Strona 1 z 1

Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 05 lut 2011, 18:59
autor: Rizla
Witam ;) Udało mi się upolować Deltę II z 1996 roku z dieslem pod maską.
I stąd mam do Was kilka pytań, ażeby nie wpakować się w duże koszta.
Z zewnątrz ma zardzewiały nosek, kilka wgnieceń po gradobiciu, ogółem ok.
Ale martwią Nas stuki zawieszenia. Właściciel twierdzi, że to przegub - ale jednak z doświadczenia z innymi przegubami to dźwięk jest inny. Nie grzechocze, a tłucze się jakby zawieszenie było rozwalone.
Może mieliście coś podobnego ?

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 05 lut 2011, 19:07
autor: bargaw3181
Jedź na trzepaczkę i sprawdź dokładnie auto od spodu. Może się wyjaśni wszystko :)

Re: Delta i stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 05 lut 2011, 19:08
autor: Rafako
Tak czy śmak, ceny części do zawieszenia w owej Delcinie są zabawnie niskie. Zakup części potrzebnych do zrobienia całego zawieszenia z przodu i z tyłu (wahacze, tuleje, łączniki, gumy itd.) zamyka się w kwocie ok. 800 złotych (dla porównania - to samo do Civica 1995-2001, to koszt części 2300 zł). Reasumując: nawet jeśli coś w zawieszeniu jest do zrobienia, to nie powód żeby rezygnować (gorzej gdy do zrobienia jest dużo więcej, ale od tego są warsztaty samochodowe i sprawdzenie przed zakupem, żeby to zawczasu określić).
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 06 lut 2011, 3:24
autor: yanosik
Dokładnie jak w poście powyżej. Jedź na szarpaka ,to będziesz wiedział co stuka. Te 800zł to lekka przesada - kolega pewnie za podobną kwote kupił to auto. Wachacz kompletny- tani zamiennik typu FAST kosztuje stówkę. Dwa wachacze dają 200 i gumy stabilizatora (które pewnie są dobre) kilka zł. Lancia to przede wszystkim tanie auto :) I niech nikt nie mówi, że słaba jakość. Zmieniałem dawno temu właśnie taki tani wachacz, to wytrzymał 60tys km. Teraz posypała się w nim tuleja i nie będę kombinował - znów kupię najtańszy na kolejne 60tys km :)
Może też stukać z tyłu - zestaw naprawczy łożysk wachacza tylnego - ok 80zł.

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 06 lut 2011, 8:07
autor: Gramatyk
Przeguby by się raczej trzaskały przy skręcie.

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 06 lut 2011, 18:36
autor: Rizla
Dziś zakupiliśmy Clio także ktoś inny będzie się zastanawiał nad Deltą.
Nie było to auto dla mnie kupowane jednak naciskałam na Lancię, ale padło na zagazowane Clio.
Chodzi o koszta dojazdu, a do pracy właścicielka Clio ma 3 km - diesel nie zdążył by się zagrzać.

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 06 lut 2011, 19:05
autor: Mariusz91
Na 3 km zagazowane Clio to się na gaz nawet nie przełączy ;) Jeśli można wiedzieć to jakie clio? i z jakim motorkiem? :)

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 06 lut 2011, 19:46
autor: Rizla
Przełącza się od razu przy przegazowaniu.
Silniczek 1.2 58 KM - +10 KM za lakier : czerwień 727 : yesyes :

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 06 lut 2011, 22:53
autor: vanisch
yanosik pisze:Dokładnie jak w poście powyżej. Jedź na szarpaka ,to będziesz wiedział co stuka. Te 800zł to lekka przesada - kolega pewnie za podobną kwote kupił to auto. Wachacz kompletny- tani zamiennik typu FAST kosztuje stówkę. Dwa wachacze dają 200 i gumy stabilizatora (które pewnie są dobre) kilka zł. Lancia to przede wszystkim tanie auto :) I niech nikt nie mówi, że słaba jakość. Zmieniałem dawno temu właśnie taki tani wachacz, to wytrzymał 60tys km. Teraz posypała się w nim tuleja i nie będę kombinował - znów kupię najtańszy na kolejne 60tys km :)
Może też stukać z tyłu - zestaw naprawczy łożysk wachacza tylnego - ok 80zł.
Po dobrych drogach musisz jeździć, przerabiałem w obu Dedrach te tańsze wahacze, rok i 20 tys to max na co stać tą tandetę...

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 07 lut 2011, 2:24
autor: Cocos
Rizla pisze:Przełącza się od razu przy przegazowaniu.
Silniczek 1.2 58 KM - +10 KM za lakier : czerwień 727 : yesyes :
Przez 4 ostatnie lata posiadałem Clio 1 Ph1 1.2 E7F706 (55KM na jednopunkcie) również zagazowane. Na uczelnię miałem 2,7 KM, no i zimą przy takich dojazdach Clióweczka spokojnie potrafila zjeść 11 litrów LPG, a jak się człowiek przyłożył i porządnie wciskał gaz to i więcej.
A z którego roku to Clio? Jeśli gdzieś od 1996 roku to silniczek pewnie D7F - trochę nowszy od E7F i podobno wyraźnie oszczędniejszy.

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 07 lut 2011, 20:27
autor: Rizla
Produkcja 1995, pierwsza rejestracja 1996.
Do wymiany belka, ale po za tym jest ok. Jest po prostu zadziwiająco nie zeżarte przez rudą.
Mechanik wyskoczył z pytaniem : "A gdzie takie nie zardzewiałe sprzedają" :D

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

: 23 wrz 2011, 19:57
autor: Yahoo_20
Stuka najczęściej krzywizna na prawej , dłuższej półośce.wymiana jak robisz sam to 45 minut, koszt części 70 pln.