Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
Panie i Panowie,
zgodnie z zasadą-nadgorliwość gorsza od faszyzmu, dziś kupiłem spray do czyszczenia nawiewów, niestety nie zadziałałem wystarczająco sprawnie i spray częściowo prawidłowo wyfrunbąl przez kratki nawiewowe, a częściowo po przejściu w stan płynny zalał mi doszczętnie skrzynkę bezpieczników i trzy przekaźniki nad nią. Skutek-zniknęły kierunkowskazy, zniknęły światła przeciwmgielne, pozycyjne, mijania tylko tył i dwa stopy tył.
Puszkę bezpieczników wyjąłem, użyłem środka do czyszczenia otrzymanego od elektronika, zapsikałem skrzynkę bezpieczników, oba rozbieralne przekaźniki, wyjąłem wszystkie bezpieczniki, wysuszyłem wszystko dokładnie. Kierunkowskazy wróciły. nie żyje cały tył, poza wstecznym, wszystkie przeciwmgielne, mijania tył.
Co się mogło zdarzyć? gdzie szukać rozwiązania? pomóżcie proszę-jutro przede mną trasa 350km a uziemiłem auto-czy jest coś, co mogę zrobić, żeby zadziałało mi wszystko?
Czytałem o module IGE-czy mógł spalić się pod wpływem jakiegoś spięcia w bezpiecznikach? od razu dodam, ze żaden bezpiecznik się nie przepalił, komputer pokazał tylko błąd połączenia elektrycznego. Poza tym-wszystko w aucie działa, auto zapala, wentylator się włącza itd.
Od czego zacząć? przekaźniki pod maską? na zdrowy rozum-przy przepięciu spaliłby się bezpiecznik, czy mogło się stać całkiem inaczej? czy zielony przekaźnik w skrzynce bezpieczników jest odpowiedzialny za światła??
BARDZO PILNIE PROSZĘ O POMOC!!
z góry dziękuję
zgodnie z zasadą-nadgorliwość gorsza od faszyzmu, dziś kupiłem spray do czyszczenia nawiewów, niestety nie zadziałałem wystarczająco sprawnie i spray częściowo prawidłowo wyfrunbąl przez kratki nawiewowe, a częściowo po przejściu w stan płynny zalał mi doszczętnie skrzynkę bezpieczników i trzy przekaźniki nad nią. Skutek-zniknęły kierunkowskazy, zniknęły światła przeciwmgielne, pozycyjne, mijania tylko tył i dwa stopy tył.
Puszkę bezpieczników wyjąłem, użyłem środka do czyszczenia otrzymanego od elektronika, zapsikałem skrzynkę bezpieczników, oba rozbieralne przekaźniki, wyjąłem wszystkie bezpieczniki, wysuszyłem wszystko dokładnie. Kierunkowskazy wróciły. nie żyje cały tył, poza wstecznym, wszystkie przeciwmgielne, mijania tył.
Co się mogło zdarzyć? gdzie szukać rozwiązania? pomóżcie proszę-jutro przede mną trasa 350km a uziemiłem auto-czy jest coś, co mogę zrobić, żeby zadziałało mi wszystko?
Czytałem o module IGE-czy mógł spalić się pod wpływem jakiegoś spięcia w bezpiecznikach? od razu dodam, ze żaden bezpiecznik się nie przepalił, komputer pokazał tylko błąd połączenia elektrycznego. Poza tym-wszystko w aucie działa, auto zapala, wentylator się włącza itd.
Od czego zacząć? przekaźniki pod maską? na zdrowy rozum-przy przepięciu spaliłby się bezpiecznik, czy mogło się stać całkiem inaczej? czy zielony przekaźnik w skrzynce bezpieczników jest odpowiedzialny za światła??
BARDZO PILNIE PROSZĘ O POMOC!!
z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 0:51 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pisownia - poprawilem
Powód: pisownia - poprawilem
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
Według mnie idealnie do opisu pasuje moduł IGE, przykręcony jest obok bezpieczników więc także pewnie został zalany
Jaki masz moduł (czarny czy biały). Jak czarny to mogę podesłać ci do sprawdzenia mój stary (uszkodzone trzecie światło stopu), jak podmienisz to na 100 % będziesz wiedział czy twój moduł padł czy coś innego.
Pozdrawiam
Jaki masz moduł (czarny czy biały). Jak czarny to mogę podesłać ci do sprawdzenia mój stary (uszkodzone trzecie światło stopu), jak podmienisz to na 100 % będziesz wiedział czy twój moduł padł czy coś innego.
Pozdrawiam
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
witaj, dzięki za odpowiedź,
wiem, który to moduł-mam biały-natomiast był on totalnie suchy w momencie, kiedy sytuacja się zdarzyła-ale to chyba o niczym nie świadczy, bo może po prostu dostał jakiegoś przepięcia itd.
Ile może kosztować taki biały moduł??
wiem, który to moduł-mam biały-natomiast był on totalnie suchy w momencie, kiedy sytuacja się zdarzyła-ale to chyba o niczym nie świadczy, bo może po prostu dostał jakiegoś przepięcia itd.
Ile może kosztować taki biały moduł??
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 0:53 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Literówki - poprawiłem
Powód: Literówki - poprawiłem
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
anyzraj pisze:witaj, dzięki za odpowiedź,
wiem, który to moduł-mam biały-natomiast był on totalnie suchy w momencie, keidy sytuacja się zdarzyła-ale to chyba o niczym nie świadczy, bo może po prostu dostał jakiegoś przepięcia itd.
Ile może kosztować taki biały moduł??
Na allegro znalazłem o TAKI
Musisz poszukać, często pojawia się pod hasłami "skrzynka" "przekaźnik"itp
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
do głowy by mi nie przyszło, ze moduł to skrzynka-bardzo dziękuję za pomoc!!!!!
a z ciekawości-każda kappa miała taki sam moduł-chodzi mi o kwestię rocznika-ale różnych pojemności-czy do 3.0 szedł inny niż np. do 2.0??
Bo rozumiem, ze jest ten biały-co steruje tylko dwoma stopami, a trzecie światło niezależnie i czarny-sterujący wszystkim i są nie zamienne-a co jeśli chodzi o roczniki? szukać po numerze??
a z ciekawości-każda kappa miała taki sam moduł-chodzi mi o kwestię rocznika-ale różnych pojemności-czy do 3.0 szedł inny niż np. do 2.0??
Bo rozumiem, ze jest ten biały-co steruje tylko dwoma stopami, a trzecie światło niezależnie i czarny-sterujący wszystkim i są nie zamienne-a co jeśli chodzi o roczniki? szukać po numerze??
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
Pojemność silnika nie ma znaczenia. Jeśli masz u siebie biały to biały będzie pasować Czarny faktycznie obsługiwał jeszcze trzecie światło stopuanyzraj pisze:do głowy by mi nie przyszło, ze moduł to skrzynka-bardzo dziękuję za pomoc!!!!!
a z ciekawości-każda kappa miała taki sam moduł-chodzi mi o kwestię rocznika-ale różnych pojemności-czy do 3.0 szedł inny niż np. do 2.0??
Bo rozumiem, ze jest ten biały-co steruje tylko dwoma stopami, a trzecie światło niezależnie i czarny-sterujący wszystkim i są nie zamienne-a co jeśli chodzi o roczniki? szukać po numerze??
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
Czarny i biały obsługuje te same funkcje, różnice są w komunikacji z info-centrem, ale to już inna bajka.
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
czyli mając biały fabrycznie mogę założyć czarny??
wtyczki pasują? takie same są? nic się nie spali przez to, ze światło stop będzie jakby podwójnie obsługiwane??
Jeszcze jedno pytanie-w wewnętrznej skrzynce bezpieczników są trzy przekaźniki-mały prostokątny, zielony wysoki i czarny wysoki-jeden z nich to przerywacz od kierunków-ale który??
wtyczki pasują? takie same są? nic się nie spali przez to, ze światło stop będzie jakby podwójnie obsługiwane??
Jeszcze jedno pytanie-w wewnętrznej skrzynce bezpieczników są trzy przekaźniki-mały prostokątny, zielony wysoki i czarny wysoki-jeden z nich to przerywacz od kierunków-ale który??
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 0:51 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączyłem posty
Powód: połączyłem posty
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
Środkowy jest od kierunkówanyzraj pisze:wtyczki pasują? takie same są? nic sie nie spali przez to, ze światło stop będzie jakby podwójnie obsługiwane??
Jeszcze jedno pytanie-w wewnętrznej skrzynce bezpieczników są trzy przekaźniki-mały prostokątny, zielony wysoki i czarny wysoki-jeden z nich to przerywacz od kierunków-ale który??
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
Dziękuję wszystkim za pomoc-akcja była szybka-na allegro znalazłem skrzynkę bezpieczników, podjechałem do Pana, który sprzedawał ją, ma na placu drugą kappe-sprawdziłem IGE i okazało się, ze działa!!! Przełożyłem bezpieczniki, auto odpaliło i lecę na Kraków swoim!!!
Nigdy więcej czyszczenia nawiewów samodzielnie!!!!
Pozdrawiam i dzięki !
Nigdy więcej czyszczenia nawiewów samodzielnie!!!!
Pozdrawiam i dzięki !
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 0:52 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pisownia - poprawilem
Powód: pisownia - poprawilem
Re: Kappa - zalana puszka bezpieczników/brak świateł
Odświeżę temat, bo objawy są podobne, chociaż przyczyna jest "samo przez się".
Dzisiaj postanowiłem się przejechać troszku po mieście rekreacyjnie, ale po ruszeniu zauważyłem informację o błędzie świateł stopu. Zaraz na parking i sprawdzamy. Wyszło na to, że nie świecą mi:
- pozycyjne przednie,
- pozycyjne tylne (wszystkie 4),
- przeciwmgłowe przód i tył,
- kontrolka od hamulca ręcznego (nie mryga P, ale świeci (!) jak zaciągnę, tak zawsze miałem),
- raz jak włączyłem zapłon to zaświeciła sie kontrolka ABS, ale zgasła po odpaleniu i już się nie świeci, układ chyba nadal działa.
Działają bez zarzutu:
- wszystkie stop (czyli dwa dolne i trzecie, te górne żaróki są jednowłóknowe więc one chyba tylko od pozycji są),
- mijania,
- drogowe,
- kierunkowskazy i awaryjne,
- oświetlenie wnętrza,
- (chyba) podświetlenie zegarów, muszę się o zmroku upewnić, ale przygasa infocenter i świeci się odometer jak przy włączonych lampach.
- parkingowe wszystkie.
Dodatkowo najpierw miałem info o błędzie świateł stopu, a teraz "jedynie" defective electrical connection.
Pytania moje - czy słusznie obstawiam winę IGE i czy ktoś z Wawy ma taki na sprawdzenie (i najlepiej na sprzedaż) taki moduł czarny? Sprawa dość pilna, bo mi wóz potrzebny niebawem. :/
Dodatkowo klima mi się chyba kręci (jest wahnięcie obrotów i to zresztą słychać, rurki się grzeją), ale nie chłodzi - z tym się już zgłoszę do Argenty, może będzie miał przy okazji coś na te światła.
Dzisiaj postanowiłem się przejechać troszku po mieście rekreacyjnie, ale po ruszeniu zauważyłem informację o błędzie świateł stopu. Zaraz na parking i sprawdzamy. Wyszło na to, że nie świecą mi:
- pozycyjne przednie,
- pozycyjne tylne (wszystkie 4),
- przeciwmgłowe przód i tył,
- kontrolka od hamulca ręcznego (nie mryga P, ale świeci (!) jak zaciągnę, tak zawsze miałem),
- raz jak włączyłem zapłon to zaświeciła sie kontrolka ABS, ale zgasła po odpaleniu i już się nie świeci, układ chyba nadal działa.
Działają bez zarzutu:
- wszystkie stop (czyli dwa dolne i trzecie, te górne żaróki są jednowłóknowe więc one chyba tylko od pozycji są),
- mijania,
- drogowe,
- kierunkowskazy i awaryjne,
- oświetlenie wnętrza,
- (chyba) podświetlenie zegarów, muszę się o zmroku upewnić, ale przygasa infocenter i świeci się odometer jak przy włączonych lampach.
- parkingowe wszystkie.
Dodatkowo najpierw miałem info o błędzie świateł stopu, a teraz "jedynie" defective electrical connection.
Pytania moje - czy słusznie obstawiam winę IGE i czy ktoś z Wawy ma taki na sprawdzenie (i najlepiej na sprzedaż) taki moduł czarny? Sprawa dość pilna, bo mi wóz potrzebny niebawem. :/
Dodatkowo klima mi się chyba kręci (jest wahnięcie obrotów i to zresztą słychać, rurki się grzeją), ale nie chłodzi - z tym się już zgłoszę do Argenty, może będzie miał przy okazji coś na te światła.
Drop a gear and disappear!