometrie - szkoda opon.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
dzieki za odpowiedź,żle napisałem w poscie,sprawdzałem ustwaiałem geometrie,ale w lybrze nie da sie ustawic pochyłu kół z przodu niestety,więc zaczynam myslec ze to moze byc wina słabych spręzyn albo amortyzatorów.Auto ma raczej pewny przebieg 188tys i nie wydaje mi sie zeby sprezyny juz skonczyły swój zywot:/no ceny sprezyn jak dal mnie nei sa małe bo prawie tyle co amortyzatory cos pod 300zł:/
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
wiecie gdzie mozna kupic w dobrej cenie amorki??bo sprężyny są tylko w aso w cenie 285/szt,a o amorach wole nie pisac bo maja poronione ceny...
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
zapewne amortyzatory,
kiedyśpew miał kłopot/objaw taki jak opisujesz/, okazało się, że dostał złe amorki do DeltyII
pozdro
kiedyśpew miał kłopot/objaw taki jak opisujesz/, okazało się, że dostał złe amorki do DeltyII
pozdro
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
blakly83 pisze:wiecie gdzie mozna kupic w dobrej cenie amorki??bo sprężyny są tylko w aso w cenie 285/szt,a o amorach wole nie pisac bo maja poronione ceny...
Nie tylko w ASO
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
ja w każdym razie nie znalazłem nigdzie sprężyn tylko w ASO, a jeśli były to droższe niż w serwisie...:/Ja mogę kupic amorki Magneti Marelli za 285zł/szt., albo sachs 348zł/szt.Jest to dobra cena czy da się znaleźc taniej???
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Ja kupowałem do Themy Bilsteiny po 320 zł za sztukę, polecam, szczególnie kiedy lubisz przyklejone do nawierzchni auta. Jeśli chodzi o negatyw zawieszenia, trzeba sprawdzić z nastawami fabrycznymi, może być tak że koła mają mieć taki właśnie negatyw.
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
ja sprężyny kupowałem w autosklep24pl bodajże. Płaciłem 200pln za sztukę jakoś na jesieni 2010r bo jedna mi pękła. Tylko trzeba ich pilnować bo np mi wysyłali chyba z tydzień. Ale jak zadzwoniłem i dosadnie powiedziałem co myśle to ku zdziwieniu dostałem gratis zapach i Delte resoraka hehe
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Ja narazie spręzyn nie wymieniam,kupiłem amortyzatory magneti marelli i szlag mnie trafił bo oczywiscie w intercarsie stwierdzili ze do wszystkich lybr sa te same amorki,mimo tego ze ich uprzedzałem ze raczej tak nie jest i efekt jest taki ze auto dalej stoi na klockach i czeka na amorki bo te co mi dali nie pasują,zwrotnica jest za szeroka i maja inny rozstaw srób i średnice,mam nadzieje ze sciagna mi jutro dobre:)stare amory maja przejechane prawie 200 tyś,co prawda nie ciekły ale w porównianiu do nowych juz sa sporo osłabione,wiec wymieniam:)
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1603
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Witam, jak dla mnie pochylenie kół jest spowodowane wywalonymi tulejami na wahaczach, pozdrawiam.
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Jeśli koła są pochylone z tyłu - to jak najbardziej przyczyną są zużyte amortyzatory
Z tym, żeby były w Lybrze pochylone koła z przodu - jeszcze się nie spotkałem
P.S. Moja Lybra od nowości nie wymieniane amortyzatory.
Dzisiaj na przeglądzie po 300 tys. km pokazują sprawność:
- LP: 75%; PP: 70%
- LT: 69%; PT: 69%
Z tym, żeby były w Lybrze pochylone koła z przodu - jeszcze się nie spotkałem
P.S. Moja Lybra od nowości nie wymieniane amortyzatory.
Dzisiaj na przeglądzie po 300 tys. km pokazują sprawność:
- LP: 75%; PP: 70%
- LT: 69%; PT: 69%
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Dziwne że tył masz bardziej wyrypany. Musiał ktoś tą przestrzeń bagażową SW mocno wykorzystywac
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
W Lybrze generalnie z tyłu są słabsze amortyzatory.Mariusz91 pisze:Dziwne że tył masz bardziej wyrypany. Musiał ktoś tą przestrzeń bagażową SW mocno wykorzystywac
A w sumie się nad tym nie zastanawiałem, ale auto w 80% jeżdżone w 1/2 osoby i bez obciążenia. Było i jest, co zresztą łatwo można stwierdzić, bo tapicerka na tylnych siedzeniach i w bagażniku jak z salonu
- Przemek555
- Forumowicz/ka
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:41
- Lokalizacja: Kielce
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
blakly a jakie masz te kąty? ile stopni Ci wyszło na badaniu. Przyczyna mogą być też górne poduszki amorów jeśli są bardzo wywalone, mógł ktoś również gmerać w starych amorach - kiedyś rozpiłowywałem dolne mocowania żeby zwiększyć kąty, sprawdź jeszcze czy wahacze są napewno od Lybry.
Zużyte amorki nie powinny być powodem złych kątów chyba że sa krzywe.
Zużyte amorki nie powinny być powodem złych kątów chyba że sa krzywe.
Coraz częściej na drogach spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... Naprawdę, czasami aż ciężko ich wyprzedzić...
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t