Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Awatar użytkownika
blakly83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice

Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: blakly83 » 16 mar 2011, 10:03

Witam koledzy.Mam problem i dylemat,ponieważ już od dawna mam przednie koła wychylone dolną krawedzią do zewnątrz,jak byłem na geometrii parę miesięcy temu , po obu stronach odchył kół był praktycznie identyczny,poza tym moim zdaniem mam strasznie nisko zawieszony przód,tak na oko to miedzy błotnikiem a kołem jest szczelina na dwa palce mniej więcej.Ostatnio zerwałem zderzak wyjeżdzajac z garażu z tego powodu.I teraz moje pytanie czy winę za odchył mogą ponosic amortyzatory czy sprężyny i czy jak wymienie tylko amory powinno się poprawic,czy koniecznie mam wymienic spręzyny albo je rozhartowac , naciągnac i z powrotem zahartowc??martwi mnie to pochylenie kół,,ale podobno może to byc wina amorków,choc mi się wydaje ze jeszcze trzymają w miarę nieźle ale to mogą by tylko pozory.Podobno jak się założy nowe amorki gazowe to auto trochę się podniesie.Mam straszny mętlik w głowie proszę o wasze opinie i porady.Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 10:43 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę poprawnie tytułować posty!!!/Poprawiłem

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: problem z geometria i zawieszeniem Lybra sedan

Post autor: Wilkin » 16 mar 2011, 11:14

blakly83 pisze:Witam koledzy.Mam problem i dylemat,ponieważ już od dawna mam przednie koła wychylone dolną krawedzią do zewnątrz,jak byłem na geometrii parę miesięcy temu , po obu stronach odchył kół był praktycznie identyczny,poza tym moim zdaniem mam strasznie nisko zawieszony przód,tak na oko to miedzy błotnikiem a kołem jest szczelina na dwa palce mniej więcej.Ostatnio zerwałem zderzak wyjeżdzajac z garażu z tego powodu.I teraz moje pytanie czy winę za odchył mogą ponosic amortyzatory czy sprężyny i czy jak wymienie tylko amory powinno się poprawić,czy koniecznie mam wymienic spręzyny albo je rozhartowac , naciągnac i z powrotem zahartowc??martwi mnie to pochylenie kół,,ale podobno może to byc wina amorków,choc mi się wydaje ze jeszcze trzymają w miarę nieźle ale to mogą by tylko pozory.Podobno jak się założy nowe amorki gazowe to auto trochę się podniesie.Mam straszny mętlik w głowie proszę o wasze opinie i porady.Z góry dzięki.
Jesli koła masz wychylone - to powinno pomóc ustawienie geometrii a nie tylko sprawdzenie, nie bardzo rozumiem czemu tego nie zrobiłeś , ale tak wywnioskowałem z pw postu.
Jak chcesz podnieść auto - to tylko nowe sprężyny wchodzą w gre ,amorki sa do tłumienia drgań i tylko do tego.Czy olejowe czy gazowe , żadne nie podniosą ci auta.różnica między nimi polega tylko i wyłacznie na tym że gazowe szybciej działają.
Przekuwanie sprężyn to stary zwyczaj z prl-u jak nie było części,króktotrwała poprawa i jeszcze ryzyko pęknięcia - moim zdaniem skórka za wyprawkę.Tym bardziej że koszty jakieś poniesiesz w związku z tym przedsięwzięciem - a nowe spręzyny jakoś strasznie dużo teraz nie kosztują.
Podsumowując - jedź na diagnostykę - sprawdź amory - jak sa ok to wymień tylko sprężyny.
Koniecznie ustaw geometrie - szkoda opon.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
blakly83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: blakly83 » 16 mar 2011, 12:38

dzieki za odpowiedź,żle napisałem w poscie,sprawdzałem ustwaiałem geometrie,ale w lybrze nie da sie ustawic pochyłu kół z przodu niestety,więc zaczynam myslec ze to moze byc wina słabych spręzyn albo amortyzatorów.Auto ma raczej pewny przebieg 188tys i nie wydaje mi sie zeby sprezyny juz skonczyły swój zywot:/no ceny sprezyn jak dal mnie nei sa małe bo prawie tyle co amortyzatory cos pod 300zł:/

Awatar użytkownika
blakly83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: blakly83 » 16 mar 2011, 13:49

wiecie gdzie mozna kupic w dobrej cenie amorki??bo sprężyny są tylko w aso w cenie 285/szt,a o amorach wole nie pisac bo maja poronione ceny...:P

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: skyblu » 16 mar 2011, 13:56

zapewne amortyzatory,
kiedyśpew miał kłopot/objaw taki jak opisujesz/, okazało się, że dostał złe amorki do DeltyII ;)
pozdro :-P
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: cysiek » 16 mar 2011, 14:00

blakly83 pisze:wiecie gdzie mozna kupic w dobrej cenie amorki??bo sprężyny są tylko w aso w cenie 285/szt,a o amorach wole nie pisac bo maja poronione ceny...:P

Nie tylko w ASO
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
blakly83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: blakly83 » 16 mar 2011, 14:32

ja w każdym razie nie znalazłem nigdzie sprężyn tylko w ASO, a jeśli były to droższe niż w serwisie...:/Ja mogę kupic amorki Magneti Marelli za 285zł/szt., albo sachs 348zł/szt.Jest to dobra cena czy da się znaleźc taniej???

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: Mariusz91 » 16 mar 2011, 15:10

Ja kupowałem do Themy Bilsteiny po 320 zł za sztukę, polecam, szczególnie kiedy lubisz przyklejone do nawierzchni auta. ;) Jeśli chodzi o negatyw zawieszenia, trzeba sprawdzić z nastawami fabrycznymi, może być tak że koła mają mieć taki właśnie negatyw.

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: cysiek » 16 mar 2011, 15:53

ja sprężyny kupowałem w autosklep24pl bodajże. Płaciłem 200pln za sztukę jakoś na jesieni 2010r bo jedna mi pękła. Tylko trzeba ich pilnować bo np mi wysyłali chyba z tydzień. Ale jak zadzwoniłem i dosadnie powiedziałem co myśle to ku zdziwieniu dostałem gratis zapach i Delte resoraka hehe
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
blakly83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: blakly83 » 17 mar 2011, 22:59

Ja narazie spręzyn nie wymieniam,kupiłem amortyzatory magneti marelli i szlag mnie trafił bo oczywiscie w intercarsie stwierdzili ze do wszystkich lybr sa te same amorki,mimo tego ze ich uprzedzałem ze raczej tak nie jest i efekt jest taki ze auto dalej stoi na klockach i czeka na amorki bo te co mi dali nie pasują,zwrotnica jest za szeroka i maja inny rozstaw srób i średnice,mam nadzieje ze sciagna mi jutro dobre:)stare amory maja przejechane prawie 200 tyś,co prawda nie ciekły ale w porównianiu do nowych juz sa sporo osłabione,wiec wymieniam:)

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1603
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: Johnny » 18 mar 2011, 19:22

Witam, jak dla mnie pochylenie kół jest spowodowane wywalonymi tulejami na wahaczach, pozdrawiam.
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: Dudi » 18 mar 2011, 20:56

Jeśli koła są pochylone z tyłu - to jak najbardziej przyczyną są zużyte amortyzatory
Z tym, żeby były w Lybrze pochylone koła z przodu - jeszcze się nie spotkałem :roll:

P.S. Moja Lybra od nowości nie wymieniane amortyzatory.
Dzisiaj na przeglądzie po 300 tys. km pokazują sprawność:
- LP: 75%; PP: 70%
- LT: 69%; PT: 69%
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: Mariusz91 » 18 mar 2011, 20:57

Dziwne że tył masz bardziej wyrypany. Musiał ktoś tą przestrzeń bagażową SW mocno wykorzystywac :D

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: Dudi » 18 mar 2011, 21:08

Mariusz91 pisze:Dziwne że tył masz bardziej wyrypany. Musiał ktoś tą przestrzeń bagażową SW mocno wykorzystywac :D
W Lybrze generalnie z tyłu są słabsze amortyzatory.
A w sumie się nad tym nie zastanawiałem, ale auto w 80% jeżdżone w 1/2 osoby i bez obciążenia. Było i jest, co zresztą łatwo można stwierdzić, bo tapicerka na tylnych siedzeniach i w bagażniku jak z salonu :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 119
Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:41
Lokalizacja: Kielce

Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem

Post autor: Przemek555 » 19 mar 2011, 10:07

blakly a jakie masz te kąty? ile stopni Ci wyszło na badaniu. Przyczyna mogą być też górne poduszki amorów jeśli są bardzo wywalone, mógł ktoś również gmerać w starych amorach - kiedyś rozpiłowywałem dolne mocowania żeby zwiększyć kąty, sprawdź jeszcze czy wahacze są napewno od Lybry.
Zużyte amorki nie powinny być powodem złych kątów chyba że sa krzywe.
Coraz częściej na drogach spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... Naprawdę, czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”